Foxconn skeppar Ipad 2 i februari

Permalänk
Melding Plague

Foxconn skeppar Ipad 2 i februari

Foxconn Electronics eller Hon Hai Industries levererar den andra generationens surfplatta från Apple i februari nästa år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ska bli intressant att se vilka förbättringar den kommer ha.

Permalänk
Avstängd

Kul när Sverige precis fick första generationens Ipad

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Snart kommer reklamen:

Citat:

Facetime on iPad 2. This changes everything. Again.

Permalänk
Hedersmedlem

Detta känns ju som ett hån mot alla svenskar som köper en iPad.

Permalänk
Medlem

Det är väl inga konstigheter det här? Det innebär en release i början av April, precis som första generationen

Sen är det väl lite olyckligt med tanke på att vi i Sverige fick första iPaden först nu, men som sagt, knappast någon nyhet att en ny skulle komma i början av April.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jag kan nästan se Steve Jobs framför mig med den där karakteristiska halvt religiösa blicken fäst i fjärran och komma med uttalanden som "This is greater than life itself" när Ipad2 släpps

Ärligt talat så kan det eventuellt bli något bra. Kamera låter trevligt och fixar de bara flash och bättre stöd för att enkelt kunna lägga in vilka dokumentformat man vill så kan det nog bli ett köp.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag stör mig fortfarande sjukt mycket på "Facetime - bringing video calling to the world" när iphone 4 släpptes. Videosamtal har ju funnits hur länge som helst...
Jag hatar Apple och jag har mina anledningar till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan9360:

Jag stör mig fortfarande sjukt mycket på "Facetime - bringing video calling to the world" när iphone 4 släpptes. Videosamtal har ju funnits hur länge som helst...
Jag hatar Apple och jag har mina anledningar till det.

Jag undviker helst också Apple, även om jag tycker att de rent designmässigt gör väldigt snygga produkter.
Jag stör mig också en hel del på att de verkar presentera sina produkter som något som de är först med och att produkten ska frälsa världen...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan9360:

Jag stör mig fortfarande sjukt mycket på "Facetime - bringing video calling to the world" när iphone 4 släpptes. Videosamtal har ju funnits hur länge som helst...
Jag hatar Apple och jag har mina anledningar till det.

Det är inte produkten det är fel på, det är all reklam som skapas för att sälja produkten.

Ogillar också Apple som företag men inte produkterna de skapar eller de appar som kommer till deras produkter.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Hahaha Apple är så patetiska.

Här kommer nya Ipad men en kamera på framsidan, men resten är samma för det kostar för mycket att utveckla nytt men vi säljer det som en ny produkt med en massa förbättringar. Sedan slutar vi att supportera den gamla Ipaden för den är gammal och omodern nu ju. Sen slänger vi in lite "facetime" som bara funnits sen 2004 och kallar det en ny och revolutionerande funktion som kommer att förändra världen.

Varför VARFÖR är det alltid likadant med Apple? Sedan prisas dem som värsta IT guruna när deras produkter innehåller föråldrad hårdvara i ett snyggt skal med ett premium pris. Varför har inte ferrari tänkt på det innan? Ferrari chassi med gräsklipparmotor, det är ju perfekt eller hur?

Nä jag är inte avundsjuk och ja jag gillar inte Apple. Det ända som stör mig är att folk inte ser att det är undermåliga produkter dem säljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skadidle:

Hahaha Apple är så patetiska.

Här kommer nya Ipad men en kamera på framsidan, men resten är samma för det kostar för mycket att utveckla nytt men vi säljer det som en ny produkt med en massa förbättringar. Sedan slutar vi att supportera den gamla Ipaden för den är gammal och omodern nu ju. Sen slänger vi in lite "facetime" som bara funnits sen 2004 och kallar det en ny och revolutionerande funktion som kommer att förändra världen.

Varför VARFÖR är det alltid likadant med Apple? Sedan prisas dem som värsta IT guruna när deras produkter innehåller föråldrad hårdvara i ett snyggt skal med ett premium pris. Varför har inte ferrari tänkt på det innan? Ferrari chassi med gräsklipparmotor, det är ju perfekt eller hur?

Nä jag är inte avundsjuk och ja jag gillar inte Apple. Det ända som stör mig är att folk inte ser att det är undermåliga produkter dem säljer

De är smarta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

De är smarta.

Säljer det gör dom uppenbarligen något rätt. Man skulle kunna tycka att han borde hata Camel och Marlboro mer, men visst ^^

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Säljer det gör dom uppenbarligen något rätt. Man skulle kunna tycka att han borde hata Camel och Marlboro mer, men visst ^^

En ganska stor skillnad är att det är ytterst få som tror att Camel och Marlboros produkter är bra.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan9360:

Jag stör mig fortfarande sjukt mycket på "Facetime - bringing video calling to the world" när iphone 4 släpptes. Videosamtal har ju funnits hur länge som helst...
Jag hatar Apple och jag har mina anledningar till det.

