Patch 4.0.3a - Cataclysm

Permalänk
Medlem

Patch 4.0.3a - Cataclysm

Då var det dags pojkar & flickor!
Azeroth is no more, eller iallafall inte så som vi är vana vid.
US Maintenance blev extended en hel del så samma problem lär väl ske hos oss.

Tankar & Funderingar kring patchen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ja du kanske kan förklara för en riktig noob vad som menas med:

All hunter special attacks are now normalized.

Vad menas med "normalized"?

Jag har läst lite på wowiki men jag blev inte mer vis för det.
Vet du, eller någon annan, vad "normalized" egentligen innebär för mig?
Jag har en båge med 3.00 i speed, vilket jag förstår har något med normalization att göra.

EDIT: Min server i US är uppe, men icke i EU.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Lite svårt att ha funderingar än så länge men vissa har man ju

-Är det något mer som ändrats än "bara" Azeroth??
-Nya instanser?
-Nya sk discoveries när du rider igenom dom ny-gamla områdena?
-Hur stor är patchen?

Patchen avslutas kl 12:00 eller??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krimsarn:

Ja du kanske kan förklara för en riktig noob vad som menas med:

All hunter special attacks are now normalized.

Vad menas med "normalized"?

Pow right in the kisser!

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

En timma kvar tills servrarna är uppe

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

jag e redan inne på min gubbe, eu ftw^^

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Ja du kanske kan förklara för en riktig noob vad som menas med:

All hunter special attacks are now normalized.

Vad menas med "normalized"?

Jag har läst lite på wowiki men jag blev inte mer vis för det.
Vet du, eller någon annan, vad "normalized" egentligen innebär för mig?
Jag har en båge med 3.00 i speed, vilket jag förstår har något med normalization att göra.

EDIT: Min server i US är uppe, men icke i EU.

Alla specialattacker räknas med att din båge has hastighet x.x. Oavsett om den bågen du faktiskt använder har 2.6 eller 3.0 osv.

Detta började dom med redan i vanilla där speciellt Warriors gjorde rent för mycket skada genom att använda ett söligt vapen. Så level 60 PVP vapnen som hade 3.8 hastighet var rent löjliga.

Minns inte helt men tror för Hunter's ranged att det är 2.8 som gäller.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Haha portalerna i Dalaran är borta!

EDIT: Spelar på Talnivarr, är det likadant på era realms?

EDIT2(haha): Orgrimmar är ju grymt!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Haha portalerna i Dalaran är borta!

EDIT: Spelar på Talnivarr, är det likadant på era realms?

svar ja alla portaler är borta i nya patchen vilket dom även sagt att dom skulle ta bort.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirdonia:

svar ja alla portaler är borta i nya patchen vilket dom även sagt att dom skulle ta bort.

Okej Har ingen större koll, trodde det var någon bugg eftersom alla sprang runt och frågade vart portalerna va

Har en kompis online, det står "Emil Eklund 3" när jag whispar honom :S "hans namn 3" när han skriver till mig. Vafan

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Jag kör på amerikanska wow fick igång wow tidigast klockan 11 på kvällen men det jag tycker var mest coolt var i darkshore vattenvirveln kolla upp den ni som inte gjort det än och hoppa ner i den inget farligt händer

Permalänk
Medlem

Kan man flyga i Azeroth som på betan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Lite svårt att ha funderingar än så länge men vissa har man ju

-Är det något mer som ändrats än "bara" Azeroth??
-Nya instanser?
-Nya sk discoveries när du rider igenom dom ny-gamla områdena?
-Hur stor är patchen?

Patchen avslutas kl 12:00 eller??

En hel del ändras Kolla patchnotes ftw.
Kan inte alla nyheter utantill men...
¤ Ny troll/goblin starter zone
¤ Söndringen av Azeroth
¤ Hundratals nya quests lvl 1-55+
¤ Priest, Paladin, Shaman (och nån mer?) talent poäng nollställda p.g.a. stora förändringar i talent träden
¤ XP lvl 70-80 reducerad med 20% vilket innebär 25% snabbare levling
¤ Portaler Dala borta, ersatta med class trainers
¤ Zul'Gurub borta för alltid (ersatt med quest levling zon)
¤ Deathwing flyger runt och bränner allt och alla (Feat of Str om du låter Deathwing fritera dig)
¤ Alla nya class/race combos

Vad som inte finns i patchen...
¤ Guild reputation
¤ Guild achievs
¤ Skapa Worgen/Goblin char
¤ De nya zonerna
¤ Flyga i Azeroth (?)

