Video: Kinect gör Minority Report verklighet

Permalänk
Medlem

Fyfan vad läckert!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Butan:

Ja detta är inget nytt, det nya är att man har använt sig av kinect!

kolla in detta, det är mer och bättre utvecklat. Till och med de som har utvecklat hand rörelserna till minority report!

edit: länken funkar!

Möjligheten att styra med händerna var i min mening inte särskilt imponerande där heller. Det var fina grafiska gränssnitt och så. Vacker presentation. Menee... jag får lite "3D-skrivbord vibbar" av detta. Det var ju fancy, men mindre användbart.

Ett annat exempel är ju nintendos duckhunt med pistolen. Jevvla fräckt när det kom. Men det har inte direkt vidareutvecklats så att det finns i varje hem idag.

Om man ritar i 3D kan jag se en fördel, för att ställa rätt vy-vinkel innebär alltid en del pill. Skönt att kunna släppa mus och tangentbord och vifta lite för att hitta precis rätt vinkel.

Nu låter det som att jag sitter på höga hästar här. Dissar allt. Riktigt så är det kanske inte. Även jag blir imponerad över fancy presentations ;).
Finns säkerligen potential i en del spel. Kinect är ju ett bra exempel på detta.
Men jag tvivlar lite på att dessa lösningar kommer slå igenom så snart.

Det tog några hundra år att inse vad boktryckarkonsten ställt till med i samhället, och jag tror nog att det tar ett tag även för dessa uppfinningar att finna sin plats.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

För er som tyckte detta var intressant så kan jag rekommendera er att prenumerera på denna snubbes kanal på youtube

YouTube - okreyloss kanal

Han lägger upp videos ibland och han experimenterar väldigt mycket med Kinect! Ta er en titt, han är väldigt grym

Permalänk
Entusiast
Skrivet av )ExecutoR(:

Var länge sedan några hade uppnått samma sak med små ir-lysdioder på fingrarna och en wii-mottagare. Deras slutsats var att det är coolt men helt värdelöst då man är helt slut i armarna efter 20-30minuters viftande och att en enkel mus fortfarande är mycket bättre.

Lite så jag tänkte också. Vem vill sitta och vifta framför datorn egentligen? Visst är det lite roligt men användningsområdena är begränsade även om det nog finns tillfällen när det kan vara bra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HerrNi|sson:

För er som tyckte detta var intressant så kan jag rekommendera er att prenumerera på denna snubbes kanal på youtube

YouTube - okreyloss kanal

Han lägger upp videos ibland och han experimenterar väldigt mycket med Kinect! Ta er en titt, han är väldigt grym

Holy schmoly! Det där var väldigt imponerande!
Nu är inte jag så intresserad av sport på TV, men med en bra vidareutveckling på detta kan man fritt betrakta en match från en vinkeln man önskar. Detta kan det definitivt finnas en marknad för!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Butan:

Ja detta är inget nytt, det nya är att man har använt sig av kinect!

kolla in detta, det är mer och bättre utvecklat. Till och med de som har utvecklat hand rörelserna till minority report!

edit: länken funkar!

"Thank you for making science fiction real."

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Ja verkligen. Vid det här laget borde de ha hunnit utveckla mjukvaran mycket bättre. Det var ju flera veckor sedan linuxdrivrutinen kom ut!

Du verkar inte ha så bra koll på det där med utveckling av mjukvara, det kan ta sin tid.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Blir tungt när man måste flaxa med armarna för att kolla på porr

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Butan:

Ja detta är inget nytt, det nya är att man har använt sig av kinect!

kolla in detta, det är mer och bättre utvecklat. Till och med de som har utvecklat hand rörelserna till minority report!

edit: länken funkar!

Tänkte precis samma sak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Ja verkligen. Vid det här laget borde de ha hunnit utveckla mjukvaran mycket bättre. Det var ju flera veckor sedan linuxdrivrutinen kom ut!

Jo men den är ganska så experimentell. Microsoft har ju inte direkt gett dessa utvecklare verktyg eller dokumentation för att dessa ska skapa något utanför deras produktsfär. Microsoft har lagt ner massvis med arbete på denna teknik, så de vill ju naturligtvis hålla den för sig själva för att utveckla egna produkter och programvaror för att kunna återbetala och tjäna pengar deras investering. Något annat vore totalt korkat.

Dessa personer (som säkerligen jobbar ideellt med detta) famlar med en fackla i mörkret för att försöka få det att fungera som de vill. Så det finns ingen anledning till att gnälla.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänker på filmen gamer när jag ser det här ?
Kommer bli helt sinnes att spela FPS när de fixar bättre frekvenser på uddateringshastigheten och ja, det trött hade man väl kanske varit efter några rundor cod men samtidigt, hur j'dra mycket roligare hade de inte varit att kunna styra sådär?!
Bara på med idrottskläder och köra gärnet, nu kan ju verkligen kroppens fysik spela in
Super najs

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Kombinera med avancerad hologramteknologi och saken är biff.

Permalänk
Medlem

Trodde kinect skulle vara en grymt stor flopp, men verkar som att de har hittat riktigt grymma saker på sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Trodde kinect skulle vara en grymt stor flopp, men verkar som att de har hittat riktigt grymma saker på sidan

Kinect har sålt över 2,5 miljoner enheter på under en månad, så inte floppade det inte. Snarast MS som haft problem att möta efterfrågan på maskinen, inte minst när alla moddar kommer ^^
Styra självgående dammsugare, helikopter, filma i 3D. Snart kan man väl deklarera via Kinect också ;P

Permalänk

Om man vill köra ett fighting spel så skulle inte jag vilja vifta mina händer i luften. Sitter hellre vid en kontroll eller tangentbord/mus. Om jag vill vifta med händerna så kan jag ju lika väl gå ut på stan och slå ner någon, dä är det bättre grafik och FPS. Men satan va dåligt det går om man laggar

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Du verkar inte ha så bra koll på det där med utveckling av mjukvara, det kan ta sin tid.

