Förbättrad GPU-accelerering i Flash 10.2

Permalänk
Melding Plague

Förbättrad GPU-accelerering i Flash 10.2

En tidig betaversion av Adobe Flash 10.2 innehåller förbättringar av GPU-accelerationen och lovar betydligt lägre processorbelastning än tidigare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ach, kan vi inte bara få ett slut på flasheländet istället?

Permalänk
Medlem

Startrek "loggan" på tröjan roar mig

Edit: Eller ja hela tröjan!

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Att man ska behøva en monstermaskin før att spela farmville å dylikt ær ju bara løjligt.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk

Ingen x64-variant?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonesome:

Startrek "loggan" på tröjan roar mig

Edit: Eller ja hela tröjan!

Valet av storlek på tröjan roar mig

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Hoppas den fungerar som den ska.

När jag bytte till 10.1 blev alla videos på youtube fula och pixliga :/ något som aldrig fixats. Kör med 10 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjViss:

Det var på tiden. Att man ska behøva en monstermaskin før att spela farmville å dylikt ær ju bara løjligt.

Farmville å dylikt har väl föga lite att göra med GPU-accelererad video, så nja, facebookspelen kommer nog även fortsatt vara slöa.

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk
Medlem

Tröjan <3

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Citat:

samt stöd för flera skärmar där användaren kan se på film på den ena samtidigt som den andra kan användas för att visa skrivbordet eller andra program.

Det här han man saknat mycket!!!

Permalänk
Inaktiv

Adobe Flash är Satan in disguise!

Permalänk
Musikälskare

Så länge youtube använder flash finns det inte mycket att göra åt saken imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Nån som vet länken till videon han spelar upp i slutet? Den som hade så ultra hög upplösning så det bara var löjligt typ..

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Så länge youtube använder flash finns det inte mycket att göra åt saken imo

Du kan använda html istället för flash.

YouTube - Broadcast Yourself.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Gissa vilka kommande processorer som kommer gilla detta.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Gissa vilka kommande processorer som kommer gilla detta.

Atom & fusion borde båda gilla det

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Atom & fusion borde båda gilla det

Jag tänkte mest på fusion och sandy bridge, men atom kanske också gillar det ja...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Nån som vet länken till videon han spelar upp i slutet? Den som hade så ultra hög upplösning så det bara var löjligt typ..

Det är denna film som rullar i slutet av demot:

YouTube - "Lupe" (4k resolution)

Välj Original som upplösning för att se den i 4k upplösning.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

WOHO!! Detta var efterlängtat med GPU acceleration. Är väl inget jättefan av flash men som sagt så länge YT använder det så måste man ha det.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Som vanligt kommer det väl inte med någon GPU-acceleration för Linux?

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som det är out-of-sync gällandes video/ljudet på videoklippet?
Fruktansvärt roligt om Adobe MAX Event inte kan göra videos som spelas upp korrekt med Adobe Flash på Youtube.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

vet inte hur GPU-acceleration hjälper eftersom det verkar ju som att det buggar VÄLDIGT mycket fortfarande med MSI Afterburner har jag stängt av GPU-acceleration på youtube så har jag mina riktiga clocks men är GPU-acceleration på så klockar kortet ner sig till 2d klocks även fast jag byter till ett 3D fönster eller är det bara MSI Afterburner som luras ? för mig jag kollat detta tidigare och tror även i CCC ändras det sig.

mina klocks normalt 900/1270 går ner till 600/900 när jag har GPU-acceleration aktiverat på youtube filmer

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Som vanligt kommer det väl inte med någon GPU-acceleration för Linux?

Jodå, använder VDPAU vad jag hört, så lär bli perry för er nvidia-användare nu. Vi som sitter med Intel får väl vackert vänta. Dessutom är jag osäker på om dom släppt för x86_64 än. Död åt Adobe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av )ExecutoR(:

Ingen x64-variant?

Adobe Labs - Downloads: Adobe Flash Player "Square" Preview Release

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixon:

Det är denna film som rullar i slutet av demot:

YouTube - "Lupe" (4k resolution)

Välj Original som upplösning för att se den i 4k upplösning.

Jag fick samma CPU belastning cirka 55% med både Flash 10.1 och 10.2.
Mitt GTX 460 1 GB belastades cirka 17% vid frekvensen 405 MHz.
Fick ni liknande resultat?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Ach, kan vi inte bara få ett slut på flasheländet istället?

Instämmer, HTML5 all the way. Jag diggade hans tämligen urväxta trekkietröja dock. ^^

Permalänk
Medlem

Mmmh, trevligt, men fortfarande irriterande att den pixlar till allt så innihelvete.. speciellt röda färger ser helt förjävliga ut :/

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Jag fick samma CPU belastning cirka 55% med både Flash 10.1 och 10.2.
Mitt GTX 460 1 GB belastades cirka 17% vid frekvensen 405 MHz.
Fick ni liknande resultat?

Hmm, det var konstigt, själv så går min CPU på mellan 7-15% på 1080P, använder senaste FireFox.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Hmm, det var konstigt, själv så går min CPU på mellan 7-15% på 1080P, använder senaste FireFox.

Det är meningen att du ska köra Original som upplösning, annars får du bara 1080p som flyter på som vanligt.

Tror den nya crysis klassikern kommer att heta "Kan den köra 4K video på youtube" när man testar nya kort i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Hmm, det var konstigt, själv så går min CPU på mellan 7-15% på 1080P, använder senaste FireFox.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/flash10.2test.jpg

Prova Original och fullskärm ska bli intressant att se hur mycket din Q8300 belastas i jämförelse mot min i7.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8