Permalänk

Chassi Byte! Nya Bilder!

Hej alla sweclockers! Nu var det dags att byta chassi för jag tyckte att det gammla var lite litet och tempsen var en aning hög tyckte jag. Cpu idle: 45 load: 67 Gpu idle: 43 Load 55. Efter Cpu idle: 30 load: 50 Gpu idle: 35 load: 45. Jag drog till netonnet en sväng och köpte ett Xigmatek Utgard. Jag köpte chassit för det var stort så man hade mkt plats att bygga i och att det fanns fläktkontroller som kunde styra upp till 6 fläktar.
Då var det inte mycket mer att berätta så Enjoy! OBS! Detta är mitt första galleri.

Chassi Byte! Nya Bilder!

Permalänk
Medlem

fixa bättre bilder, man ser ju knappt va de är..

Permalänk
Medlem

Tips när du tar kort! Stå still i kanske en sekund tills du ser bilden på displayen, så slipper du dessa suddiga bilder.. Ser ju ingenting sry, 1p

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

bra bilder. 5p!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Ser nice ut!

Du måste vara en rackare på gokart

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Hemska bilder! Tyvärr 1p

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vilken klass kör du i go-kart ?
Och vart ?

Min farsa har tävlat ända sen det kom till Sverige ungefär. Några års avbrott när han kört rallycross/rally.

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt chassi, orange och svart passar altid bra ihop.

Dessvärre sabbar de otroligt usla bilderna helhetsintrycket totalt.. :/

Ett tips för mindre skakiga bilder, håll mobilen mot en fast sak (typ en stol eler ett bord) så borde kvaliten iaf bli enaning bättre. Men vill di ta seriösa bilder är en bättre kamera ett måste. Du känner säkert någon som gärna lånar ut en tikl dig för en eftermiddag!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av alelale:

Vilken klass kör du i go-kart ?
Och vart ?

Min farsa har tävlat ända sen det kom till Sverige ungefär. Några års avbrott när han kört rallycross/rally.

jag kör i klassen yamaha och jag kör här nere i skåne på bolestad banan.

Permalänk
Skrivet av Sapphire48:

jag kör i klassen yamaha och jag kör här nere i skåne på bolestad banan.

aaa jag vet att det blev usla bilder tyvärr är min kamera på mobilen inte den bästa^^ men ska se om jag kan fixa en bättre kamera och ladda upp nya bilder

Permalänk
Medlem

Gillar chassit påminner en del om Antec 902.

Hade fan velat möta dej i go-kart... Har aldrig blivit knäckt av polare hittills. Har även knäckt folk som jobbar på Go-kart banor.

Tror att de kan hänga ihop med att så fort jag sätter mig i/på ett fordon så växer hornen fram i pannan och allt sunt förnuft samt all rädsla är ett minne blott.

Go big or Go home!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Gillar chassit påminner en del om Antec 902.

Hade fan velat möta dej i go-kart... Har aldrig blivit knäckt av polare hittills. Har även knäckt folk som jobbar på Go-kart banor.

Tror att de kan hänga ihop med att så fort jag sätter mig i/på ett fordon så växer hornen fram i pannan och allt sunt förnuft samt all rädsla är ett minne blott.

Go big or Go home!

hehe jag blev 4 i skcc i år (sydsvenskans karting cup)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapphire48:

hehe jag blev 4 i skcc i år (sydsvenskans karting cup)

Hade varit kul att köra You Vs. Me med identiska Go-karts.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Hade varit kul att köra You Vs. Me med identiska Go-karts.

haha ja men vart finns du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapphire48:

haha ja men vart finns du då?

Bohus... Ena förorten till Göteborg.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Bohus... Ena förorten till Göteborg.

ok najs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapphire48:

Får en känsla av att du vet vart de ligger... Eller?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Får en känsla av att du vet vart de ligger... Eller?

japp har kört i göteborg:D men bara sett bohus banan men den har lagts ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapphire48:

japp har kört i göteborg:D men bara sett bohus banan men den har lagts ner

Jo tyvärr gillade den banan som fan. Klådde tiderna som två av killarna som jobbade där hade med samma Go-Kart som dom hade kört med ( Den ena Hyr Go-karten va lite piggare än dom andra ).

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

hur är chassit att bygga i?
hur känns kvaliten?
vill gärna veta eftersom jag att jag kanske ska bygga en dator till min polare i det chassit snart:)

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Jo tyvärr gillade den banan som fan. Klådde tiderna som två av killarna som jobbade där hade med samma Go-Kart som dom hade kört med ( Den ena Hyr Go-karten va lite piggare än dom andra ).

najs

Permalänk
Skrivet av Toobe-x:

hur är chassit att bygga i?
hur känns kvaliten?
vill gärna veta eftersom jag att jag kanske ska bygga en dator till min polare i det chassit snart:)

det är riktigt stort och rymligt ich enkelt att göra en snygg kabeldragning i. Kvaliten är riktigt bra det sitter dammfilter överallt och det följer med tre fläktar 2x 120mm 1x 170mm

Permalänk
Skrivet av Toobe-x:

hur är chassit att bygga i?
hur känns kvaliten?
vill gärna veta eftersom jag att jag kanske ska bygga en dator till min polare i det chassit snart:)

chassit gick på 700 spänn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapphire48:

Va ju ingen liten EGO boost man fick efter de. ^^

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt med nya bilder. (För det är det väl?)

Chassit ser snyggt ut, verkligen! Jag hade nog moddat dit ett plexiglas på sidan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Coolt med nya bilder. (För det är det väl?)

Chassit ser snyggt ut, verkligen! Jag hade nog moddat dit ett plexiglas på sidan.

japp det är nya bilder hoppas dem var bra=) ja kanske det men det finns ju samma chassi fast med plexi i sidan me

Permalänk

Helt okej bygge

Visa signatur

Fractal Design Arc, Corsair hx750W, Crosshair IV Formula
Amd Phenom II 1055t@3,5ghz, Corsair H50 kylare, Corsair Dominator GT 2x2gb 1600mhz
XFX Amd Radeon 6970 OC 2gb gddr5, WD Caviar Black 1TB sata 3.0
3x BenQ 24" LED Eyefinity ( G2420HDBL )
Windows 7 x64 Ultimate

Permalänk
Skrivet av antonbraxx:

Helt okej bygge

Tack

Permalänk
Medlem

Snyggt! Känner att jag skulle behöva byta mitt chassi också nu heheh.. 2 skärmar höjer helt klart poängen! *drool* skulle sitta fint med en till skärm..

Ot: Bara jag som känner kontrasten mellan borden med bilar och flaskan absolut man skymtar på sista bilden ?

Permalänk
Skrivet av Itchago:

Snyggt! Känner att jag skulle behöva byta mitt chassi också nu heheh.. 2 skärmar höjer helt klart poängen! *drool* skulle sitta fint med en till skärm..

Ot: Bara jag som känner kontrasten mellan borden med bilar och flaskan absolut man skymtar på sista bilden ?

haha! flaskan är ändå tom men jag tycker det är snyggt att ha den där