Permalänk

*heheheh* vitt i slangen... :)..... btw e du en paintball spelare .. ?

Permalänk
Avstängd

Uppdate snart?? Väntar...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Hur går det för dig? Känns som du krånglar till det mer än nödvändigt för dig? hade de inte vart enklare o skaffa en laptop laddare lr liknande o driva radd lådan med? alternativt ett litet nätagg. Sen tycker jag kopplingarna mellan radd lådan och datorn ser lite B ut. Skaffa riktiga snabb kopplingar istället med backventil o grejer?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk

skit jag är imponerad snyggt jobbat

Visa signatur

Mobo:ASUS B85M-E|CPU:Intel I5-4570S|RAM:Corsair CMV4GX3M2A1333C9|GPU:GeForce GTX470 1280MB|GPU2:Virtu MVP: Intel HD4600|

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat!

Två små frågor och ett tips bara

Har du byggt kylaren med tanke på motströmsprincip ? Alltså, att det varma vattnet som kommer från burken först går genom den kylaren som är "varmast", i detta fallet kylaren med fläktarna utriktade ut ur lådan, som alltså kommer att få luft som redan passerad genom någon av dom andra två resterande vättskekylarna och värmts upp något. ?!
Om inte så är det något som du kanske vill ta i beaktning om du vill få största möjliga effektivitet på kylaren som sådan då det gör mycket större skillnad än man först kan tro
Sedan kan vattnet lika gärna passera vilken som helst av dom andra två kylarna för det har ingen större betydelse, men just denna kylare kan du med fördel leda det varma vattnet genom först av allt om konstruktionen är som nu.

Sedan en liten undran om hur du funderat kring just riktnignen av fläktarna ?! jag tror det vore bättre om du tog in luft under från och flåste den upp i stället för tvärt om, det borgar för högre effektivitet och ett smidigare användande av självstigning och evakuering (mindre risk att någon av fläkarna drar in den varma luften igen). Jag personligen tycker även att det är lite i överkant antalet fläktar... jag hade nog skippat att ha några undertill alls och dessutom riktat alla fläktar "ut" ur lådan för att få bästa möjliga effektivitet och samtidigt lägsta möjliga ljudnivå. men det är inte "fel" som det e nu heller

Alltså, ingen negativ kritik utan possetiv, konstruktiv och undrande på en och samma gång i all välmening från en ventialtion, kyla&värme tekniker
Kommer att bli bra detta oavsett, vad e det tanken att det ska kyla och vad har du får måltemp ?!

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk

Hejsan hoppsan godagens och godafton och lite till. Ja då är man här igen efter låååååång tid dessvärre blir jag (inte troligtvis) utan kort sagt inte kvar i moddningssvängen bara för att jag är tillbaka och babblar på som nu utan de finns annat som fått större prioritet. Ett intressant arbetsområde och på sikt kan skapa större kontaktområde och träffa mycket skönt folk *irl*, så de är bilsvängen ja snackar om. Visst har de lagts ner många svåra timmar men man är ju som man är, "lite" skit under naglarna får man tåla När rad-projektet i huvudtaget avslutas de kan ja faktiskt inte svara på, alls!

Om kommentarerna då. Tack och bock får man väl säga, bra kritik överlag. Mina tillvägagångssätt går ju absolut att diskutera varpå självklart jag själv har varit kritisk. En hel del hade kunnat göras på ett annorlunda sätt, kablage och dylikt skulle kunna ha gjorts bättre bl.a, fläktarna har ju som sagt ingen särskilt effektiv bortförsel av värme i stundens heta ^^ och visst är de mer fläktar än nödvändigt. Tanken var väl just lite mysblått ljus på mitten-kylaren och två moddade CCFL-rör ´(skyddsplasten avtagen för starkare spridningseffekt, sen var de ju gröna slemmet (uv-adhesive) som skulle hällas i vattnet för å få lite effekt på i första hand kortare slangar. Fanns också en tanke att koppla transparent slang ihopkopplad med den vita, aldrig sett nånsin i ett vattenkylningssammanhang så de kändes som ett måste och testa, dessvärre blev de inget av de, hade kunnat sett riktigt risigt ut t.o.m. Sen hade vi ju de där med snabbkopplingar för slangarna, de var dyrt och just då kände ja inte alls för att lägga en beställning, men jaaa, de skulle behövas om lådan ska bli mer mobil som också de var tanken. Strömsladdarna mellan låda till låda, ja hade väldiga problem att få de där till nånting bra, jag tror deffinitivt att längre kablar och en mer kompakt kabelstamm hade varit rätt utgångsläge, lätt och vara efterklok.

Avslutningsvis så är lådan igång dagligen, inga problem alls eller så, (de är ju jag som har konstruerat den ^^ ). Intressemässigt sett bryr ja mig knappt hur de ser ut i, även om ja självklart skulle vilja avsluta och förbättra de där sista, men tiden och framförallt orken i mitt ställe saknas. Försöker lägga så mycket tid som möjligt på bilen aaa eller rättare sagt bilarna ^^ och de är fan inga jävla volvo's., BMW-powah!
Återigen då. Måltemp vetefan igentligen men målet var väl att kunna få ett jävligt tyst system mer ser man till hur mycket ja faktiskt använder datorn när ja faktiskt är hemma i lägenheten, inte varje dag man är där nämligen men riktigt tyst är de ju och de 3 fläktar som är igång hörs ju knappt,. Kör bara stock på systemet nu och cpun låg sist ja kolla (i sommras) på typ 38-40 ^^ bryr mig ändå inte och spela kan jag knappt minnas när jag gjorde sist, mest film och serier, de blir lugnare så efter en extrem dag på jobbet.

Adjöken så länge.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och bra jobbat!

Permalänk
Medlem

jävlar vad snyggt!

Permalänk
Medlem

när slutför du monstret <3 ?

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

är det bara jag lr måste man inte ha filter när man rensar raddarna så?

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt - Imo

Bra jobbat killen.

Visa signatur

Intel Core2 Duo E8400 @ 3.30GHz, ASUS P5QL PRO, 4096 MB DDR2 Dual Channel, NVIDIA GeForce GTX 260.

Dator

Permalänk

Hur är ljud nivån?

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

Hur går de här då.. är de stilla vatten??

Visa signatur

AMD Phenom II x4 960T@4.0Ghz 20x200MHz 1.45v vcore - Asus Sabertooth 990FX - 8Gb DDR3 Corsair Vengeance LP 1600MHz Minnessynkning 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS) - ATI Radeon HD4870 1GB - c:250Gb Samsung SSD 840 EVO - D: DVD-Brännaren Plus en jävla massa diskar = Total storlek 8616.4 GB (2999.2 GB ledigt)

Permalänk
Medlem

MEN... Blev det klart sen? Snyggt förövrigt!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