Permalänk

Haha, som de 18 Honda S2000, 23 Mitsubishi Lancer, 23 Subaru Impreza och 43 Nissan Skyline? Jo, jag förstår dig.

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt utan någon koenigsegg eller saab, men volvo 240 har dom med? Det ser ju inte ut att vara mer än typ 200 olika bilmodeller egentligen, över 40(!) "olika" Nissan Skyline bara.
Jaja, spelet är förhandsbokat iaf, hoppas det blir kul och att det kommer lite roliga (Saab) bilar som DLC sen.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Har dom med 43 olika varianter av Skyline, men inte en Golf VI GTI/R?
Eller är det bara jag som missat det?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Skrivet av Dunis:

Har dom med 43 olika varianter av Skyline, men inte en Golf VI GTI/R?
Eller är det bara jag som missat det?

1111. S Volkswagen Golf I GTI ‘76
1112. P/S Volkswagen Golf IV GTI ‘01
1113. P Volkswagen Golf IV GTI RM ‘01
1114. S Volkswagen Golf IV R32 ‘03
1115. P/S Volkswagen Golf V GTI ‘05

Ingen VI. =/

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 - Car List

från den officiella sidan om jag inte är helt ute o cyklar?

btw vad innebär P och S på den sidan?:)

Premium och Standard bilar lr Premium och Standard av spelet lr vad?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

de verkar mobba standardbilarna lite känns det som, vet ni om alla funktioner för dem är kvar från 4an? lika många trimmöjligheter och anpassningar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Daaamn, Mitsubishi GTO Twin Turbo, den bilen jag rockade med i GT1. Fyrhjulsdriven, 400+ km/h och snorgrön.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tjenare ska jag beställa från game.se Gran Turismo 5 (PS3) - GAME.se eller webahllen.com WEBHALLEN.com - Gran Turismo 5 inkl förbokningserbjudande

nissan medföljer från game.se och mercedes från webhallen.com vilken av dom två exklusiva bilarna är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Tjenare ska jag beställa från game.se Gran Turismo 5 (PS3) - GAME.se eller webahllen.com WEBHALLEN.com - Gran Turismo 5 inkl förbokningserbjudande

nissan medföljer från game.se och mercedes från webhallen.com vilken av dom två exklusiva bilarna är bäst?

Jag valde att förboka på webbhallen och få med Mercedes för att jag tycker den är snyggast av de sex stealth bilarna.

Titta på mitt tidigare inlägg #10475921

Där finns fler förbokningsbilar från olika butikskedjor.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Aningen dum fråga kanske, men vad är det som är ... ja, speciellt med detta spelet?
Jag vet inte alls mycket om det då jag inte har läst mycket/sett många videor.

Men har för mig att jag läst att man inte kommer kunna "styla" sina bilar, stämmer det?

Just att kunna styla sina bilar är hela grejen i Forza 3 tycker jag. Varje gång jag spelar forza blir det att jag kör 1-2 tävlingar för att få ihop lite cash, sedan köper jag en bil och gör den snygg helt enkelt, sedan provkör den ett tag. Efter det repeterar jag allt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trevb:

Aningen dum fråga kanske, men vad är det som är ... ja, speciellt med detta spelet?
Jag vet inte alls mycket om det då jag inte har läst mycket/sett många videor.

Men har för mig att jag läst att man inte kommer kunna "styla" sina bilar, stämmer det?

Just att kunna styla sina bilar är hela grejen i Forza 3 tycker jag. Varje gång jag spelar forza blir det att jag kör 1-2 tävlingar för att få ihop lite cash, sedan köper jag en bil och gör den snygg helt enkelt, sedan provkör den ett tag. Efter det repeterar jag allt igen.

styling vet jag inte, men trimma går fint:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Funderar på att dra på Elgiganten imorn och köpa ett PS3 Slim 250gb för 2000kr så man kan köra spelet när det kommer ut

Jag har en ratt här hemma som fungerar till PC och PS2, kommer den fungera till PS3 också eller måste jag köpa en ny?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Nah, rita och måla kan man göra i paint, photoshop eller med papper och penna.
I Gran Turismo kör man bil.

Skrivet av A Sandberg:

Funderar på att dra på Elgiganten imorn och köpa ett PS3 Slim 250gb för 2000kr så man kan köra spelet när det kommer ut

Jag har en ratt här hemma som fungerar till PC och PS2, kommer den fungera till PS3 också eller måste jag köpa en ny?

Den bör fungera, men för säkerhets skull så vill man ju veta vilken ratt det är innan man lovar något.

Skrivet av flancen:

btw vad innebär P och S på den sidan?:)
Premium och Standard bilar lr Premium och Standard av spelet lr vad?

Skrivet av musta_jokeri:

S för Standard och P för Premium.

Permalänk
Medlem

Bra att dom inte har så många Honda, Mazda och Nissan.

Permalänk
Medlem

ganska kul med spel som inte bara har de senaste superbilarna. Tror att det här kommer bli riktigt bra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Bra att dom inte har så många Honda, Mazda och Nissan.

