Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jersey:

Jag har en egen "Blacklist" där företag placeras, som på antingen det ena eller det andra sättet inte sköter sig, och där hamnar idag "Televaruhuset", mina vänner och bekanta tar även del av denna listan och följer den strikt.
Det som Televaruhuset har gjort nu, är nog bland det sämsta ett företag någonsin kan göra enligt min mening, och då på ett ställe som Sweclockers, som är välrenommerat i bla datakretsar.
Tack Televaruhuset för att ni gjorde valet så enkelt för oss !

jag har faktiskt tänkt att börja med ett sånt system. fast det blir ohållbart ifall man till 100% skall följa listan. tex android är väl gjort av intel, google och nåt företag till var det väl? skall man då avstå ifrån att köpa en andoid lur bara för att man ogillar intel?

däremot så vill jag helst undvika att köpa ex en SSD från intel(även om det inte är helt uteslutet).

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Skrivet av adolf512:

jag har faktiskt tänkt att börja med ett sånt system. fast det blir ohållbart ifall man till 100% skall följa listan. tex android är väl gjort av intel, google och nåt företag till var det väl? skall man då avstå ifrån att köpa en andoid lur bara för att man ogillar intel?

Om du inte gillar Google bör du inte köpa en android lur, men de består endast med operativsystemet och hårdvaran kommer från diverse delar av världen, alltså inte "intel". CPU arkitekturen kommer tex. från ARM. Tror för övrigt han menade blacklist av företag på prisjakt man ej bör köpa av eller ens besöka deras hemsida.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av adolf512:

jag har faktiskt tänkt att börja med ett sånt system. fast det blir ohållbart ifall man till 100% skall följa listan. tex android är väl gjort av intel, google och nåt företag till var det väl? skall man då avstå ifrån att köpa en andoid lur bara för att man ogillar intel?

däremot så vill jag helst undvika att köpa ex en SSD från intel(även om det inte är helt uteslutet).

Utgångspunkten för listan är gjord för affärer/butiker och inte tillverkare, och sedan har väl var och en ett eget omdöme om själva tillverkarna, och 1:a platsen på min lista innehar Apple och iphone (går inte in på varför).
Så listan fungerar otroligt bra, men när jag placerar en affär på listan så har dom verkligen "sketet i det blå skåpet" så att säga, exakt precis som Televaruhuset nu har gjort, så jag lägger inte till dom som man kan ha överseende med eller som man nästan är säker på att det är en engångsföreteelse.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nästan kunna tänka mig att handla där nu om dom hade fantastiska priser, visst dom gjorde helt klart fel, men det visar att dom försöker iaf.

Om inte annat hade jag aldrig besök deras sida om det inte varit för detta.

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen hamna i åklagarens "specialkorg" aka papperkorgen

Permalänk
Medlem

Jag citerar nyheten.

"Jag har pratat med en jurist och polisen angående detta och har gått vidare med att anmäla sweclockers.com för förtal och för att ni har gjort väldigt lite för att hjälpa dels mig och dels mitt företag.

Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Jag undrar, vad var det för "påläst" jurist som inte hade koll på att man inte kan stämma ett företag för förtal. Snacka om att ta hjälp av fel jurist.

FAIL!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Suck! Rasistkortet igen! Detta kort har spelats så många gånger att det devalverats men rasism för dom som inte vet dess rätta innebörd är"att man ser ner på folk av annan ras och nedvärderar dessa" så ge er ni som spelar rasistkortet i tid och otid för det går inte hem längre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Tycker fler ska logga in på prisjakt.se å ge denna "butik" negativt omdöme.

Televaruhuset - Omdömen, statistik och information
Pcvaruhuset - Omdömen, statistik och information

Måste vara det dummaste nån skrivit genom alla tider.

Permalänk
Medlem

Var inte detta drag att spika i sista spiken i sin kista? man ska tänka innan man gör sina handlingar!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

"Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Hahahaha, jävla tomteföretag. NU BLIR DET BOJKOTT!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Rätt uppenbart att han borrade ett rätt stort hål i sin egen båt.

Borrade? Han sprängde ju den stackars båten i bitar..

