Permalänk
Medlem

Laptop till syrran max 6k.

Tjena.

Syrran fyller 25 och vill ha behöver en laptop så jag skulle behöva lite hjälp eftersom jag har noll erfarenhet av dem. Budgeten ligger på 5-6000 kr och användningsområden kommer vara surfa, blogga, enklare fotobehandling och film i stort sett. HDMI anslutning är ett krav.

Jag har kollat runt lite själv och lutar mot denna för 5500 på mediamarkt;
Acer 5742 i3 - ONOFF

Någon som vet om det är en bra dator eller har ett bättre alternativ?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Tycker den capefear rekommenderad är bra för priset. Bättre än den Acer du visade.

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att alla datorer i den prisklassen fyller kraven med bravur Det du kan kolla extra på är skalet om det skulle vara något, och gärna HP då de gör bra laptops.

Prestandalaptop 6k
Multimediadator 6k

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen! Jag har faktiskt kollat lite på HP också, men de jag har varit o klämt o känt på i butik (G62
modelen) tyckte jag inte var vidare skön. Speciellt touchpadden som var mönstrad kändes obekväm.

MSI ser ju faktiskt väldigt lockande ut. Hade till en början tänkt sätta prislappen på 5000 - 5500 men ju mer man kollar runt desto roligare känns det att ge något som är bra och håller ett tag, så det kan nog luta åt 6000 för msi datorn

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från HP om du vill göra syrran din nöjd med datorn. Deras laptops kan vara direkt farliga pga överhättning och dom använder sig av såkallad selektiv gararanti. listan kan göras lång

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Ja jag har faktiskt inte ägt en HP själv, men jag har inte hört särskilt många lovord över dem från bekanta kan jag erkänna. Vad innebär selektiv garanti btw?

MSI CX623-025 - Elgiganten Jag hittade denna msi som är i stort sett samma som den du föreslog fast med ett klenare grafikkort, vilket borde ge lite mer batteritid? dock så är den slut på internet lagret och jag har ingen aning om vad den kostar i varuhuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Ja jag har faktiskt inte ägt en HP själv, men jag har inte hört särskilt många lovord över dem från bekanta kan jag erkänna. Vad innebär selektiv garanti btw?

Det betyder att dom sätter garantitiden så länge som dom beräknar att datorn kommer att hålla.
Allt för o minska utgifterna.

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

HP och Compaq skall man hålla sig borta ifrån. Själv har jag en samsung för 6500 kr som jag är mycket nöjd med. Kollade på nättet och verkar som att jag fick någon special erbjudande då jag har extrastor hårddisk, snabbare processor och bättre grafikkort än samma datorer (R530). Så fort jag köpte den och installerade windows så stängde jag av massor av onödiga funktioner som att msn och massor av andra program låg i autostart sam så tog jag bort vissa konstiga funktioner som t.ex: att den ska leta hela tiden efter nya nätverk, att chrome ska skicka information till google osv.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X