Eller hur, det sjuka är att 99% av svenssons verkligen går omkring och TROR att Iphone och apples datorer är det man ska ha ifall man har råd, det är det värsta som finns på marknaden!

Fattar inte hur man kan sälja en produkt som är sämre än konkurrenternas och lyckas övertala hela världen att den är bäst. SJukt..

Dock är ju apples datorer och telefoner bland de snyggaste och mest välbyggda å marknaden, det kan man inte ta ifrån dem. Fattar inte att resten av tillverkarna envisas med sin knakande billiga plast.. Enst HTC som fattat galoppen med. HTC är enda alternativet till iphone

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Själv så gillar jag Apples produkter väldigt mycket även om något hit o dit är sämre eller bättre, fel eller rätt.
Själva känslan och utseendet är det som lockar och tillfredsställer en.
Men skulle inte som iPhone 4 ägare tänkta mig o köpa en förstorad iPod touch.
Men skulle kunna tänka mig o skaffa en iPad i framtiden om den helt enkelt var en macdator i det formatet och inte en iPod.

Visa signatur

Yours Truly -[B] The God Of Destruction[/B]

Permalänk

Jag har också alltid varit emot Aplple och tex kört android. Men nu köpte jag en Iphone 4 för utseendet.

Skulle aldrig gå ifrån iOS nu..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Surt för oss svenskar som precis köpt oss en iPad -.-
Detta är något som Apple måste bli bättre på, lanseringar av nya produkter till andra länder än USA. Annars så kommer de att förlora många kunder så småningom.

Byta upp mig till iPad 2 lär inte jag göra iaf.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

Bra att dom släppte första iPad 3 månader innan i sverige xD

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas på att iPad 2 har är en USB ingång, så man kan koppla in och ladda över bilderna till den från sin kamera på så sätt kan man ju även titta på bilderna i lite större format än i kameran, skulle vara helt perfekt att som accessoar i kamera väskan. Det var enda anledningen till att jag inte köpte en iPad 1.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Har den någon funktion då?
Den första var väl bara för att se vacker ut så denna måste ju i alla fall ha en funktion tycker Jag.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Gott att jag inte köpte en Ipad själv då, utan har en till låns från jobbet. Nu blir det en ipad 2 när den väl släpps i sverige istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Det jag hoppas på att iPad 2 har är en USB ingång, så man kan koppla in och ladda över bilderna till den från sin kamera på så sätt kan man ju även titta på bilderna i lite större format än i kameran, skulle vara helt perfekt att som accessoar i kamera väskan. Det var enda anledningen till att jag inte köpte en iPad 1.

Think again!

Apple iPad Camera Connection Kit - Apple Store (Sverige)

Permalänk
Hedersmedlem

Har svårt det där med ipad m.m... alla funktioner får man med tillbehören. snart får man väll göra halsband med kommande apple-produkter i och med intels fiber interface de arbetar fram åt (ok med) apple.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

iPad är en senior-iPod.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Afrasbaba:

Surt för oss svenskar som precis köpt oss en iPad -.-
Detta är något som Apple måste bli bättre på, lanseringar av nya produkter till andra länder än USA. Annars så kommer de att förlora många kunder så småningom.

Byta upp mig till iPad 2 lär inte jag göra iaf.

det var ju redan känt innan svenska releasen av ipad att version 2 skulle komma till våren...så, då är det ju bara upp till kunden att välja. men, jag håller med på att det inte är bra att lansera en produkt så långt efter den släppts. det är rent uselt speciellt i teknikens värld då saker blir "föråldrade" så fort.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av widL:

Detta känns ju som ett hån mot alla svenskar som köper en iPad.

Men man får vara lite smart också, detta har väll inte varit en direkt nyhet?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

det var ju redan känt innan svenska releasen av ipad att version 2 skulle komma till våren...så, då är det ju bara upp till kunden att välja. men, jag håller med på att det inte är bra att lansera en produkt så långt efter den släppts. det är rent uselt speciellt i teknikens värld då saker blir "föråldrade" så fort.

Jag köpte inte min under den svenska releasen, innan allt detta blev känt för allmänheten.

Hade jag vetat om detta i förväg, så hade jag väntat - utan tvekan.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Då får jag hålla mig lite längre men 2an ska jag ta mig tusan ha!

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Åhh herregud, tack så jätte mycket, kanske blir en iPad 1 ändå. *lyfter på hatten*

Visa signatur

Tofu bud