Skadad/böjd s775 pin, hur farligt är det?

Permalänk
Medlem

Skadad/böjd s775 pin, hur farligt är det?

Goder afton kära sweC,

efter att idag ha överklockat lite så skulle jag montera min vanliga Q66'a på mitt Maximus II Gene, jag ser då till min stora förskräckelse att det ser ut som att en eller två pinnar i socketen är skadade. Efter att ha tittat noggrannare så inser jag att det verkligen har hänt något med dessa två pinnar, dom ser inte lika friska ut som deras 773 bröder.

Så här ser det ut i socketen:

Som ni ser så ser det nästan ut som att den bakre av de två har kommit emot den främre och en bit av den bakre har smält fast på den främre och den främre är inte lika rak som den ska vara och har på något sätt gjort ett avtryck i plasten i själva socketen.

Hur allvarligt är detta, vågar jag köra på som inget har hänt eller bör jag genast försöka åtgärda det? Moderkortet är köpt begagnat så det kan ju inte gå på garantin och jag har inte sett detta förens nu och jag tycker jag har flyttat cpuer ganska frekvent, så det måste hänt nyligen.

Faktum är att jag sitter på detta moderkort just nu, är jag dum i huvudet som gör det?

Need help swec. :3

stavarN^ i rubrik...
Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

din bild är rätt innehållslös

Permalänk
Medlem

ser ingen bild.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

din bild är rätt innehållslös

Skrivet av Joelgbg:

ser ingen bild.

Ser ni nu? Bytte till ImageShack så hoppas det funkar nu.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

din bild är rätt innehållslös

Det tar tid att ladda bilderna, ha bara tålamod.

Har tyvärr inget att bidra med OnT; jag har inte en blekaste aning. :S Men CPU:n trycks väl ner en liten bit, så CPU:n lär väl få kontakt i vilket fall?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

hahaha fan vad jag älskar din profilbild!!!

Permalänk

hade några böjda pins i socketen på mitt moderkort, böjde tillbaka dem och det funkade utan problem

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

Sätt i en skitcpu och testa?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

hade några böjda pins i socketen på mitt moderkort, böjde tillbaka dem och det funkade utan problem

Okej, ska ta och titta med mikroskop eller liknande och se exakt vad som hänt och om jag kan åtgärda det.

Skrivet av robalm:

Sätt i en skitcpu och testa?

Ja det kanske är en ide, har inte vågat belasta den ännu på grund av det kanske händer något, med en skit processor är det ju bara att mosa på och se vad som händer.

Visa signatur

Tofu bud