Permalänk
Avstängd
Skrivet av A Sandberg:

Nice. Blir nog ett sånt då, då alla PS3or var slutsålda på Elgiganten ^^

Förrädare...:D Han handlar på Elgiganten...:P I Dödens Triangel...:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av dmr:

Daaamn, Mitsubishi GTO Twin Turbo, den bilen jag rockade med i GT1. Fyrhjulsdriven, 400+ km/h och snorgrön.

Den bilen minns jag mycket väl! Vill minnas att man kom in en bit på 9xx HK?

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Förrädare...:D Han handlar på Elgiganten...:P I Dödens Triangel...:P

De är ju billigt där Iaf nu när dom hade invigning

Funderar på att köpa en ny ratt också, men ska man satsa på en G25/27 eller räcker det med en Driving Force GT? Brukar faktiskt inte köra med växelspak när jag spelar bilspel, men då har jag ju inte haft någon heller...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

har själv en g27 och tycker den är riktigt skön att köra med, ganska kul med växelspak också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

De är ju billigt där Iaf nu när dom hade invigning

Funderar på att köpa en ny ratt också, men ska man satsa på en G25/27 eller räcker det med en Driving Force GT? Brukar faktiskt inte köra med växelspak när jag spelar bilspel, men då har jag ju inte haft någon heller...

G25 finns inte längre att köpa då den gått ur produktion sen G27 kom. Jag äger G25 men jag har inte använt G27 men jag antar att den är som G25 fast förbättrad, mycket tystare när man vrider ratten. Driving Force GT lär låta en del när man vrider den och pedalerna är av billig plast.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

de skillnader jag känner till mellan g25 och g27 är att g27 har lampor på ratten som visar när du ska växla, fler knappar på ratten och det går inte att ändra läge på växelspaken så att man bara trycker rakt upp och rakt ner.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Woho! Ska beställa Gran Turismo 5 nu från Spelbutiken.se tror jag, eller kan ni rekommendera en bättre återförsäljare?

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

webhallen brukar fungera bra. Bara en gång som jag inte fått på release dagen och då hade en på posten öppnat brevet och tagit spelet.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Webhallen är hundringen dyrare än Spelbutiken, knappast värt det.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Skrivet av Nefus:

G25 finns inte längre att köpa då den gått ur produktion sen G27 kom. Jag äger G25 men jag har inte använt G27 men jag antar att den är som G25 fast förbättrad, mycket tystare när man vrider ratten. Driving Force GT lär låta en del när man vrider den och pedalerna är av billig plast.

Skrivet av flyawaynille:

de skillnader jag känner till mellan g25 och g27 är att g27 har lampor på ratten som visar när du ska växla, fler knappar på ratten och det går inte att ändra läge på växelspaken så att man bara trycker rakt upp och rakt ner.

Har kollat lite reviews på youtube och det verkar inte vara så stora skillnader mellan G25 och 27 annat än ljudet och växelspaken. Blir nog en G27 någon gång om jag köper en ny.

Tack.

Skrivet av flyawaynille:

webhallen brukar fungera bra. Bara en gång som jag inte fått på release dagen och då hade en på posten öppnat brevet och tagit spelet.

Seriöst? Vilken jävel...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Seriöst? Vilken jävel...

var inte så kul när man väntat på spelet. Kom inte förens på måndagen det släpptes på fredagen så jag åkte till webhallen och köpte det på fredagen. fick sen ett öppnat brev med en skrynklig faktura.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

var inte så kul när man väntat på spelet. Kom inte förens på måndagen det släpptes på fredagen så jag åkte till webhallen och köpte det på fredagen. fick sen ett öppnat brev med en skrynklig faktura.

Tråkigt att sånt händer...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Beställt nu från ELGIGANTEN! Kostade 499:- där, ganska billigt.. Ska köpa ratt också, kan ni rekommendera något för ca 1000:- ? Kan tyvärr inte lägga ut mer och ja, jag är medveten om att det inte kommer bli en så bra ratt för dom pengarna.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Vart verkar det mest värt att förbeställa det? Alltså, vilken bil vill man helst ha?
Och, är det en bil man kommer kunna köra med direkt då? Så man får en stor fördel mot att "spela som vanligt"?

Och är det värt att köpa collectors edition för att få med extrabilarna och körmanualen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Vart verkar det mest värt att förbeställa det? Alltså, vilken bil vill man helst ha?
Och, är det en bil man kommer kunna köra med direkt då? Så man får en stor fördel mot att "spela som vanligt"?

Och är det värt att köpa collectors edition för att få med extrabilarna och körmanualen?

