Cataclysm är släppt!

Permalänk
Medlem

Cataclysm är släppt!

Fick precis sms ifrån gamestop att jag kan hämta mitt exemplar nu, bara att hämta och vänta 3 dagar då

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Med största sannolikhet nån helgnaab som gjort fel.
Gamestop är ju kända för att ha precis noll koll. Skulle knappast tro att dom _får_ sälja 3 dar innan release

Men men, skynda dit så kanske du hinner hämta ut innan dom upptäcker misstaget, alternativt att det blivit fel i deras system och du får en deeeenyyy!

Permalänk
Medlem

det kommer väll ändå inte gå att spela det innan den 7 så om man får det idag eller den 7 gör inte så stor skillnad

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

och Fel Giganten skickade ut igår
Bra att man får i tid iaf.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

fick ett samtal från Game i malmö att det gick att hämta ut det. och det går även att köpa ifrån deras hemsida. så det är nog for-real

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla är så glada :S Ni kan inte spela innan den 7de...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Dom kanske skickar iväg några tidigare så dom slipper trycket på releasedagen.

Permalänk
Avstängd

Moar info plesae. Har någon hämtat?

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Fick SMS från GameStop nu om att mitt ex. går att hämta
Längtar ju inte efter 7e mindre nu precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUSG15:

Jag förstår inte varför alla är så glada :S Ni kan inte spela innan den 7de...

Jag tror de flesta är medvetna om det.
Det handlar väl mest om att titta på det och sukta / veta att man är redo ?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Kompis ringde nyss och sa att det fanns Cataclysm som säljs nu

Jag blev lite lack eftersom jag beställde mitt via Blizzard igårkväll -.-

Permalänk
Medlem

Fick mitt i förrgår av Maxfps.. men spelar ju ingen direkt roll när man itne kan göra någonting med det

Permalänk
Medlem

det är ju en fördel att få spelet innan releasen om man vill sätta igång vid 12 slaget. det går ju inte om man måste så å köa då. har själv bokat mitt på webhallen.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk

mm jag fick mitt wow förra måndagen (köpte via bnet) så vi kommer ändå inte kunna spela förän när det är riktig release vid 12 slaget

Permalänk

Själv bokade jag det till nattrelease av just anledning ifall spelet skulle komma någon dag sent men så verkar inte vara fallet. Då blir det att köa i den kalla Decembernatten och sätta igång ett antal timmar efter tolvslaget.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hämtat ut sitt? Har också fått ett SMS

Permalänk
Medlem

Själv beställde jag från webhallen..
De brukar ju vara tidiga att skicka ut sina spel. Någon som vet om webhallen skickade ut dem i fredags så man har det till på måndag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

Är det någon som har hämtat ut sitt? Har också fått ett SMS

Inte hämtat ut men fått det i brevlådan:)

Permalänk
Medlem

Fördelen är väl att man slipper stå och trängas med 50 000 svettade kretiner om man vill börja lira 00.01 på releasedag

Alternativt att man köper det digitalt online, vilket jag gärna gjort, men knappast till blizzards digital download överpris på 35 euro, 100 :- dyrare än i affär, samtidigt som dom slipper fysisk tillverkning, transport & affärens del av kakan, nää... får inte riktigt ihop det.. Gottegrisar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fördelen är väl att man slipper stå och trängas med 50 000 svettade kretiner om man vill börja lira 00.01 på releasedag

Alternativt att man köper det digitalt online, vilket jag gärna gjort, men knappast till blizzards digital download överpris på 35 euro, 100 :- dyrare än i affär, samtidigt som dom slipper fysisk tillverkning, transport & affärens del av kakan, nää... får inte riktigt ihop det.. Gottegrisar!

Jo detta är helt sjuk, samma med steam, på webhallen kan man få ett fysiskt spel för ibland flera hundra kr billigare än på steam. bryr mig faktiskt inte så mycket om lådan. så hade gärna köpt digital version av alla spel, det är ju bättre för miljön med. men när det är så himla dyrt så köper jag lådan istället.

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

Är det någon som har hämtat ut sitt? Har också fått ett SMS

Flera av mina vänner hämtade ut sitt exemplar av Cataclysm idag på Gamestop efter de hade fått sms'et.
Så nu har de lagt in cd-nyckeln på deras konto och nu väntar de bara på den 7:e dec.

Tydligen var det nån butik nånstans som bröt släppdatumet fick man höra av Gamestop men ingen information på vilken butik eller kedja som gjorde det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har varit släppt i flera veckor, digitalt loloolol.

Permalänk

Hoppas verkligen att webbhallen skickade ut igår fredag så man får det på måndag. Vill också va med och överbelasta servern kl00.01

Permalänk
Avstängd

cdon har skickat mitt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

cdon har skickat mitt

Har också beställt från cdon men står "Varorna packas" som status

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 | ATI Radeon 4870 | Intel 80GB X-25-M G + 500GB Western Digital | 4096 MB Corsair RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Alternativt att man köper det digitalt online, vilket jag gärna gjort, men knappast till blizzards digital download överpris på 35 euro, 100 :- dyrare än i affär, samtidigt som dom slipper fysisk tillverkning, transport & affärens del av kakan, nää... får inte riktigt ihop det.. Gottegrisar!

Du får tänka på att strömslukande serverparker och dess underhåll inte är billigt det heller.

Webhallen har för övrigt "skickat" mitt, men det blir väl precis som med StarCraft 2 att man får det på releasedagen även om de skickar det långt innan.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Du får tänka på att strömslukande serverparker och dess underhåll inte är billigt det heller.

Jag använder aldrig skivan till spelet ändå. så strömmen kan knappast kosta så mycket mer än en fysisk tillverkning. sen använder de flesta spel torrents för nerladdning vilket gör att de inte behöver ha särskilt mycket servrar

Visa signatur

[ MacBook Air (2011) 11,6¨ 1,6Ghz i5 128GB 4GB ]
[ Fractal Design Define R3, Vit | i7 950, 3.06GHz | GeForce GTX 470 SOC 1280MB | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Corsair SSD Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair AX 850W 80+ GOLD ]

Permalänk
Medlem

Men ingen som har hört vilka det var som bröt släppdatumet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss:

det är ju en fördel att få spelet innan releasen om man vill sätta igång vid 12 slaget. det går ju inte om man måste så å köa då. har själv bokat mitt på webhallen.

Jag med.. undrar om man får de på måndagen eller så sent som på tisdag?!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men ingen som har hört vilka det var som bröt släppdatumet?

Maxfps skicka ut så folk hade det i torsdags, vet inte om det är dem det syftas på.