Cataclysm är släppt!

Permalänk

inte fått mitt från failhallen idag alls , men de står skickat onsdag förra veckan , trodde inte brev tog 1 vecka men men.. Sista gången jag förhandsbokar något alls från webhallen , kan lika gärna köpa den dagen efter när de passar. Skiten går juh ändå inte att spela förän efter 00.00 så jag fattar inte varför , helt onödigt men men... inge mer failhallen för mig!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

inte fått mitt från failhallen idag alls , men de står skickat onsdag förra veckan , trodde inte brev tog 1 vecka men men.. Sista gången jag förhandsbokar något alls från webhallen , kan lika gärna köpa den dagen efter när de passar. Skiten går juh ändå inte att spela förän efter 00.00 så jag fattar inte varför , helt onödigt men men... inge mer failhallen för mig!

De gjorde bara klart paketen på onsdagen, de skickades senare... Men de kunde ju fått iväg det en dag tidigare så man inte missade första natten/dagen.

MEN de är riktiga klantar på Webhallen iaf. Jag fick en paket med Cataclysm i. Problemet är att det är skickat till mig men det är en annan persons paket. Enligt följesedeln skulle han även fått en hdmi kabel med paketet vilket det inte heller var med i paketet.

Själv skulle jag ha ett ganska stort paket med diverse saker på... ytterligare 4 artiklar...

Då jag inte fick något kollinummer förra veckan så mailade jag dem och frågade om allt stod rätt till med mitt paket. De svarade snabbt att allt var som det skulle.

Nu kan jag iaf spela lite i väntan på att de ska fixa allt. Men har svårt att se att jag kommer lägga fler beställningar hos dem. Riktigt dåligt!

Permalänk
Medlem

saken är att dom inte fick skicka tidigare varför vet jag inte riktigt mer än att det var dryga böter...

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag körde igång launchern utan att ha installerat med dvd, den laddade hem ca 4 GB patch.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Kommer med en 'noob' fråga jag med angående spelet, någon som lyckas köra spelet i högre än 60hz?

Permalänk
Medlem

skitspel är ju bara kö på min server

din skärm stödjer bara 60hz? därför kan du inte få högre än det om du inte kör utan vsync tror jag

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

inte fått mitt från failhallen idag alls , men de står skickat onsdag förra veckan , trodde inte brev tog 1 vecka men men.. Sista gången jag förhandsbokar något alls från webhallen , kan lika gärna köpa den dagen efter när de passar. Skiten går juh ändå inte att spela förän efter 00.00 så jag fattar inte varför , helt onödigt men men... inge mer failhallen för mig!

Det kan ju inte ha med all snö och göra som försenar alla leveranser? Själv har jag väntat på ett grafikkort från Indomo som skickades förra onsdagen ...

När Webhallen väl skickat sitt brev/paket är det väl helt upp till posten att leverera det? Alltså är det lite väl fult att lägga skulden på Webhallen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Själv gick jag och köpte cataclysm på elgiganten när det var så billigt för att kunna spela direkt på release natten, sen när jag ska köpa tid så var deras server så överbelastad att det blev error hela tiden. Det blev att jag fick köpa tid idag istället

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Fick mitt paket med cata från webhallen idag klockan 12. En rolig grej var att jag faktiskt hade glömt av min beställning då jag förbokade där så fort dem hade expansionen uppe på deras hemsida för förbokning

Jag måste säga att levla från 80 är allt annat än kul just nu levande mardröm

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

skitspel är ju bara kö på min server

din skärm stödjer bara 60hz? därför kan du inte få högre än det om du inte kör utan vsync tror jag

Har bockat bort vsync! Kan du få mer än 60hz?

Permalänk
Avstängd

Har ni tat och kollat i config filen under WatTheFek mappen?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av NerZ:

Jag måste säga att levla från 80 är allt annat än kul just nu levande mardröm

Vad är det för fel på att levla? Jag tycker de e skönt att få dra 5 levlar till. Speciellt när de har gjort om miljöerna så mycket som i vattenstaden som jag aldrig kommer ihåg namnet på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddish93:

Vad är det för fel på att levla? Jag tycker de e skönt att få dra 5 levlar till. Speciellt när de har gjort om miljöerna så mycket som i vattenstaden som jag aldrig kommer ihåg namnet på.

Gissar på att han menar att det är så många gubbar på samma ställe samtidigt.

Jag var lite sen och beställde från webhallen söndag kväll. Fick det med posten idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

bara en simpel noob fråga,fick nyss mitt exemplar,satte i skivan och skulle köra launchern,men tack vare att nått käkar utrymme på den partion som jag har windows installerat på,så stog det att det fanns ej nå plats kvar,så jag loggade in på mitt battle.net konto och uppgraderade mitt konto till cata med cd key.
räcker det?alltså är cata installerat nu när jag har hett in cd keyn och allt?kan ej gå in och kika eftersom jag ligger på 4563 plats i kön,vll bara veta så jag har lite tid till att ta bort filer på windows HDD.

Tydligen räckte det att uppgradera med CDnyckeln och man behövde inte installera det som fanns på skivan. Nu gjorde jag det ändå vilket fick mig att slösa 15min av min tid men men...
Det fanns en sticky om det på officiella forumet men hela WoW sidan var ju nere efter midnatt. Visst, man kunde kanske räknat ut själv att den build Blizzard skickat ut till tryckerierna är bra mkt äldre än 4.0.3a.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

På den server jag kör horde (BFDK) på tog det 5 timmar efter midnatt igår innan en snubbe dingade 85. Det är en server med rätt lite folk dessutom..

Själv orkade jag med en och en halv hp-bar på en knapp timme igår kväll. Var lite för hängig efter en kurs jag varit på
Fast jag tänker levla låångsamt med flit. Denna gång vill jag kolla in omgivningarna lite mer.

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på Webhallen har ju knas , läste på posten att de hade problem att leverera pga tågkaos o snöproblem.
Mitt paket kom i måndags men jag har inte direkt stressat för att hämta det ännu.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Alla som klagar på Webhallen har ju knas , läste på posten att de hade problem att leverera pga tågkaos o snöproblem.
Mitt paket kom i måndags men jag har inte direkt stressat för att hämta det ännu.

Dock var de noga med att ha tillräckligt på lager till Nattöppet runt om i landet Måste skickats runt med helikopter eller något.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har bara dingat en level till 81 med min BFDK men än så länge tycker jag att Cataclysm är en kanon-expansion. Jag ska göra en Vorgendruid och en Goblinrogue också. Alla jag snackat med säger att båda dom raserna har väldigt roliga startområden

Dessutom snackade jag med en lvl 85 kille i guildet igår. Han menar att både instanserna och BG är mycket mycket bättre än i ex Lich King. Han har lirat sedan betan i vanilla och tycker att Blizzard denna gång har lyckats riktigt bra. Låter bra det där

Permalänk
Avstängd

lvlingen var sjukt lätt ,endel gjorde det på bara några timmar men ja fick trängas med alla i början så blev 85 igår iaf.
Tydligen så är HCs ganska svåra nu, tog 3h för mig som druid tank o bli klar men då har ja även den absolut sämsta gearen man kan ha

Det är helt klart för tidigt för att veta om cata är bra eller ej men det märks nog