Beror på allt i hela världen, har du spelat gt 4 vet du ju i början att det inte hjälper alltför mycket att ha någon annan bil än en billig fram eller bakhjulsdriven bil som det går att montera en turbo på eller redan har en förmonterad. alltså då de första racen är restrictade med ganska extrema medel(gt, gt2, gt3) (eller att man kanske inte har råd (gt4))

Själv skulle jag köpa collectors om du har lust(att läsa apex-boken) och råd.

själv ett ställe och köpa gt på är t.ex el-giganten/pc-city(audi R8 le mans bil), på mega store (för att få nsx gt500 bilen banracing bilar som jag själv föredrar) eller på game.se för att få Nissan GTR (kommer inte ihåg om den också är gt500)

Skrivet av noobonur:

Beställt nu från ELGIGANTEN! Kostade 499:- där, ganska billigt.. Ska köpa ratt också, kan ni rekommendera något för ca 1000:- ? Kan tyvärr inte lägga ut mer och ja, jag är medveten om att det inte kommer bli en så bra ratt för dom pengarna.

skulle rekommendera Logitech Driving force GT, den ligger runt tusingen på Teknikmagasinet, tycker själv att det är en relativt bra ratt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

själv ett ställe och köpa gt på är t.ex el-giganten/pc-city(audi R8 le mans bil), på mega store (för att få nsx gt500 bilen banracing bilar som jag själv föredrar) eller på game.se för att få Nissan GTR (kommer inte ihåg om den också är gt500)

Ja det är GT500. Vad får man från Amazon? Såg ingen info på deras sida om det.

R10 på Elgiganten förresten, inte R8.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd

Rofl. 51st Skylines.

Bara 2st vettiga audis dessutom, Quattro och Pikes Peak, men 03? Senast dom körde Pikes Peak med S1 var under 1987..

Kommer antagligen inte ens låta som originalet..
YouTube - Audi Quattro S1

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Bara 2st vettiga audis dessutom, Quattro och Pikes Peak, men 03? Senast dom körde Pikes Peak med S1 var under 1987..

Audi Pikes Peak quattro - Wikipedia, the free encyclopedia
2003 Audi Pikes Peak Quattro Images, Information and History | Conceptcarz.com

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd

HAHAHAHA. Så då är det bara EN vettig Audi.. en vettig bil i hela spelet, härligt!

Jävla familjebil, fan gör den i spelet? Ge oss en riktig jävla Pikes Peak audi och ingen jävla tant agda bil.

Audi S1 Pikes Peak.

Audi S1.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

HAHAHAHA. Så då är det bara EN vettig Audi.. en vettig bil i hela spelet, härligt!

Vadå en vettig bil, man MÅSTE inte åka frän Audi-bil...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasL:

Vadå en vettig bil, man MÅSTE inte åka frän Audi-bil...

"frän" audi bil? Snarare legendarisk audi bil, och tror ingen här vet vad dom åstadkom med bilarna.

Hört talats om Walter Röhrl då?

Och ja hellre det än att åka i en av dom 51st skyline's som finns i spelet eller några av dom copy pastade 400 bilarna från GT4 (med högre texturer)

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Ja det är GT500. Vad får man från Amazon? Såg ingen info på deras sida om det.

R10 på Elgiganten förresten, inte R8.

Vet inte om Amazon bundlar någon "stealth" bil, men hittade denna som kan intressera andra personer!

:3 tack för att du rättade mig, r8an är ju inte ens i närheten av r10an.. ^^

Sony PlayStation 3 Slim Console (320 GB Model) with Gran Turismo 5 Collector's Edition: Amazon.co.uk: PC & Video Games

Permalänk

Oo, en sån där skulle sitta fint.

Hur fungerar det med att beställa från amazon? Dyr frakt? Tull? Blir det mycket billigare än att köpa det i Sverige (antar att det borde komma hit också)?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

"frän" audi bil? Snarare legendarisk audi bil, och tror ingen här vet vad dom åstadkom med bilarna.

Hört talats om Walter Röhrl då?

Och ja hellre det än att åka i en av dom 51st skyline's som finns i spelet eller några av dom copy pastade 400 bilarna från GT4 (med högre texturer)

Haha lugn och fin. Walter Rörhl körde en sån bil ett bra tag, numera testförare hos Porsche. Svensken Stig Blomqvist körde också en sån ett tag.

YouTube - Blomqvist in Audi Quattro S1 - Col De Turini

YouTube - TOO FAST TO RACE - audi quattro s1 pikes peak

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ugh, ge mig den "riktiga" pikes peak bilen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dmr:

Den är väl från 2007? Pikes Peak var väl som störst på 80 talet?

