Permalänk
Medlem

Capture card :S

Tjena.

Jag har ett ps3 jag skulle vilja koppla via "capture card" till min dator skärm.

Men jag vet inte vad var man ska leta efter "capture cards" i svenska butiker.
Vet bara att man måste ha ett sådant.

Jag kanske hittat något liknande på Inet under kategoring Videoredigering.

Vet inte direkt vad man ska leta efter.
Allt jag vet är att det är något slags tillbehöver intern eller externt som man kopplar PS3:ans bild/ljud utgångar till som sedans går in via "capture card" till datorn för att sedan kunna spelas in/upp på dator skärmen eller streama.

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Medlem

har du hdmi på din skärm borde det räcka?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jo, jag har HDMI. Och det funkar.
Men jag skulle vilja ha ett capture card för att slippa byta input på skärmen hela tiden.
Och ifall det skulle vara något jag vill spela in från det jag spelar.

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk

Blackmagic Design: Intensity

är väl det billigaste du kan få tag i om du vill ha vettig kvalitet, men en knapptryckning på en skärm borde vara enklare.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Skulle inte HD PVR funka för dig för den har väl HDMI ingångar för jag har för mig att det ska funka att spela in med en HD PVR på dataskärm eller så har jag väl drömt igen men det kan va värt att kolla upp om man kan använda en HD PVR