Borde man få lämna tillbaka spel om systemkraven är satta för lågt?

Permalänk

Borde man få lämna tillbaka spel om systemkraven är satta för lågt?

Hej

Köpte Black Ops i förrgår. Kollade naturligtvis att min dator klarade spelet, vilken den absolut skulle. Har börjat köra SP. Grymt spel med undantaget att det laggar något så fruktanvärt.

Spelar ingen roll på vilken upplösning, AA, AF satt till noll vs det som datorn själv känner.

Har provat textures från Medium (såg för jävligt ut med laggade MER) till High.

Har provat alla tweaks i config-filen.

Har provat att ändra till en kärna.

Har provat att ändra prioritet för programmen.

Har provat att köra steam offline.

Har provat att ta bort cloud synchro

INGET FUNKAR!

Så igår eftermiddag slog det mig; jag ska inte behöva stå ut med att betala 499:- för en produkt som jag inte kan använda. Som är lanserad på marknaden för tidigt. Jag kan inte komma på någon annan konsumentprodukt där man som kund får stå ut med att behöva lägga ned timmar bara för att få produkten att ens fungera.

Går in till Gamestop där jag köpte spelet, och där står en finnig 18-åring och säger:

"Nej, du får inte lämna tillbaka spelet. CD-nyckeln är använd via Steam, så jag kan inte sälja spelet igen".

Jag svarar:

"Huruvida du kan sälja spelet eller inte är hyfsat ointressant för mig. Jag har en dator som med god marginal klarar minimikraven, och jag har råkat ut för något som en mängd andra råkat ut för, sök på COD Black ops och lag får du se."

18-åringen:
"Ja men det släpps säkert en patch snart och då lovar jag att det funkar. Jag får inte ta emot spelet för min chef, då får du återkomma på måndag."

Nu har detta blivit prestige. En principsak. Jag SKA HA pengarna tillbaka. Jag kommer troligtvis att köpa spelet igen. Men jag köper inte att jag luras att betala fullpris för en betaprodukt, för att produkten någon gång i framtiden börjar fungera.

Så, är det någon som har några tips? Någon som vet om en liknande fall tagits upp av ARN? Har jag rätt att lämna tillbaka spelet?

/Magnus

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte det går att göra något via spelbutiken i alla fall, för om spelet inte är skadat från deras sida så "ska" det ju fungera (Enligt dom i alla fall). Så tyvärr sitter du nog i en knepig sits. Din enda chans är väl förmodligen en extra snäll säljare som förstår din sits och vill gengälda dig. Men testa och se vad killens chef säger, vem vet... han kanske är just den snälla personen

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K - ASUS PRIME Z370-A II - 16GB - RTX 2070 - 32" Samsung G7
* ⌨️ Ducky One 2 Mini 60% | 🖱️ Corsair Scimitar | 🎧 HyperX Cloud II
* 📱 iPhone 12 Mini | ⌚ Apple Watch SE 44mm

Permalänk
Medlem

Tror nog du snällt får vänta på en patch.

Permalänk
Medlem

Kontakta Activision om ärendet och rådfråga dom vad du kan göra eller så vänder du dig direkt till speltillverkaren, TreyArch, för att få hjälp om att få igång ditt spel. Fråga även om du kan få ny nyckel, eftersom du har ju spelet i fysisk media och inte köpt via Steam.

Det du säger om s.k. "beta" är faktiskt inte sant dock eftersom spelet knäcktes ju första dagen och Steam håller på att uppdatera både sig själv samt TreyArch bombar Steam med uppdateringar så att dessa idioter inte kan fuska något mer i spelet. Det är ett problem som alla spel får stå ut med i dagsläget, det här med att det finns fuskare som vill bara jävlas med allt och alla...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Vänta på patch? Kan det vara ditt nätverk? Jag har nästan inget lagg alls, om inget.

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

Varför ska du köpa spelet sen när du redan har aktiverat det på ditt steamkonto?
Även om du lämnar tillbaka spelet så har du ju kvar det eller?

Fick mitt att sluta lagga då jag ändrade cfg filen som någon här på forumet tipsade om

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det är en kod som registrerats, kan det ses lite som en förbrukad produkt. Och har man ätit biffen kan man inte lämna tillbaks den. Det är inget ovanligt att spel har problem när dom släpps, detta gäller både single och multiplayer. Det är bara att bita ihop o vänta på patchen som fixar problemet och kanske vänta ett par veckor efter release i framtiden om du tar det så hårt att en produkt har barnsjukdomar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Hej

Köpte Black Ops i förrgår. Kollade naturligtvis att min dator klarade spelet, vilken den absolut skulle. Har börjat köra SP. Grymt spel med undantaget att det laggar något så fruktanvärt.

Spelar ingen roll på vilken upplösning, AA, AF satt till noll vs det som datorn själv känner.

Har provat textures från Medium (såg för jävligt ut med laggade MER) till High.

Har provat alla tweaks i config-filen.

Har provat att ändra till en kärna.

Har provat att ändra prioritet för programmen.

Har provat att köra steam offline.

Har provat att ta bort cloud synchro

INGET FUNKAR!

Så igår eftermiddag slog det mig; jag ska inte behöva stå ut med att betala 499:- för en produkt som jag inte kan använda. Som är lanserad på marknaden för tidigt. Jag kan inte komma på någon annan konsumentprodukt där man som kund får stå ut med att behöva lägga ned timmar bara för att få produkten att ens fungera.

Går in till Gamestop där jag köpte spelet, och där står en finnig 18-åring och säger:

"Nej, du får inte lämna tillbaka spelet. CD-nyckeln är använd via Steam, så jag kan inte sälja spelet igen".

Jag svarar:

"Huruvida du kan sälja spelet eller inte är hyfsat ointressant för mig. Jag har en dator som med god marginal klarar minimikraven, och jag har råkat ut för något som en mängd andra råkat ut för, sök på COD Black ops och lag får du se."

18-åringen:
"Ja men det släpps säkert en patch snart och då lovar jag att det funkar. Jag får inte ta emot spelet för min chef, då får du återkomma på måndag."

Nu har detta blivit prestige. En principsak. Jag SKA HA pengarna tillbaka. Jag kommer troligtvis att köpa spelet igen. Men jag köper inte att jag luras att betala fullpris för en betaprodukt, för att produkten någon gång i framtiden börjar fungera.

Så, är det någon som har några tips? Någon som vet om en liknande fall tagits upp av ARN? Har jag rätt att lämna tillbaka spelet?

/Magnus

stäng av crossfire

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Kontakta Activision om ärendet och rådfråga dom vad du kan göra eller så vänder du dig direkt till speltillverkaren, TreyArch, för att få hjälp om att få igång ditt spel. Fråga även om du kan få ny nyckel, eftersom du har ju spelet i fysisk media och inte köpt via Steam.

Det du säger om s.k. "beta" är faktiskt inte sant dock eftersom spelet knäcktes ju första dagen och Steam håller på att uppdatera både sig själv samt TreyArch bombar Steam med uppdateringar så att dessa idioter inte kan fuska något mer i spelet. Det är ett problem som alla spel får stå ut med i dagsläget, det här med att det finns fuskare som vill bara jävlas med allt och alla...

Precis min åsikt.
Tänk sen på butiken. Hur många skulle annars vilja komma in å lämna tillbaka spel som dom inte tycker e roliga. Att dom ska ta ansvar att personers datorer skulle strula tex för spelet funkar ju på andra datorer.
Nä du ska ta kontakt med speltillverkaren å få hjälp på de viset.

Permalänk
Skrivet av ME4FASHION:

Vänta på patch? Kan det vara ditt nätverk? Jag har nästan inget lagg alls, om inget.

Har inte ens gett mig på MP, borde väl inte vara lagg i SP pga nätverk, eller?

Det är ju dessutom ganska intressant detta. Varför kommer dataspelsindustrin undan med att leverera undermåliga produkter som inte fungerar för alla, när inte andra gör det.

I Konsumentköplagen står att om varan inte fungerar så får jag returnera den, så länge säljaren har getts möjlighet att åtgärda felet. Observera dessutom att det är säljaren jag har ett avtal med och denne som ska hjälpa mig, inte tillverkaren. Kontakt med tillverkare ska skötas av säljaren.

Men i just denna bransch är tydligen denna lag satt ur spel. Istället ska jag som konsument sitta och vänta på att tillverkaren färdigställer produkten. Observera att jag inte tvivlar en sekund på att detta är oerhört komplexa saker de har att göra med. Men då kan även deras reklammationspolicy vara något mer frikostig, istället för "har du köpt varan är du fast för alltid".

Tänk er själva att ni köper en DVD-box med din favoritserie, men du kan inte titta på den när du kommer hem, för att din blu-ray spelare måste uppdateras först, det kan ta lite tid. Hade ni accepterat detta? Och framförallt, hade ni accepterat att ni inte fick returnera varan?

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Avstängd

haha! ja men alltså du fattar välle själv att du inte kan lämna tebax ett spel som du öppnat och spelet då nyckeln redan är förbrukad!?

sen är det många mer än dig som har problemet med lagg och många som inte har det, jag själv sitter och lirar på MAX och har inte ett enda lagg, ligger på 91FPS stabilt.

men som sagt, många som har problem och det kommer nog snart att komma en patch som löser detta, många som hade detta fenomen när BFBC2 kom oxå!

Permalänk

Det är riktigt uselt sånt här.
Allt beror ju på att speltillverkarna är ena riktigt pengakåta jävlar som inte har minsta intresse av att gynna konsumenten.
Steam är ju ett utmärkt exempel på detta, då det är nästan omöjligt för 3e part att ta tillbaka någon.

Stå på dig!

Du har ju faktiskt fått erbjudandet att prata med chefen, så det är ju steg 1. Sen är det ju ARN nästa utan tvekan. Skulle faktiskt vara intressant att höra vad de har att säga i frågan.

Som konsument har man väl ångerrätt i X antar dagar enligt lag. (tror jag? Jättedålig koll på detta, eller är det bara vid distansköp kanske?).
Och det är väl det som Steam och de andra äcklen går runt genom att sälja "engångskoder". Kanske kallar de för förbrukningvaror?
Kan som sagt bli ett intressant fall för ARN.

Permalänk
Medlem

Såg nyss att du, arneanka78, sitter med DDR2-system och ja, 4850 i CFX är inte mycket att hurra för då 1 (ett) HD5870 klår även dubbla 4890 i CFX med rejäla marginaler.
Jämförde mitt system mot min kollega som hade dubbla 4870x2 i sin och han har fullständiga Core i7 (S1366) medan jag sitter med lite billigare variant (S1156) men jag hade däremot ett 5870 i min burk. Hans strulade jämt och ständigt, med alla spel, medan min burk flöt finemang fram. Han har även en SSD i sin dator och det hjälpte inte heller. Jag har dubbla WD Black (mekaniska) diskar i RAID0. Så du ser vart boven låg för hans del?
När han väl uppgraderade sig till 5870 så fick han ut all kräm som han velat ha ur sin burk och allt började flyta på igen.

Att ha flaskhalsar i systemet är inget att hurra för i dagsläget eftersom alla spel kräver enormt mycket kräm ur datorn. Visst, det ska fungera även med de specifikationer som tillverkaren påstår, men det är inte alltid så i praktiken då det är bara teorier. Såna rekommendationer måste man faktiskt ta med en nypa (gärna en handfull) salt eftersom man märker ju skitfort att det stämmer inte överens vad som utlovats.

Jag hade ett ställe, en scen, där mitt grafikkort blev svart under SP, men det åtgärdade jag genom att spara spelet och starta om systemet. Hade använt systemet så pass mycket med annat innan jag började spela så systemet hade blivit för varmt och klarade inte renderingen längre.

Små ting kan göra så mycket besvär i slutändan, så det gäller att tänka vidvinkelt...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

stäng av crossfire

Provat, ingen skillnad

Skrivet av InluZion:

haha! ja men alltså du fattar välle själv att du inte kan lämna tebax ett spel som du öppnat och spelet då nyckeln redan är förbrukad!?

sen är det många mer än dig som har problemet med lagg och många som inte har det, jag själv sitter och lirar på MAX och har inte ett enda lagg, ligger på 91FPS stabilt.

Varför är det så självklart? Varför kan ingen ge ett, ETT bra argument varför konsumentköplagen ïnte gäller dataspel? Dessutom, det finns ju ingen garanti att det kommer att fungera. Har ett riktigt gammalt spel, Rainbow Six någonting som aldrig funkat. Nu köpte jag detta för 99:-, så jag har lagt ned allt tjafs, men även detta fick jag inte lämna tillbaka, och det har ALDRIG funkat.

Så, återigen; varför gäller inte KKL?

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Tänk er själva att ni köper en DVD-box med din favoritserie, men du kan inte titta på den när du kommer hem, för att din blu-ray spelare måste uppdateras först, det kan ta lite tid. Hade ni accepterat detta? Och framförallt, hade ni accepterat att ni inte fick returnera varan?

Ja?

Permalänk
Skrivet av xeorix:

Hur länge hade du accepterat att vänta på en uppdatering?

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Hur länge hade du accepterat att vänta på en uppdatering?

Det har ju redan släppts en patch till Black Ops, funkar det fortfarande inte?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Skrivet av UROG:

Såg nyss att du, arneanka78, sitter med DDR2-system och ja, 4850 i CFX är inte mycket att hurra för då 1 (ett) HD5870 klår även dubbla 4890 i CFX med rejäla marginaler.
.... Små ting kan göra så mycket besvär i slutändan, så det gäller att tänka vidvinkelt...

Två saker:

- Hur är det mitt systems fel att min CPU ligger på en belastning på 100%, medan mina GPU ligger och fis-kör, de går inte ens upp i fläkthastighet.
- Om min rigg var för dålig, är det inte märkligt att de anser att man klarar att spela spelet med ett X1950?

/Magnus

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem

jag håller med dig men kan inte komma på några tips förutom att gå till chefen och använda många av de ord du använde i första inlägget.

sedan förstår jag inte varför ditt spel laggar. jag kör spelet i 1920x1080 med nästan allt ögongodis med datorn i sign. du har ju dubbelt upp av grafikkortet så lite bättre borde det väl flyta än på min dator?

Visa signatur

Main Rigg: Q9550, E0 @ 4GHz 1,37vcore + P5Q Deluxe + Corsair PC6400 @ 1060MHz + Asus GTX 670 Direct CU II TOP + CM Storm Scout + H50 + corsair HX 750w + Win 7 Ult x64
Sony Vaio S13P: i5 + 12gb + 830 256gb + 640m LE @ 1Ghz (Kepler)
__________________
HP 2230s - ZTE Blade

Permalänk
Proffsmoddare

Du har tyvärr inte en chans att få några pengar tillbaka oavsett vad du gör. Spelet är öppnat och nyckeln är reggad i steam and thats it. Du tror väl inte att butiken kan ta kontakt med steam och få nyckeln avreggad. Vänta på att spelet uppdateras så försvinner dina problem. Man kan tycka vad man vill om att spelet inte funkar för dig men att ödsla tid på att försöka få tillbaka pengarna är pointless i detta fallet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arneanka78:

Två saker:

- Hur är det mitt systems fel att min CPU ligger på en belastning på 100%, medan mina GPU ligger och fis-kör, de går inte ens upp i fläkthastighet.
- Om min rigg var för dålig, är det inte märkligt att de anser att man klarar att spela spelet med ett X1950?

/Magnus

om CPUn ligger i 100% så är ju något helt klart fel, är det bara när du kör Black Ops eller är det så i andra spel!?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har du förbrukat ångerrätt etc då du använd cd nyckeln.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Hur länge hade du accepterat att vänta på en uppdatering?

"Rimlig tid" är enligt fall 14 dagar *3 = 42dagar.
Detta iaf i min branch (elektronik) det bör ju vara samma för alla oavsett vilken typ av vara vi pratar om.
Efter det bör man som kunsument ha rätt att häva köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Varför är det så självklart? Varför kan ingen ge ett, ETT bra argument varför konsumentköplagen ïnte gäller dataspel? Dessutom, det finns ju ingen garanti att det kommer att fungera. Har ett riktigt gammalt spel, Rainbow Six någonting som aldrig funkat. Nu köpte jag detta för 99:-, så jag har lagt ned allt tjafs, men även detta fick jag inte lämna tillbaka, och det har ALDRIG funkat.

Så, återigen; varför gäller inte KKL?

Citerar

Skrivet av Product License Agreement:

Limited Warranty. Activision warrants to the original consumer purchaser of this Product that the recording medium on which this product is recorded will be free from defects in material and workmanship for 90 days from the date of purchase. If the recording medium is found defective within 90 days of original purchase, Activision agrees to replace, free of charge, any product discovered to be defective within such period upon its receipt of the Product, postage paid, with proof of the date of purchase, as long as the Product is still being manufactured by Activision.
...
This warranty is limited to the recording medium containing the Product as originally provided by Activison and is not applicable to normal wear and tear. This warranty shall not be applicable and shall be void if the defect has arisen through abuse, mistreatment, or neglect. Any implied warranties prescribed by statue are expressly limited to the 90-day period described above.
...
When returning the Program for warranty replacement please send the original product discs only in protective packaging and include: (1) a photocopy of your dated sales receipt; (2) your name and return address typed or clearly printed; (3) a brief note describing the defect, the problem(s) you encountered and the system on which you are running the product (4) if you are returning the product after the 90-day warranty period, but within one year after the date of purchase, please include cheque or money order for £12.00 sterling per disc replacement.

Detta står sedan på själva boxen: Internet Connection Required
Notice: Product offered subject to your acceptance of the Steam Subscriber Agreement ("SSA"). You must activate this product via the Internet by registering for a Steam account and accepting the SSA. Please see www.steampowered.com/agreement to view the SSA prior to purchase. If you do not agree with the provisions of the SSA, (OBS! NOTERA) you should return this game unopened to your retailer in accordance with their return policy.

EDIT: Små stavfelskorrigeringar...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Spelet laggar inte för mig men jag förstår att många har problem... Jag förstår ändå inte vad du är så upprörd av, idag är det inte ovanligt med spel som fungerar dåligt på release, fallout 3 och new vegas var inte så kul på release, cod mw2 var och är extremt dåligt till pc.

Vad som borde vara viktigt är att spelstudion faktiskt gör något och inte gör som med tidigare mw2 (annan studio) och struntar i att fixa de problem som faktiskt existerar. Med just Blackops så skriver spelstudion att de jobbar på det, de har t.ex. redan släpp en patch. Så jag har goda förhoppningar om att spelet kommer bli bättre för varje vecka som går.

Om du fortfarande är fast vid dina principer så kan jag bara säga lycka till, tror att alla har varit i din situation någon gång.

Visa signatur

Här är internet.

Permalänk
Medlem

Datorspel är som underkläder, använd produkt kan inte lämnas tillbaka.

Underkläder för att ingen vill köpa något som suttit på dina privata delar, datorspel därför att du redan använt serienyckeln.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om din CPU ligger på 100% så är det något jävligt fel på ditt system.
Släng bort program som du inte behöver samt viruschecka systemet och kontrollera även med antimalware program om du har sånt skit som stör systemet.
Och eftersom ingen annan än du själv vet vad du har för OS i datorn så kan det också vara felet. Jag har märkt att min Windows 7 x64 Home Premium fungerar betydligt bättre än vad min förra XP Professional SP2 (32-bitars) gjorde på sin tid. Hade alltid strul med det OS:et, oavsett vad, även om det skulle ha klassats som "bästa" OS:et hittills.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Helt klart ditt cpu som är överbelastat, det kan du fan inte blame:a black ops för. Antigen updatera processorn eller se till och fixa problemet du utsatte den för? Vi kan ju inte hjälp unless vi vet vad du gjort med den.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av arneanka78:

- Om min rigg var för dålig, är det inte märkligt att de anser att man klarar att spela spelet med ett X1950?

/Magnus

Det är inte grafikkortet som är för svagt, det är något annat som spökar. Ett 4850 bör enkelt kunna driva ett simpelt spel som CoD...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av UROG:

Citerar

Detta står sedan på själva boxen: Internet Connection Required
Notice: Product offered subject to your acceptance of the Steam Subscriber Agreement ("SSA"). You must activate this product via the Internet by registering for a Steam account and accepting the SSA. Please see www.steampowered.com/agreement to view the SSA prior to purchase. If you do not agree with the provisions of the SSA, (OBS! NOTERA) you should return this game unopened to your retailer in accordance with their return policy.

EDIT: Små stavfelskorrigeringar...

Det där är ju en massa amerikans dynga som är helt orelevant för en produkt som säljs i sverige. (Om man inte köpt från t.ex Steam direkt, men då är det ju ett köp från USA).
Men nu har ju TS köpt på Gamestop, vilken är en svensk butik som måste följa svenska lagar.

Citat:

Tyvärr så har du förbrukat ångerrätt etc då du använd cd nyckeln.

Det där ju ett ett praktexepel på hur spelbranchen våldtar konsumenten. "Ne, du måste betala för att testa, och funkar det inte så bryr vi oss inte".
Hur skulle man kunna testa (på ett lagligt sätt) att produkten inte fungerar om man inte har en möjlighet att installera produkten?