Permalänk

Överclocking Utan bios

Tjenna nu är det så att det är dags att clocka min uråldriga processor E4500 core duo @2.20 ghz och moderkortet FUJITSU SIEMENS G31T-M2. Nu är det så att jag tydligen inte kan överclocka min dator i BIOS. Jag har läst lite om att man kan överclocka vi program alltså inte vi bios!

Hur som helst någon som har en guide eller kan hjälpa mig med detta?

Tack i förhand

Visa signatur

I5 2500k | GTX 470 SOC | G.Skill 16GB

Permalänk
Vila i frid

Det sitter ett Intel ICH7 chipset på den så din enda chans att överklocka den iom att BIOS är låst är att göra BSEL-modden som höjer FSB från 200 till 266 MHz som höjer cpu-frekvensen från 2200 till 2926 MHz dvs genom att höja 4xFSB från 800 till 1066 MHz.

Intel BSEL & VID mod Guide - Overclock.net - Overclocking.net

Permalänk
Medlem

har samma problem.. men jag har Intel Pentium E5300 Dual-Core @2.60GHz CPU
och motherboard är FUJITSU SIEMENS MS-7504VP-PV CHIPSET är NVIDIA GetForce 7100

Permalänk
Vila i frid

Kör man med Nvidia chipset kan man prova med Nvidia System Tools NVIDIA DRIVERS 6.06 annars är det bara BSEL-moddning där också som gäller.

Permalänk
Medlem

Leta reda på vad du har för PLL och kolla om den stöds i SetFSB.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Nvidia System Tools fungera tror jag men när jag ändra till 3.0GHz då när jag klicka på aply så lagga hela data ihop, vet inte om jag ska försöka igen men ändra bara lite??

Permalänk
Medlem

okej de fungera men det vill inte spara, när jag startar om data så är inställningarna borta...

Permalänk
Medlem

vad ska jag använda för program om jag har en intel pentium dual cpu t3200 2.00ghz

Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk
Medlem

du ska kolla vad du har för moderkort

Permalänk
Medlem

intel pm45

Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk

Kan någon kolla vad jag för PLL? och vad fan är PPL?

Visa signatur

I5 2500k | GTX 470 SOC | G.Skill 16GB

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Milee:

okej de fungera men det vill inte spara, när jag startar om data så är inställningarna borta...

Lär dig lite mer om programmet. Du skapar en "schedule/task/profile" som laddas vid uppstart med din överklockning.

Angående SETFSB och PLL (som setfsb påverkar) är det grundläggande överklockningskunskaper som Google är en mästare på att förklara - förrutom den klistrade klockar-FAQ'en.

Permalänk
Medlem

aa jag kom på de. men då när jag starta datan så logga jag in och sen blev de vitt på hela skärmen och så dog datorn..
så jag fick starta den i felsäkert läge och köra en systemåterställning.. så jag tror inte att de fungera