Permalänk
Medlem

Crossfire i CCC 10.11

Uppdaterade till CCC 10.11 och nu finnes inte längre Crossfire menyn. Det andra kortet har blivit inaktiverat. Någon som har något bra förslag?

Mvh Erik

Permalänk
Medlem

Antar att du har ett 6800 kort?
Verkar som om vissa med dessa kort stöter på patrull med 10.11 , om så är fallet är det bara att hoppa tillbaks till 10.10 .
Man kan ju vara ute och cykla eftersom du inte listat upp hårdvara och operativsystem som man bör göra när man skapar en felsökningstråd.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Felet är att 10.11 INTE är till för 68XX korten utan endast 5XXX serien. Senaste drivrutinen till 68XX korten är 10.10e.

EDIT: Skrivfel.

Permalänk
Skrivet av erialm:

Uppdaterade till CCC 10.11 och nu finnes inte längre Crossfire menyn. Det andra kortet har blivit inaktiverat. Någon som har något bra förslag?

Mvh Erik

Lista vad du har för hårdvara i burken.......

Permalänk
Medlem

Börjar med att be om ursäkt för mitt uppenbara misstag.

Jag har två 5850 kort som jag körde med 10.10e versionen. Då fungerade allt utan problem. Uppdaterade till 10.11 och då uppstod felen.

Nu kan jag inte längre hantera Crossfire i CCC. Har testat att installera om utan förändrat resultat.

I GPU-z så är båda korten identifierade likaså i infomenyn i CCC.

I övrigt kör jag Core i5 och ett Asus P7P55D Evo kort.

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett problem med drivrutinen. Gjorde en återstållning av operativet och då är allt i sin ordning igen.

Permalänk

Detta fel har hänt mig ett antal ggr jag tror att det beror på dåliga drivrutiner. I mittfall så är jag ganska övertygad men jag har inte haft problem med detta på dom senaste drivarna och för att lösa problemet krävdes endast ominstallation eller i vissa fall bara starta om datorn. Det kan ju ha att göra me att du kanske installerat dom fel osv, avinstallera hela ccc programet och använd sedan driver sweeper eller liknande för att rensa bort gamla drivare som blivit kvar och installera sedan om ccc.
Vilken upplösning använder du dig utav?

Permalänk
Medlem

Kör 1680x1050 windows 7 x64. Första gången det strulat till sig för mig men det löste ju sig ganska enkelt.
Kör 10.10e nu. Får väl vänta till det kommer någon senare än 10.11 innan jag uppdaterar nästa gång.

/Erik

Permalänk

Okey okey....
10.10 hotfix är ju faktist nyare än vad 10.11 är så det är bättre att vänta på nästa.