Bra översättning av det ironiska inlägget du citerade!

Permalänk
Skrivet av zeagan:

Jag ska vara ärlig, det där såg inget vidare ut. Urusel uppdateringshastighet och avläsningsförmåga.

Hur såg första datorn ut? Mer större tänkande än så måste du ha!

Permalänk
Medlem

Jobbigt att behöva stå med armarna rätt ut när man skall skriva något, en novell t.ex

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Kinect fixar kriminaliteten? för det är väl det Minoroty Report handlar om, PreCrime? Visst har jag rätt? Eller ska jag somna om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av banck:

Hur såg första datorn ut? Mer större tänkande än så måste du ha!

"Mer större och tyngare" tänkande är bra. Det är svårt att ta dig seriöst då du verkar tro att det finns något nytänkande bakom utvecklandet till detta. Jag skulle ta dig mer seriöst om du hyllade Kinect i sig eller spelen som använde tekniken (ja det är samma teknik som används).

Det var häftigt på den tiden när det experimenterades i samband med att WII släptes, då detta tom var innan touchskärmarna kom. I dagsläget har jag dock svårt att tro att någon skulle föredra att stå och fladdra med armarna i luften om det inte handlar om just spel/lek.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Det var häftigt på den tiden när det experimenterades i samband med att WII släptes, då detta tom var innan touchskärmarna kom. I dagsläget har jag dock svårt att tro att någon skulle föredra att stå och fladdra med armarna i luften om det inte handlar om just spel/lek.

Wii kom ut innan touchskärmarna? Wii släpptes den 19 november 2006. Nintendo DS (bara för att ta ett exempel) kom ut 21 november 2004, och hade en touchscreen.

Sen har vi HP-150 som är världens första dator med en touchscreen, 1983.

Permalänk

Önödvändigt.

Ser inte vad detta kommer leda till, som ett verktyg för att kontrollera ett gränssnitt ser det ofantligt dåligt ut. Ska man sitta och vifta runt med händerna i luften? Har de tänkt något på ergonomin?
Rotera och bläddra bland några bilder? Förstår inte vad man ska med detta till, en mus + tangentbord klarar allt detta mycket bättre redan idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elfs:

Kinect fixar kriminaliteten? för det är väl det Minoroty Report handlar om, PreCrime? Visst har jag rätt? Eller ska jag somna om?

Håller med. Det var det filmen handlade om. Värdelös notis. Kinect gör Minority Report verklighet. Yeah right! Ungefär som att Star Trek skulle bli verklighet bara för att man kan köpa Spock-öron i plast.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Håller med. Det var det filmen handlade om. Värdelös notis. Kinect gör Minority Report verklighet. Yeah right! Ungefär som att Star Trek skulle bli verklighet bara för att man kan köpa Spock-öron i plast.

Om du hade läst mer än titeln så hade du snabbt kunnat läsa att det är gränssnittet till datorerna som används i filmen det handlar om, men jag antar att det inte var tydligt nog?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Loranga:

Fantastiskt. En touchscreen som man inte behöver nudda vid fast med sämre precision. Precis det jag alltid önskat mig. Yay ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av polygon5:

Om du hade läst mer än titeln så hade du snabbt kunnat läsa att det är gränssnittet till datorerna som används i filmen det handlar om, men jag antar att det inte var tydligt nog?

Jodå, jag fattar. Men jag tycker det är en långsökt koppling. Grejen med Minority Report är inte att man styr datorerna med händerna. Precis som grejen med Star Trek inte är Spocks öron.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompo:

Jodå, jag fattar. Men jag tycker det är en långsökt koppling. Grejen med Minority Report är inte att man styr datorerna med händerna. Precis som grejen med Star Trek inte är Spocks öron.

Korrekt, titeln borde varit: "Xbox360 tillbehöret Kinect kan nu användas som grafiskt inmatningsverktyg likt de som används från filmen Minority Report från 2002", för att inte någon ska tro att det handlar om att SE IN I FRAMTIDEN MED EN APPARAT SOM BESTÅR AV 2 KAMEROR.

Och om man tvekar så kan man läsa nästa mening;
"De futuristiska datorerna i filmen Minority Report är inte längre en avlägsen framtidsvision."
(Man behöver inte ens följa länken på förstasidan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av polygon5:

Wii kom ut innan touchskärmarna? Wii släpptes den 19 november 2006. Nintendo DS (bara för att ta ett exempel) kom ut 21 november 2004, och hade en touchscreen.

Sen har vi HP-150 som är världens första dator med en touchscreen, 1983.

Sorry, självklart var det uppfunnet, det jag for efter var multitouch funktionerna på mobiler, likt de funktioner som visas i videon.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av polygon5:

Korrekt, titeln borde varit: "Xbox360 tillbehöret Kinect kan nu användas som grafiskt inmatningsverktyg likt de som används från filmen Minority Report från 2002", för att inte någon ska tro att det handlar om att SE IN I FRAMTIDEN MED EN APPARAT SOM BESTÅR AV 2 KAMEROR.

Och om man tvekar så kan man läsa nästa mening;
"De futuristiska datorerna i filmen Minority Report är inte längre en avlägsen framtidsvision."
(Man behöver inte ens följa länken på förstasidan)

Vad bra! Då är vi överens

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H