Cataclysm är släppt!

Permalänk

Får jag inte mitt paket idag var det de sista jag beställde från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Såg i morgonblaskan att Elgiganten här i stan säljer, BARA IDAG, Cataclysm för 149:-. Given deal för mig iaf, ska plocka upp det i en lucka vid lunchen

Permalänk
Medlem

Kom inte in i går kväll, loggade dock in och spelade en timme innan jobbet, är redan mer än halvvägs till 81, går rätt snabbt måste jag säga...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixxxer22:

Får jag inte mitt paket idag var det de sista jag beställde från Webhallen.

Hur kan det vara Webhallens fel? Blizzard har strikt förbjudit alla att släppa spelet före releasedagen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Hur kan det vara Webhallens fel? Blizzard har strikt förbjudit alla att släppa spelet före releasedagen.

Ändå verkade de flesta butiker skita i det. Vad jag minns var det exakt samma problem förra året. Flertalet butiker skickade ut så att folk hade DVDn i handen innan releasedagen.
Personligen förstår jag inte problemet med att skicka ut spelet nån dag innan release. Det går ju ändå inte att använda det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Hur kan det vara Webhallens fel? Blizzard har strikt förbjudit alla att släppa spelet före releasedagen.

Klart det är webbhallens fel om vi inte får det idag, då är det ju inte releasedag längre i vilket fall.
Kan bara hålla med om att det troligen är sista gången för min del med, hade samma strul med webhallen i sommras då SC2 släpptes. Har för mig jag fick det 2 dagar efter release då.

Men tyvärr så är det väll kanske ändå blizzards fel i slutändan, dom gör väl allt för att vi ska köpa det digitalt till det högre priset kan jag tänka. Och kanske gör jag så nästa gång.

För min del verkar det ju inte längre finnas någon vits med att förhandsboka det i alla fall. Jag skulle ju i det här fallet få tag på det tidigare genom att ge mig ut på stan nu på releasdagen och köpa det i butik vid 10-tiden än vänta på posten som kanske lämnar det i min brevlåda vid 14-tiden.

Permalänk
Medlem

Tänk på miljön, köp digitalt!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Tänk på miljön, köp digitalt!

Ja, tänk ekologiskt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

köpa via blizzard? har haft mitt clysm installerat o redo i ca 3 veckor, samma sak som att köpa en ask o göra de manuellt, tog 15 minuter att ladda ner via blixxard.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Fick lapp nu i brevlådan att mitt paket ifrån webbhallen har kommit. blir att hämta ut det sen.

Permalänk

Satt inne i natt o spela i ca 2h.. Jag är dock rätt slö med att levla, så fick bara nån bar, sisådär 5. Men idag när jag kommer hem från skolan blir det troligtvis 81 Var rätt galet att försöka få tag i Nagas att döda, så det var mestadels därför jag blev tvungen att slacka så mycket.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finlandssvensken:

Satt inne i natt o spela i ca 2h.. Jag är dock rätt slö med att levla, så fick bara nån bar, sisådär 5. Men idag när jag kommer hem från skolan blir det troligtvis 81 Var rätt galet att försöka få tag i Nagas att döda, så det var mestadels därför jag blev tvungen att slacka så mycket.

Om du inte får tag på nagas kanske du kan börja jaga alliance istället Guldläge för world pvp!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som ogillar att SFK gjordes om så totalt? Den var en av mina favoritinstanser och såg fram emot en heroicversion av den. Men den nya versionen känns inte lika kul när jag häromdan körde den med några alts, känns lite som man återigen slåss mot scourge även där inne nu pga alla ghouls etc...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

webhallen skickade enligt statistiken mitt ex 1/12.... har hittils INTE sett röken av det.

Inte för att det gör så mycke då jag inte kommer att kunna spela något vidare innan helgen, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikabob:

webhallen skickade enligt statistiken mitt ex 1/12.... har hittils INTE sett röken av det.

Inte för att det gör så mycke då jag inte kommer att kunna spela något vidare innan helgen, men ändå.

Samma här. Svårt att veta om det är webhallen som är inkompetenta eller posten. Var i alla fall sista jag beställde därifrån om det inte helt plötsligt dyker upp idag.

Permalänk

mitt ligger på posten och väntar(webhallen),konstigt att några av ni andra som har beställt därifrån inte har fått erat=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

mitt ligger på posten och väntar(webhallen),konstigt att några av ni andra som har beställt därifrån inte har fått erat=/

Hörde av någon att dom sa på radion om att det var problem i mitten av sverige med posten. Vilket låter troligt då det tagit en dag extra för elgiganten att skicka något till mig som inte tillhör mig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket det kostar att returnera brevet där spelet skulle kommit(beställt med faktura)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Någon som vet hur mycket det kostar att returnera brevet där spelet skulle kommit(beställt med faktura)?

Ett problem med returer är att vill man vara säker på att inte råka ut för att en retur kommer bort bör man sända med REK så den kan spåras. Detta kostar 50 kr extra bara det. För utan REK/kollinr kan du annars aldrig bevisa att en retur utförts om nåt skulle hända under vägen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Ett problem med returer är att vill man vara säker på att inte råka ut för att en retur kommer bort bör man sända med REK så den kan spåras. Detta kostar 50 kr extra bara det. För utan REK/kollinr kan du annars aldrig bevisa att en retur utförts om nåt skulle hända under vägen.

Skickar man via ett postombud så får man ett kvitto, en stor A4..

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Skickar man via ett postombud så får man ett kvitto, en stor A4..