Aha 96.. l o l

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Den är väl från 2007? Pikes Peak var väl som störst på 80 talet?

Aha 96.. l o l

Pikes Peak var ju den grymmaste. Kommer inte ihåg i vilken serie det var, man kunde iaf få den att nästan flyga om man satte inställningarna rätt Haha vad roligt man hade

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

det är lite väl få banor tycker jag. de borde ju kunna trycka in iallafal 30 stycken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A Sandberg:

De är ju billigt där Iaf nu när dom hade invigning

Funderar på att köpa en ny ratt också, men ska man satsa på en G25/27 eller räcker det med en Driving Force GT? Brukar faktiskt inte köra med växelspak när jag spelar bilspel, men då har jag ju inte haft någon heller...

Okej du är förlåten.:);) Hopps du inte får någon reklamation bara.:) För Då får du smaka triangeldrama upp i rektum...:P(A)

(Har aldrig skrattat så mycket (åt Elgiganten, inte tjejen:)) som när Elgiganten i PLUS hävdade att
a) det var tjejens fel (handhavadefel) att kameran gick sönder
b) när det inte gick och skylla på sa man att hon skulle ha läst i manualen vilka temperaturer kameran var avsedd för (hon bor i Umeå)
c) PLUS hittade ingen rekommendation avseende temp. då det inte *alls* stod angivet i manualen.:D

Skrivet av flyawaynille:

var inte så kul när man väntat på spelet. Kom inte förens på måndagen det släpptes på fredagen så jag åkte till webhallen och köpte det på fredagen. fick sen ett öppnat brev med en skrynklig faktura.

Skrivet av A Sandberg:

Tråkigt att sånt händer...

Jo väldigt tråkigt att sådant händer...:/ Men jag tror det är 2 saker som gör ATT detta händer:
a) butiken vill få in pengar och skiter i om kunden får varan i tid (FÅR kunden varan i tid är det en bonus)
b) kunden har en *hög förväntning:)* att få varan när släppet annonseras ut och har den inneboende...vad ska vi kalla det för...*tron* på att då bolaget vill att kunderna faktiskt får sina saker i tid då/om/när bolaget annonserar att man kan förboka etc.

Det är lite som när man åker taxi här i stan, helt snigel slött...:/ Man ringer växeln och säger att man villl ha en taxi för att man har bråttom. Växeln vill inte tappa mig som kund och säger att "vi har en bil i "närheten" vilket visar sig vara 20 min. fast de lovade 10 min. Man har en förväntan på att de är intresserade av snabbhet och effektivitet för kunden, när de egentligen struntar i "hur det går för kunden" (kom han fram till flygplatsen/mötet etc. i tid?) utan bara är intresserade av vad taxametern visar för siffror...:S Blir besviken på det...:( Och jag lyckas - har hänt två ggr. :S:S - tydligen *alltid* få Hassan Kebab som inte kan vägen utan man får (man har bråttom) lotsa dem fram för att de ska hitta bara för att de lärt sig hur en GPS funkar...titta på skyltarna eller ha lokalkännedom/slå upp i kartboken går tydligen inte?:S

Lovar taxi 10 min. så brukar jag numer ringa efter 5 min. och fråga vad bilen är. Drar hon ut på det säger jag bara att jag inte kommer betala om han inte är framme inom den lovade och angivna tiden...;) (Underförstått: jag ringer ett annat bolag även om det tar längre tid). Och se där som genom ett trollslag så lyckas de snabba på bilen. Hade ett kort till en kanonförare, men tappade bort det...:'( En medelålders man som visste vad service var.<3 Ibland kunde han runda av neråt, jag jag honom uppåt (för snabb körning service etc.:)) synd det inte finns fler sådana i företagsvärlden...:( (Visst finns det men det handlar om företag som betalar stoora summor för det, men sådant kallar jag för "falsk service" eftersom de inte hade varit serviceminded om man inte betalade för det. *Äkta* service är något som i alla fall förr kom med priset rent automatiskt. Det är i alla fall den innebörden jag har fått lära mig är service. Varför ska bolagen bestämma vad som är service?:(:'(

Inet är dock ett undantag!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Subaru 35st
Mitsubishi 71st
Toyota 81st
Mazda 95st
Honda 99st
Nissan 135st

De bilmärken med mest bilar är alla japanska, behövs vekligen 135 Nissan medans antalet Volvobilar är tre stycken? Man kan ju allltid hoppas på att man kommer att kunna ladda ner fler efter spelet släpps.

Visa signatur

Compaq suger