Permalänk
Medlem

Sista koll innan köp

Hej.

Jag vill inte beställa okompitabla delar när jag köper en dator åt min lillebror så jag tänkte fråga er om delarna funkar ihop.

Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Processor: AMD Athlon2 X3 445 3,1GHz

RAM: Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz

GPU: XFX Radeon HD5770 1GB

PSU: Corsair CX 500W

HDD: 500GB Seagate Barracuda 7200.12

Priset På inet blir ca: 5000kr Med chassi och andra småsaker samt fri frakt. Kan man få liknande prestanda billigare med andra delar eller på andra butiker? Maxbudget är 5000kr ifall ni har andra förslag.

Permalänk
Medlem

ser bra ut, kolla om du kan komma under 5k med en i3:a istället, är dock tveksam till det

Permalänk

Eller vänta en månad så kanske han får lite pengar i julklapp eller nåt? Man får mycket mer för pengarna om man går upp till 6000kr eller 7000kr.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu framgår det inte exakt vad du har med för småsaker och för chassi men tycket det ser relativt dåligt ut för den slanten. Exempel som förvisso hamnar en liten bit över men innehåller betydligt trevligare CPU och GPU.

Edit: Uppdaterad bild, den jag visade först var några dagar gammal och inet hade höjt lite priser.
Går att få ned i pris om man köper komponenterna lite spritt :>

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Köp inte CX 500 (eller CX 430), de är inget vidare. Köp Fractal Design Integra 400W eller Corsair VX 550W istället.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Eller vänta en månad så kanske han får lite pengar i julklapp eller nåt? Man får mycket mer för pengarna om man går upp till 6000kr eller 7000kr.

nu är det så att det här ska vara en julklapp från familjen så att vänta går liksom inte

Skrivet av TheDaemon:

Nu framgår det inte exakt vad du har med för småsaker och för chassi men tycket det ser relativt dåligt ut för den slanten. Exempel som förvisso hamnar en liten bit över men innehåller betydligt trevligare CPU och GPU.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/smerpderpflerp.png

Edit: Uppdaterad bild, den jag visade först var några dagar gammal och inet hade höjt lite priser.
Går att få ned i pris om man köper komponenterna lite spritt :>

ser ut att vara att trevligt bygge men räcker det med 400W när det står 450W på grafikkortet?
en annan sak är att det bara är 768MB minne, är skillnaden stor mot en modell med 1GB?

Permalänk

köpte ett 460 av gigabyte igår! Sjukt prisvärd för det man får! älskart!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av The_Torx:

nu är det så att det här ska vara en julklapp från familjen så att vänta går liksom inte

ser ut att vara att trevligt bygge men räcker det med 400W när det står 450W på grafikkortet?
en annan sak är att det bara är 768MB minne, är skillnaden stor mot en modell med 1GB?

Tja 1GB-kortet är givetvis bättre men det kostar ju mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.