Vad menar du med ett kvitto? Ett vanligt brev som frankeras med frimärken genererar bara ett kvitto på att du har köpt frimärken till ett visst belopp. Du får inget nummer att spåra försändelsen med på postens hemsida, således inget bevis för att försändelsen verkligen är sänt. Du kan lika gärna bara ha köpt frimärken och gått därifrån.

Endast postpaket och REK'ade brev ger dig ett spårbart nummer som bevisar att det verkligen är sänt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

fick mitt ex idag vid lunchtid från discshop har just installerat och försöker logga in

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Vad menar du med ett kvitto? Ett vanligt brev som frankeras med frimärken genererar bara ett kvitto på att du har köpt frimärken till ett visst belopp. Du får inget nummer att spåra försändelsen med på postens hemsida, således inget bevis för att försändelsen verkligen är sänt. Du kan lika gärna bara ha köpt frimärken och gått därifrån.

Endast postpaket och REK'ade brev ger dig ett spårbart nummer som bevisar att det verkligen är sänt.

Du skojar va? Ett brev som skickats från t.ex. webhallen med ett spel har ju en streckkod som dom då trycker in i maskinen och så får man ett kvitto så går man hem.

Samt på kvittot står datum för insändning och från vart du gjorde det.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Du skojar va? Ett brev som skickats från t.ex. webhallen med ett spel har ju en streckkod som dom då trycker in i maskinen och så får man ett kvitto så går man hem.

Samt på kvittot står datum för insändning och från vart du gjorde det.

Jag vet inte exakt hur webhallen hanterar sin sina försändelser och returer, men det är skillnad på streckkod och streckkod. Ombuden kan ha sina streckkoder för sin hantering att lämna ut breven, men det är ju inte alls säkert att du för den skull kan spåra försändelser via sökrutan här: Startsida - Posten.se
Och finns försändelsen inte i postens söksystem kan du heller inte bevisa att den är väg. Det är ju just därför posten har extratjänsten REK för att brevet då kan följas om nåt viktigt ska skickas.

Jag vet i alla fall att när jag skulle returnera en en sak till en annan butik rekomenderades jag att sända försändelsen så att den kunde spåras, eftersom de frånsa sig allt ansvar för postens hantering om det inte kom fram.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Jag vet inte exakt hur webhallen hanterar sin sina försändelser och returer, men det är skillnad på streckkod och streckkod. Ombuden kan ha sina streckkoder för sin hantering att lämna ut breven, men det är ju inte alls säkert att du för den skull kan spåra försändelser via sökrutan här: Startsida - Posten.se
Och finns försändelsen inte i postens söksystem kan du heller inte bevisa att den är väg. Det är ju just därför posten har extratjänsten REK för att brevet då kan följas om nåt viktigt ska skickas.

Jag vet i alla fall att när jag skulle returnera en en sak till en annan butik rekomenderades jag att sända försändelsen så att den kunde spåras, eftersom de frånsa sig allt ansvar för postens hantering om det inte kom fram.

Har skickat tillbaka oändligt många produkter från CDON, Webhallen, Dischop och Komplett och har aldrig haft något problem och jag har ALLTID fått ett kvitto (vilket är ju beviset på att produkten skickats tillbaka)

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Förhansbokade från webhallen för drygt 2-3 veckor sen, vet inte om jag får det idag ens. Polaren förhandsbokade från maxfps eller nåt sånt och fick det förra veckan på torsdagen. Han är lvl 82, jag har inte ens sett dom nya områdena...

Permalänk
Medlem

Jag älskar min server. Sitter i kö bakom 2500 peers som vill logga in - bara 67 min kvar tills man är inloggad

Permalänk

bara en simpel noob fråga,fick nyss mitt exemplar,satte i skivan och skulle köra launchern,men tack vare att nått käkar utrymme på den partion som jag har windows installerat på,så stog det att det fanns ej nå plats kvar,så jag loggade in på mitt battle.net konto och uppgraderade mitt konto till cata med cd key.
räcker det?alltså är cata installerat nu när jag har hett in cd keyn och allt?kan ej gå in och kika eftersom jag ligger på 4563 plats i kön,vll bara veta så jag har lite tid till att ta bort filer på windows HDD.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Har skickat tillbaka oändligt många produkter från CDON, Webhallen, Dischop och Komplett och har aldrig haft något problem och jag har ALLTID fått ett kvitto (vilket är ju beviset på att produkten skickats tillbaka)

Ja om kvittot visar exakt vad du gjort och att helst affärens namn nämns på kvittot. Jag säger inte du har fel, jag returnerar saker väldigt sällan så det kanske är så på deras returer.
Allt jag säger är bara att om försändelsen kommer bort och du inte har nån form av bevis som tydligt talar om att produkt Y har sänts till butik X på datumet Z, så kan man bli utan ersättning om det försvinner. Det får inte bara vara ett kvitto som visar man betalt X kr för att skicka "något anonymt".

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mangemani:

bara en simpel noob fråga,fick nyss mitt exemplar,satte i skivan och skulle köra launchern,men tack vare att nått käkar utrymme på den partion som jag har windows installerat på,så stog det att det fanns ej nå plats kvar,så jag loggade in på mitt battle.net konto och uppgraderade mitt konto till cata med cd key.
räcker det?alltså är cata installerat nu när jag har hett in cd keyn och allt?kan ej gå in och kika eftersom jag ligger på 4563 plats i kön,vll bara veta så jag har lite tid till att ta bort filer på windows HDD.

Logga bara in på en random server, är rätt säker på att du behöver Cata installerat om du äns ska kunna logga in med ett Cata account. Om du har laddat ner alla patcher till 4.0.3a så ska du kunna spela utan problem.