Windows 2008 R2 problem

Permalänk
Medlem

Windows 2008 R2 problem

Jag har ett skumt problem med Windows 2008 R2, varje gång jag bootar om den så vill den göra en diskcheck, den hittar inga fel utan kommer upp som vanligt igen när den är klar.
Jag kör den som en guest i vmware ESXi och har även provat att flytta den till en annan server mha backup/restore med samma problem, måste vara en "flagga" eller nåt som går att ta bort.
Tips?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Letat men kan inte hitta något

Permalänk
Medlem
Skrivet av edtcami:

Jag har ett skumt problem med Windows 2008 R2, varje gång jag bootar om den så vill den göra en diskcheck, den hittar inga fel utan kommer upp som vanligt igen när den är klar.
Jag kör den som en guest i vmware ESXi och har även provat att flytta den till en annan server mha backup/restore med samma problem, måste vara en "flagga" eller nåt som går att ta bort.
Tips?

vad kör du för diskcontroller på disken i vmware?
har du vmware tools installerat?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

LSI logic SAS och ja jag har vmwaretools installerat.
Jag har ytterligare 2 st w2k8 R2 maskiner som snurrar exakt lika konfade i vmware men inte samma problem
Dessutom så har den inte gjort detta från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edtcami:

LSI logic SAS och ja jag har vmwaretools installerat.
Jag har ytterligare 2 st w2k8 R2 maskiner som snurrar exakt lika konfade i vmware men inte samma problem
Dessutom så har den inte gjort detta från början.

konstigt, vad finns det för andra olikheter mellan dina tre VMar?
Alla ligger på samma Host, samma lagringsyta?!
någon skillnad i installerade program/drivrutiner

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Den som krånglar är ad-server, de andra två exchange, skall avinstallera den ena.
I övrigt inga skillnader