Rätta mig om jag har fel eller komplettera med listan på MMO-Chimp

Skrivet av ASUSG15:

Okej Har ingen större koll, trodde det var någon bugg eftersom alla sprang runt och frågade vart portalerna va

Har en kompis online, det står "Emil Eklund 3" när jag whispar honom :S "hans namn 3" när han skriver till mig. Vafan

Känns som att 90% av spelarna aldrig läser patchnotes

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stealthbomb:

Kan man flyga i Azeroth som på betan?

Nej. Kommer den 7:e

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Man måste köpa Cata för att kunna flyga, inget speciellt datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Man måste köpa Cata för att kunna flyga, inget speciellt datum.

joo för att flyga i dom gamla områderna så måste man vänta tills den 7e när cata är ute... jag har själv redan cata aktiverat och kan inte köpa så att det går att flyga än... så tyvärr det är bara att vänta

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vaa har dom ändringarna kommit nu Sweet har ju inte gått o vart i org efter man spelat betan

Permalänk
Medlem

Hittade lite stuff
Portals in Dalaran/Shattrath Removed
Class trainers in Dalaran where portals once were
New race-class combinations (excluding worgen/goblin)
New Gnome/Troll starting areas
Changes to existing zones
New cata load screens
New cata intro cinematic
New cata login screen
New music
City Quartermasters, with rep tabards
Bug fixes
Class balancing
Druids, paladins, priests, and shaman will have their talent trees reset
Experience required to gain levels 71 through 80 is being reduced by 20%
New tamable hunter pets (Monkey, fox, dog, and beetle, as well as new skins for existing pet classes.)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Orgrimmar är ännu rörigare än sist. Sjukt jobbigt.

Hittade en fin sak dock, alla low-level instanser har fått quests efter du gått in i instansen med galet mycket xp/guld och fina rewards.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

joo för att flyga i dom gamla områderna så måste man vänta tills den 7e när cata är ute... jag har själv redan cata aktiverat och kan inte köpa så att det går att flyga än... så tyvärr det är bara att vänta

Jag menar ju att man måste köpa Cata, det måste släppas och sen ska man spela Cata för att få flyga, inte WoTLK

Förresten så vet jag inte om det var patchen eller om blackrock upper spire är så mycket svårare än prison delen, för fy satan vad det tog tid att döda bossar jämfört med tidigare slakt (oavsett instans egentligen, jag kommer ihåg en gång vi döda en boss så snabbt att den inte droppa loot lol). Behövde till och med akta aggro på några av dom. Meh, kanske placebo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Jag menar ju att man måste köpa Cata, det måste släppas och sen ska man spela Cata för att få flyga, inte WoTLK

Förresten så vet jag inte om det var patchen eller om blackrock upper spire är så mycket svårare än prison delen, för fy satan vad det tog tid att döda bossar jämfört med tidigare slakt (oavsett instans egentligen, jag kommer ihåg en gång vi döda en boss så snabbt att den inte droppa loot lol). Behövde till och med akta aggro på några av dom. Meh, kanske placebo.

Alla low-level bossar har mer HP också, det glömde jag lägga till på mitt inlägg.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

jahopp,då tänkte man logga in en snabbis och kika lite på den nya världen,nepp nepp,hamnade i en löjligt lång kö,possition 998,detta på outland..många som är sugna på att lira nu:P

men iaf,kan man köpa flying mount nu i EK osv?eller blir det när man köper själva spelet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

jahopp,då tänkte man logga in en snabbis och kika lite på den nya världen,nepp nepp,hamnade i en löjligt lång kö,possition 998,detta på outland..många som är sugna på att lira nu:P

men iaf,kan man köpa flying mount nu i EK osv?eller blir det när man köper själva spelet?

Man kan köpa mounts/skill i alla städer nu. Men du kan inte använda dom i Azeroth.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Man kan köpa mounts/skill i alla städer nu. Men du kan inte använda dom i Azeroth.

hmm,ok,kanske är jag som missuppfatat det hela nu,men skulle man inte kunna flyga där i cata?eller har dom bara inte "aktiverat" det än?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mangemani:

hmm,ok,kanske är jag som missuppfatat det hela nu,men skulle man inte kunna flyga där i cata?eller har dom bara inte "aktiverat" det än?

Uppfattade det som om du menade hur det är nu efter 4.0.3a

Man kan flyga i Azeroth den 7:e december.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tack och hej holy priest :S

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Vad är tanken med den nya Zul'gurub som nu är på vanliga open world kartan? Gick in där och inte en mob nånstans, det var helt öde.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

måste säga att the barrens nu har blivit så jäkla mycket roligare att levla i.
älskar det där att horde nu måste kämpa mot allys där:).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det var ganska många nya Flight Paths. Detta lär snabba på levling rejält.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Vad är tanken med den nya Zul'gurub som nu är på vanliga open world kartan? Gick in där och inte en mob nånstans, det var helt öde.

Leveling zone för 30-35.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.