Sen är det väldigt 90-tal att häva ur sig ogrundade rasistanklagelser

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Haha låter ganska roligt. Du har inte några roliga berättelser från den tiden? Skulle vara kul att höra, speciellt med tanke på hur bra Inet är idag
Såg lite om silikon-limmade sladdar och klistermärken för att förhindra att man öppnade lådorna, men om du har något mer åt skräckhistoriehållet så skulle det vara guld värt att höra

Ni andra får ursäkta om det blir lite OT, men visar väl att +10 år kan göra skillnad på ett företag. Från nedersta botten till toppen.
Vet inte var jag ska börja riktigt men kan väl dela med mig av följande:
Deras undermåliga chassin de hade till sina färdiga burkar:
1. De fick karva bort lite plast med kniv för att startknappen inte skulle fastna i intryckt läge.
2. En del chassin var så skeva att det kunde "glappa" ca 5-10mm där man skruvade fast grafikkortet - vilket ledde till att de flesta grafikkort gled ur platsen efter ett tag = svart bild och pip vid uppstart

Deras 2asorterings cd-läsare klarade knappt av att läsa originalskivor, blev lite bättre när de bytte till slot-in, men även där otroligt hög felmarginal. Tänk dig härligheten vid byte av dessa, då som sagt ide-kabeln var silikonlimmad både vid läsaren och på moderkortet!

Minnesmoduler låg på hög i lagret - inte så fint inpackade som de är i dagens läge - hämtades oftast av butikspersonalen direkt i näven (inga antistatpåsar här inte)

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk

Herregud vilka idioter det finns... Är ju pinsamt hur lätt en del väljer att spela "rasist"-kortet för att försöka tvinga igenom sin vilja. Helt rätt att hänga ut dessa skojare.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg i slutet på 90-talet då Inet var rödflaggat ialf i min bekantskapskrets. På den tiden hade dom en förkärlek att limma fast grafikkort, ljudkort och dylikt direkt i själva pci platsen. Sen var chassina helt under isen kvalitetsmässigt samt att de var plomberade. Allt var inte bättre på den gamla goda tiden

Ang Televaruhuset är hela historien rätt tragisk och ett ganska bra exempel på vad som kan hända om man inte är medveten om hur man ska använda internet till att gynna sitt varumärke.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av muf3:

Kommer ihåg i slutet på 90-talet då Inet var rödflaggat ialf i min bekantskapskrets. På den tiden hade dom en förkärlek att limma fast grafikkort, ljudkort och dylikt direkt i själva pci platsen. Sen var chassina helt under isen kvalitetsmässigt samt att de var plomberade. Allt var inte bättre på den gamla goda tiden

Ang Televaruhuset är hela historien rätt tragisk och ett ganska bra exempel på vad som kan hända om man inte är medveten om hur man ska använda internet till att gynna sitt varumärke.

Värst var ju Diavolo.. de fuskade ju så det stod härliga till. Sålde överklockade burkar med undermåliga komponenter osv.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är det detta som anses att gå genom rätt kanalar? En anställt whinar via sitt eget forumnick.. Detta upphjöjer ju bara deras oseriösa beteende.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

för att ni har gjort väldigt lite för att hjälpa dels mig och dels mitt företag.

haha varför skulle folk hjälpa deras företag utan egen vinning? knas!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk

Televaruhuset försöker göra KAOZ med Sweclockers men blir smekta tillbaka.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Helt fel väg att gå om detta nu är ett seriöst företag. Support och kundservice går före allt annat, till och med priset i många avseenden. Är man ett litet företag som försöker etablera sig så måste man väl ändå påvisa sin goda kundservice först och främst för att få fler kunder? Sedan tar man åt sig kritiken och inte smutskastar de som ger den.
Att folk är skeptiska till en ny butik på webben är väl ändå sunt efter allt som hänt de senaste åren exakt vid denna tidpunkt?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag citerar nyheten.

"Jag har pratat med en jurist och polisen angående detta och har gått vidare med att anmäla sweclockers.com för förtal och för att ni har gjort väldigt lite för att hjälpa dels mig och dels mitt företag.

Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Jag undrar, vad var det för "påläst" jurist som inte hade koll på att man inte kan stämma ett företag för förtal. Snacka om att ta hjälp av fel jurist.

FAIL!

Tror snarare det var något han bara sa för att han ville visa att han hade lite makt. Sen att han själv inte var så påläst juridiskt sätt och gräver sin egna grav är riktigt idiotiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha sänk sidan! snacka om oserösa försäljare! bojkotta ni, 4-5 personer som funderat över att handla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Måste vara det dummaste nån skrivit genom alla tider.

+1 Har man ingen erfarenhet av butiken ska man inte heller ge dom ett omdömme !
Bara för att dom gör bort sig här ska man inte hänga ut dom för det. Men om dom luras kan ju dom som blivit lurade göra det ! Ingen annan

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Jag har en egen "Blacklist" där företag placeras, som på antingen det ena eller det andra sättet inte sköter sig, och där hamnar idag "Televaruhuset", mina vänner och bekanta tar även del av denna listan och följer den strikt.
Det som Televaruhuset har gjort nu, är nog bland det sämsta ett företag någonsin kan göra enligt min mening, och då på ett ställe som Sweclockers, som är välrenommerat i bla datakretsar.
Tack Televaruhuset för att ni gjorde valet så enkelt för oss !

Bra idé det här med blacklist, det kör jag också med. Alla företag som inte kan skicka på de/dem eller skriver dom samt särskriver ord hamnar automatiskt på den. Ett enkelt sätt att sortera bort oseriöst dravel som televaruhuset XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahle1337:

Bra idé det här med blacklist, det kör jag också med. Alla företag som inte kan skilja på de/dem eller skriver dom samt särskriver ord hamnar automatiskt på den. Ett enkelt sätt att sortera bort oseriöst dravel som Televaruhuset XD

Normalt är jag inte språkpolis, men va fan... Jag vet att jag inte kan hålla ordning på svenska språket, så därför sticker jag normalt inte ut hakan, men om man ska använda de/dem, dom, och särskrivning som enda kriterium för vilka butiker som är tillförlitliga så kanske man ska ha lite ordning hemma först. Ganska säker på att meningsbyggnaden i citatet är skräp den med... men i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Det som precis hände här är ett perfekt bevis på varför internet är den enda platsen på jorden där folket faktiskt har demokratisk makt och kan utöva den för att få till rättvisa. Hade klagomålen bara gått genom konsumentverket som ska vara vårt demokratiska skydd hade inte ett skit hänt, här känner företaget sig faktiskt hotat och visar sina sanna brister. Synd bara att opinionskraften inte är lika stark som konsumentkraften. Najs av sweclockers som visar journalistisk pluralism!

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Jag citerar nyheten.

"Jag har pratat med en jurist och polisen angående detta och har gått vidare med att anmäla sweclockers.com för förtal och för att ni har gjort väldigt lite för att hjälpa dels mig och dels mitt företag.

Uppdatering
Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Jag undrar, vad var det för "påläst" jurist som inte hade koll på att man inte kan stämma ett företag för förtal. Snacka om att ta hjälp av fel jurist.

FAIL!

Jag hoppas att folk som tänker starta företag i framtiden läser denna tråd och faktiskt lyssnar på konsumenternas konstruktiva kritik. Om han bara hade fixat till hemsidan, fixat faktura/postförskott och varit bättre på att bemöta sina kunder så skulle detta inte ha hänt. Nu är hans företag tyvärr dödsdömt och det finns ingenting kvar att göra för honom.

Jag har skrivit ett negativt omdöme om deras företag på prisjakt och jag uppmuntrar alla andra till att göra det också.

Ha det bra!
//Zalle

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

"Efter att nyheten publicerats meddelar Televaruhuset att de tagit tillbaka anmälan eftersom företag inte kan förtalas enligt svensk lagstiftning."

Hahahaha, jävla tomteföretag. NU BLIR DET BOJKOTT!

Håller med sånt här får en att dra öronen åt sig, jag passar iaf vad gäller detta företag, vad som helst men rör inte mitt sweclockers;-)

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Då dem släppt anmälningen är det väll ok att beställa därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiffoPonken:

Då dem släppt anmälningen är det väll ok att beställa därifrån?

dom hade ju ingen grund till en anmälan

Men den/dem han kallade rasist kan väl anmäla honom för förtal?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry