Permalänk
Medlem

Köpa SSD idag eller vänta

Jag är inne på att köpa en SSD. Men bör man vänta till 25nm-ssd'erna släpps eller är det skitsamma då jag endast har Sata2 på mitt MB?

I vilket fall har jag kollat både på Corsair F120 och Ocz Vertex 2; där Vertex 2 verkar vara att föredra. Men Vertex 2 har försvunnit ur sortiment på flera sidor(bla Inet) som då borde indikera på att det är något nytt på gång.

Vad är det "smartaste" draget?

Permalänk
Medlem

Troligtvis kommer priserna sjunka när nästa generations SSD kommer. Hastigheten är IMHO ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megol0:

Troligtvis kommer priserna sjunka när nästa generations SSD kommer. Hastigheten är IMHO ointressant.

om hastigheten på en SSD är ointressant, vad är då intressant med en SSD? det kan ju inte vara priset...

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

om hastigheten på en SSD är ointressant, vad är då intressant med en SSD? det kan ju inte vara priset...

Tänk det såhär. En vanlig hdd har x prestanda. En första generations ssd har 100x prestanda. Det blir inte så stor skillnad då de nya ssd'erna kommer som har 103x prestanda och 107x prestanda, bashoppet HDD->SSD är ändå så stort. Köp nu!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Avstängd

vänta ! priserna kommer att sjunka ganska så snart

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

kanske inte är någong mening att vänta tills ssd's blir uber snabba men man kan vänta till priserna går ner lite allafall. sen är de bara köp köp köp!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalathegreat:

Tänk det såhär. En vanlig hdd har x prestanda. En första generations ssd har 100x prestanda. Det blir inte så stor skillnad då de nya ssd'erna kommer som har 103x prestanda och 107x prestanda, bashoppet HDD->SSD är ändå så stort. Köp nu!

Bra sagt. fast vänta med att köpa tills priserna sjunker vilket de ska göra snart.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Fortsätt i tråden som ligger i rätt forumdel.

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/970229-ratt-tid-at...

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.