Sätta limit på vissa users @ servern, provat diverse program utan framgång

Permalänk
Medlem

Sätta limit på vissa users @ servern, provat diverse program utan framgång

Goddag!

Sitter här på kvällskvisten och klurar lite, bor i ett lägenhetshus med flertalet vänner boendes i samma hus, jag har en server stående hos mig med prylar på, har ett relativt stadigt 1gbit nätverk i lägenheten där servern är åtkomlig av alla datorer jag har, nu har mina vänner börjat fråga om dom inte kan få använda servern också och visst, varför inte ->

Har nu fixat kabel till två av dom, och när jag sitter och kollar på film från den via HTPCn och vännerna använder den samtidigt så blir filmen att total lagga, vet med säkerhet att nätverket samt routern inte blir överbelastad utan troligtvis servern då den är av det äldre slaget hårdvarumässigt, kom då på iden att ladda ner något program för att kunna sätta limits på mina vänner..

Kom först att tänka på Netlimiter, drog ner senaste versionen i test versionen och visst det fungerar klockrent, förutom att den inte registrerar någonting när ze friends tar information från den. Servern reggar direkt man använder nätet på den eller om diverse program laddar ner något, tex win update.
Provade logga in på den från min lilla bärbara(som kör xp) och då hittar Netlimiter detta direkt och det går att sätta en spärr, men så fort man använder windows 7 så är det big NONO.
Har provat äldre versioner av Netlimiter to no vail, har även googlat mig halvt galen efter andra program som utför liknande saker men dom flesta är gamla och stödjer varken win 7 eller x64.

Var mycket nöjd med Netlimiter då det var exakt det jag letade efter, så skulle gärna försöka få igång det på något sätt, isf köper jag en licens, dvs, den registerar om man loggar @ servern med Win XP, men inte Win 7, hur kan detta komma sig?

Finns det något annat vis att fixa detta? Har en DIR-855 D-link router och där går det tyvärr inte sätta nå limits, vad jag vet iaf. :/

Har ni nå tips?

Visa signatur

Sup?