Ganska förväntat med tanke på japanska utvecklaren, är ju samma sak i Forza dom har alla standard världsberömda bilar, och sen en miljard gamla/nya skräphögar från usa

Gott om klassiska/moderna racebilar är riktigt underbart! det jag såg fram emot mest!
Något jag dock inte hajjar är hur dom kan utelämna porsche?
Visst finns de några RUF men fan inte samma sak.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

149 premium&standard Daihatsu Copen Active Top '02

!!! :D:D:D:D:D

blev dock lite ledsen då jag såg att Subaru impreza Sportwagon wrx sti '99 endast var standard och inte preemiuuum ...

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte det var lite snålt med Premium-bilar, ser bara ut att vara lite drygt 200 st.
Aja, förhandsbokat ändå.

Skrivet av matte54:

Ganska förväntat med tanke på japanska utvecklaren, är ju samma sak i Forza dom har alla standard världsberömda bilar, och sen en miljard gamla/nya skräphögar från usa

Gott om klassiska/moderna racebilar är riktigt underbart! det jag såg fram emot mest!
Något jag dock inte hajjar är hur dom kan utelämna porsche?
Visst finns de några RUF men fan inte samma sak.

Nja, "samma sak" är väl att ta i? Du kan t.ex. inte jämföra 6 st Camaro med ca. 10 år mellan varje modell med 43 st Skylines där det är 4-5 st av varje generation med väldigt små skillnader. Om man bara jämför med GT5 så har Forza 3 rätt många USA-bilar men jag tror den är mer välbalanserad, den har fler europeiska bilar också, dubbelt så många bilar från Ferrari bl.a.

De fick ingen Porsche-licens när de gjorde GT1, jag vet inte om de fortfarande inte fått den eller om de bara vart sura och struntar i Porsche nuförtiden.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Skrivet av dmr:

Daaamn, Mitsubishi GTO Twin Turbo, den bilen jag rockade med i GT1. Fyrhjulsdriven, 400+ km/h och snorgrön.

Haha samma här fyfan vad den gick

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Vet någon om de kommer göra fler bilar premium efter releasen?
Blev iaf glad att en pagani zonda var premium

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

måste man köpa nåt extra för att få premium bilar

Permalänk
Skrivet av 'porre[SWE:

;10534272']måste man köpa nåt extra för att få premium bilar

Nej.

Skrivet av Fuskobot:

Vet någon om de kommer göra fler bilar premium efter releasen?
Blev iaf glad att en pagani zonda var premium

Dom har en Premium Koenigsegg render här:
YouTube - /HD REALISM\ Gran Turismo 5 - Realism-'Koenigsegg CCX
Och den är ju inte med på listan, så dom kommer antagligen släppa den och andra bilar som DLC senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musta_jokeri:

Dom har en Premium Koenigsegg render här:
YouTube - /HD REALISM\ Gran Turismo 5 - Realism-'Koenigsegg CCX
Och den är ju inte med på listan, så dom kommer antagligen släppa den och andra bilar som DLC senare.

Varför dyker den där videon upp i samband GT5? Det är en förrenderad film som troligtvis är gjord i 3dsmax eller något liknande program och har således inget med GT5 att göra.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Jag har läste nånstans (för längesen) att den ska vara riktig och gjord in-game. Och tänker fortsätta hoppas på det även om det verkar vara fullkomligt lönlöst.

I vilket fall så lär dom släppa nya bilar allt eftersom.

Permalänk
Medlem

Nissan GT-R SpecV 09.
Nu är jag nöjd iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

bokat spelet nu blir att vänta i 10 dagar nu då

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer om PS3 + GT5 Gran Turismo 5-Bundle kommer till Europa | PowerGamer

När det kommer osv.

Var brukar sådana paket säljas? vanliga elgiganten/media markt/onoff/siba? eller enbart spelbutiker?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Någon som hört något mer om PS3 + GT5 Gran Turismo 5-Bundle kommer till Europa | PowerGamer

När det kommer osv.

Var brukar sådana paket säljas? vanliga elgiganten/media markt/onoff/siba? eller enbart spelbutiker?

sådana bundels är ganska vanliga för "stora spel".

De officiella bundlingarna är vanligast på Elektronik-kedjor. Finns även i vanliga spelbutiker även.

Dock finns det även vissa spelbutiker som brukar sälja konsoller tillsammans med ett spel, webhallen är tydligen ganska pigga på det.

Så min slutsats är att.
Blir den en officiell bundel(syns att det är en officel bundel på den speciella kartongen som ps3an ligger i) så kommer den att finnas på de flesta ställena annars får du kolla hos spelbutiker (om de har köp ps3 få gt5 på "köpet" eller vad man ska kalla det..

och när det kommer skulle vara max en-två veckor efter release, annars kommer det inte.

Permalänk
Medlem

Ok tackar för svaret

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Någon som hört något mer om PS3 + GT5 Gran Turismo 5-Bundle kommer till Europa | PowerGamer

När det kommer osv.

Var brukar sådana paket säljas? vanliga elgiganten/media markt/onoff/siba? eller enbart spelbutiker?

Nice. Blir nog ett sånt då, då alla PS3or var slutsålda på Elgiganten ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES