Patch 4.0.3a - Cataclysm

Permalänk
Skrivet av Joxaren:

Man kan köra 5 waves nu (har för mig att det var 5 iaf) sen kommer resten med cata sen. Jag provade köra wave 1 och 2.
Det är sagt att det ska finns en achivment i alla fall, att klara 100 waves, jag tror det kan vara en Feat of Strength.
Det där flower pettet är ont...Their eyes will devour your soul..!
http://media.mmo-champion.com/images/news/2010/october/brazie...

FAAAN NU MÅSTE JAG FIXA GAMECARD!!!(Pga av den söta blomman)
PS:Är Pilgrim saken fortfarande igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Fast i och med nerfen av TV så är mastery sämre som stat, då en extra TV kommer att göra mindre skada i förhållande till en annan förmåga som man kanske hade använt istället.

Jag vet inte riktigt, jag är inte helt hundra på det här med theorycrafting.

Men jag hoppas att det ordnar sig, för Retri är verkligen kul att spela just nu.

Hmm..ja det är nog bara framtiden som kan utse hur det blir. jodå, visst är det kul att köra ret pala, fast känns inta som en pala utan lite mer som en rogue i plate some inte kan stealtha..x')

Skrivet av lillgubbn:

FAAAN NU MÅSTE JAG FIXA GAMECARD!!!(Pga av den söta blomman)
PS:Är Pilgrim saken fortfarande igång?

Haha, jo pilgrim saken finns kvar i två dagar till (Tills den 27:e).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joxaren:

Hmm..ja det är nog bara framtiden som kan utse hur det blir. jodå, visst är det kul att köra ret pala, fast känns inta som en pala utan lite mer som en rogue i plate some inte kan stealtha..x')

Jo, sant. Men jag diggar Rogue med, så det går an för mig.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Jo, sant. Men jag diggar Rogue med, så det går an för mig.

hehe, då så^^
Funderar själv på att levla upp något mer än min pala, har kört pala nu sen classic

Permalänk
Medlem

Denna patchen är ån sålänge helt löjligt bra.
Buggar här och där dock men det verkar fixas ibland då min sever har startats om ett antal gånger.

Sprang och tämjde Lord Kri från AQ40 tidigare idag, shysst PvP pet. Han ser även riktigt fräck ut!
Nästa hund på rakning är Chromaggus eller vad han nu heter, en av de sista bossarna i Blackwing Lair.

Har inte vågar kolla in några zoner än dock, förutom Stormwind, Darnassus och Orgrimmar. Lämnar resten tills Cataclysm då det är dags att levla upp några karaktärer på nytt!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Denna patchen är ån sålänge helt löjligt bra.
Buggar här och där dock men det verkar fixas ibland då min sever har startats om ett antal gånger.

Sprang och tämjde Lord Kri från AQ40 tidigare idag, shysst PvP pet. Han ser även riktigt fräck ut!
Nästa hund på rakning är Chromaggus eller vad han nu heter, en av de sista bossarna i Blackwing Lair.

Har inte vågar kolla in några zoner än dock, förutom Stormwind, Darnassus och Orgrimmar. Lämnar resten tills Cataclysm då det är dags att levla upp några karaktärer på nytt!

Ja, riktigt fräsch patch, det får man lov att säga.

Blir ett par nya karaktärer i Cataclysm för min del också, på Darkspear tillsammans med ett par andra från sweclockers forumet och mitt SWTOR-gille verkar det som just nu. Det ser jag mycket fram emot!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Denna patchen är ån sålänge helt löjligt bra.
Buggar här och där dock men det verkar fixas ibland då min sever har startats om ett antal gånger.

Sprang och tämjde Lord Kri från AQ40 tidigare idag, shysst PvP pet. Han ser även riktigt fräck ut!
Nästa hund på rakning är Chromaggus eller vad han nu heter, en av de sista bossarna i Blackwing Lair.

Har inte vågar kolla in några zoner än dock, förutom Stormwind, Darnassus och Orgrimmar. Lämnar resten tills Cataclysm då det är dags att levla upp några karaktärer på nytt!

Tämja Chromaggus? Smaskens
Låter svårt, men det kanske det inte är?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Är PvZ questet buggat eller? Kan inte samla sol jävlarna :S

EDIT: Aha man skulle högerklicka

Permalänk
Medlem

Sugen på börja tanka igen nu till cataclysm. Någon som har någon erfarenhet ifrån att tanka som både paladin eller warrior sen senaste patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Är PvZ questet buggat eller? Kan inte samla sol jävlarna :S

EDIT: Aha man skulle högerklicka

Notera att questet kan bugga om du fyller hela spelplanen med växter. Hände mig på tredje questet...kom aldrig förbi 99% completed p.g.a. att jag hade stenar uppradade på raden där ghouls spawnar. Dock anses det säkerligen som en bugg? Eller kan man heller inte utnyttja hela spelplanen i original PvZ?

Skrivet av Browing:

Sugen på börja tanka igen nu till cataclysm. Någon som har någon erfarenhet ifrån att tanka som både paladin eller warrior sen senaste patchen?

Vad jag hört har DKs & Warrios blivit buffade medans Druids (Swipe = kass) och Paladins (Lång Concecration CD) blivit nerfade. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

har en lite dum fråga kanske men efter den 7e dec är gubbarna man startar lvl1 då eller börjar dom direkt på lvl58, alltså outlands?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

har en lite dum fråga kanske men efter den 7e dec är gubbarna man startar lvl1 då eller börjar dom direkt på lvl58, alltså outlands?

Det kommer vara som vanligt, alla nya characters kommer starta lvl 1. (Förutom Death Knights)

Men det kommer bli grymt skoj att börja om på en gubbe nu eftersom dom har ändrat hela Azeroth! Alla ställerna ser annorlunda ut och det är helt nya quests. Så det kommer bli awesome! Jag tänker iallafall levla en worgen

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag håller på att levla en prot warrior och det går jättebra/snabbt. Han var level 26 innan patch 4.0.3a och på två dagars spelande är han nu level 43 eller där omkring. Vissa levlar tar ca 30 minuter och jag kan under vissa perioder komma upp i 100k xp/timme genom att bara questa. Questerna och questpatharna är mycket bättre optimerade nu. Gubben har heirloom items men i övrigt vanliga quest greens. Monsterna dör snabbt och mitt hp minskar nästan inte, inte ens när man slåss mot elites i samma level.

Men det roligaste är nog de nya questerna. Vissa är riktigt roliga, jag rekommenderar att man gör en quest i Western Plaguelands. Där finns det en quest där man får en helskön npc som följer med i några quester, druiden Zen'Kiki. Zen'Kiki är en inkompetent druid som är hur kul som helst! Han shapeshiftar till Aquatic form på land och blir liggandes på rygg och kan inte göra något, han blir blind Bear som vänder sig bort från mobs och tror han tankar dom. Han blir en moonkin som spammar moonfire på sig själv och andra roliga saker och kommentarer.

Permalänk
Medlem

kan rekomendera Redrigde Mountans questen om man är alliance

Kommer en rätt skön questchain där som är Rambo inspirerad

Permalänk
Medlem

Jag gillade (N)PC:erna i Hillsbrad. Speciellt den Donald (i Dark Legacy Comics) inspererande "nooben"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9