Inköp av Spel-dator 7.000-15.000KR..

Permalänk
Medlem

Inköp av Spel-dator 7.000-15.000KR..

Hej Sweclockers!

Jag har funderingar kring inköp av spel-dator för ca; 7.000-15.000KR. Jag har en längre tid varit ifrån stationära datorer och nya processorer, moderkort o.s.v. Mitt syfte med dator är att kunna spela de nya datorspelen på marknaden på bra inställningar.

Jag har några krav på dator-packetet/Komponenter, Det är byggnation av dator. resten har jag fyllt i ner till. Jag vill ha något i stilen med i5, 6-8GB ram minne och ett framtids-säkert moderkort.

Moderkort:
Processor:
RAM:
Grafikkort:
Hårddisk: SSD-Corsair 120GB
Chassi: Corsair 800D
Nätaggregat: Corsair TX 650W 80+
Operativsystem: Windows 7 64-bits SE
Övrigt: Montering av dator
Monitor: BenQ TFT 21.5" (1920x1080)
*Total pris för dessa komponenter hamnar på ca; 8 378KR

Ifall jag missat något i listan eller om du har några funderingar kring vad jag är ute efter så tveka inte att fråga!

Med vänliga hälsningar
Mr.Snark

Permalänk
Medlem

Såhär kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jockeffs:

Såhär kanske?

Jag skulle ta ett billigare chassi och spara ihop till ett till 6870.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Jag skulle ta ett billigare chassi och spara ihop till ett till 6870.

jo tänkte det med, men han verkade vilja ha det så jag tog det ändå.

Permalänk
Medlem

Detta packet verkar ju trevligt, Frågan är om jag inte ska byta ut hårddisken med mycket plats i mot lite mera minne (4x2GB)? Sedan undrar jag lite, Varför just det nätaggregatet? Funkar inte Corsairs 650W lika bra?

Skrivet av tirim4:

Jag skulle ta ett billigare chassi och spara ihop till ett till 6870.

Jo. Chassit må kosta en slant. Men det är så fruktansvärt snyggt och bra i min mening! Så vill väl helst använda det då det både ger mycket plats och man kan göra mycket med det, grafikkort kan jag uppdatera längre fram med ett till eller köpa ett nytt när min ekonomi tycker det är en bra idé!

Nu är jag inte super bra på datorer som kanske märks, men byggde ihop ett litet packet åt mig själv med idéer tagna ifrån er två här. Undrar då självklart hur det kommer fungera i spel och prestanda?

Moderkort: MSI P55A-GD65
Processor: Intel Core i5, 2.8GHz
*Kylare: Corsair Cooling Hydro H70
RAM: Corsair 6GB
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX460 1GB OC
Hårddisk: SSD-Corsair 120GB
Chassi: Corsair 800D
Nätaggregat: Corsair TX 650W 80+
Operativsystem: Windows 7 64-bits SE
Övrigt: Montering av dator
Monitor: BenQ TFT 21.5" (1920x1080)

Tack så himla mycket för svaren,
Med vänliga hälsningar
Mr.Snark