Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera?

Hej!

Jag funderar lite på om min nuvarande ca: 3år gamla dator är värd att uppgradera istället för att köpa en ny. Det spel jag kör mest är WoW och det lär väll bli så ett tag till särskilt nu med ny expansion. Jag kör med min nuvarande dator på hyffsat höga inställningar i 1920x1080 och det flyter bra. Det nya vattnet bråkar ibland lite och jag kör med shadows på lägsta för att "spara in" lite prestanda där. Jag skulle vilja kunna köra med lite högre inställningar med lite bättre prestanda men det känns så onödigt att lägga ut ~10k för det. Jag tycker min dator är rätt bra ändå och det kanske skulle räcka med att uppgradera? Kan det vara en idé eller skulle jag inte uppleva någon riktig skillnad?

Nu
Moderkort: MSI P965 Platinum
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz
Ram: Corsair 6GB 800MHz
GPU: GeForce 8800GTS
PSU: Corsair HX 520W

Det jag undrar är om det vore värt att uppgradera till
Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz 1066MHz - Inet.se
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Skulle det kunna ge önskat resultat eller vore det bara slöseri med pengar?

Visa signatur

I may be wrong, but I am not uncertain.

Permalänk
Skrivet av Wraak:

Hej!

Jag funderar lite på om min nuvarande ca: 3år gamla dator är värd att uppgradera istället för att köpa en ny. Det spel jag kör mest är WoW och det lär väll bli så ett tag till särskilt nu med ny expansion. Jag kör med min nuvarande dator på hyffsat höga inställningar i 1920x1080 och det flyter bra. Det nya vattnet bråkar ibland lite och jag kör med shadows på lägsta för att "spara in" lite prestanda där. Jag skulle vilja kunna köra med lite högre inställningar med lite bättre prestanda men det känns så onödigt att lägga ut ~10k för det. Jag tycker min dator är rätt bra ändå och det kanske skulle räcka med att uppgradera? Kan det vara en idé eller skulle jag inte uppleva någon riktig skillnad?

Nu
Moderkort: MSI P965 Platinum
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2,4GHz
Ram: Corsair 6GB 800MHz
GPU: GeForce 8800GTS
PSU: Corsair HX 520W

Det jag undrar är om det vore värt att uppgradera till
Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz 1066MHz - Inet.se
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se

Skulle det kunna ge önskat resultat eller vore det bara slöseri med pengar?

Löns inte att köpa nytt enlig min åsikt, överklocka processorn för WoW är mestadels just processorkrävande. En E6600 ska lätt gå upp till 3.5Ghz för dagligt bruk

Permalänk
Medlem

Hm, man kanske ska göra ett försök med det då.

Visa signatur

I may be wrong, but I am not uncertain.

Permalänk
Skrivet av Wraak:

Hm, man kanske ska göra ett försök med det då.

Titta på några guider först om du inte förstår, är inte svårt egentligen bara du har lite hum om vilka spänningar som hör vart.