Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ja, moderkortet är atx. Men när man har moderkortsplåten upp och ner och till vänster i lådan. Vilket iof inte är fallet här då den är i mitten av lådan. Men här är en bild åt dig to prove my point.

http://4.bp.blogspot.com/_2ydS6KuI_58/SC-dknkcIZI/AAAAAAAAAGc...

Den där bilden motbevisar vad du själv precis sa.
ATX till vänster och BTX till höger, javisst. Men moderkortet i chassit till höger passar inte i chassit till vänster (utan modifikation) för BTX och ATX är olika formfaktorer.

Skrivet av sack:

Från början kanske BTX påvisade någonting annat men idag så kallar man formfaktorn på chassin som har moderkortet på vänster sida för BTX.

Bullshit, BTX är samma sak idag som då det uppfanns. BTX är inte ett "upp- och nervänt ATX", det är en egen formfaktor med sin egna utformning.

Att du själv använder "BTX" som en term för ett upp- och nervänt ATX är din ensak.

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Proffsmoddare

okej nu räcker det med atx/btx debatten den har inget med detta bygget att göra detta är en bygglogg och inte en diskussionstråd om standarder.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skumtomten:

Den där bilden motbevisar vad du själv precis sa.
ATX till vänster och BTX till höger, javisst. Men moderkortet i chassit till höger passar inte i chassit till vänster (utan modifikation) för BTX och ATX är olika formfaktorer.

Bullshit, BTX är samma sak idag som då det uppfanns. BTX är inte ett "upp- och nervänt ATX", det är en egen formfaktor med sin egna utformning.

Att du själv använder "BTX" som en term för ett upp- och nervänt ATX är din ensak.

Tack! Du har rätt, jag har fel. :'-)

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10630838']okej nu räcker det med atx/btx debatten den har inget med detta bygget att göra detta är en bygglogg och inte en diskussionstråd om standarder.

Absolut. Ber om ursäkt. För att försöka få den här tråden back on track efter min trashning så gör jag såhär: Jag går eventuellt händelserna i förväg, men vad har du tänkt att använda allt utrymme som är framför PSU "bågen" Kan tänka mig att det kanske blir för pump, radiator och reservoar. Ska du göra någon speciellt HDD bur? Det är helt okej att svara på de här frågorna med "Det får du se!".

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Tack! Du har rätt, jag har fel. :'-)

Absolut. Ber om ursäkt. För att försöka få den här tråden back on track efter min trashning så gör jag såhär: Jag går eventuellt händelserna i förväg, men vad har du tänkt att använda allt utrymme som är framför PSU "bågen" Kan tänka mig att det kanske blir för pump, radiator och reservoar. Ska du göra någon speciellt HDD bur? Det är helt okej att svara på de här frågorna med "Det får du se!".

Bågen framför psu ska förses med lock och är där för att dölja anslutningarna till psu. Raddarna ska sitta i fronten med pump och res framför. Diskarna kommer sitta i mitten mellan raddarna har inte bestämt hur dom ska monteras än. Kommer testa lite olika layouter när jag fått all hårdvaran. Så inget är 100% spikat än. Allt ska monteras på det sättet som blir snyggast enligt mig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10630918']Bågen framför psu ska förses med lock och är där för att dölja anslutningarna till psu. Raddarna ska sitta i fronten med pump och res framför. Diskarna kommer sitta i mitten mellan raddarna har inte bestämt hur dom ska monteras än. Kommer testa lite olika layouter när jag fått all hårdvaran. Så inget är 100% spikat än. Allt ska monteras på det sättet som blir snyggast enligt mig

Klockrent!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

idag anlände detta stycket med totalt j**la skräp lyckades inte få loss ett enda stift i 24 kontakten och efter ca 10min försök brast verktyget

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10632479']idag anlände detta stycket med totalt j**la skräp lyckades inte få loss ett enda stift i 24 kontakten och efter ca 10min försök brast verktyget

http://img26.imageshack.us/img26/1438/toolsk.jpg

Hehe ja jag tycker dom är lite för klena, har letat efter ett vettigt verktyg länge som inte kostar skortan.
Läste någonstans att pinnarna på en 5mm lysdiod funkar bra att pilla ut 24p kontakterna, har inte provat själv men värt ett försök

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SteFFoo:

Hehe ja jag tycker dom är lite för klena, har letat efter ett vettigt verktyg länge som inte kostar skortan.

ja detta var utan tvekan det värsta skräp jag varit med om man skulle kunna tro att verktyget var gjort av bakplåtspapper.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10632479']idag anlände detta stycket med totalt j**la skräp lyckades inte få loss ett enda stift i 24 kontakten och efter ca 10min försök brast verktyget

http://img26.imageshack.us/img26/1438/toolsk.jpg

att dom ens säljer sånt skit, dom borde ju testa dom riktigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av saltiiz:

att dom ens säljer sånt skit, dom borde ju testa dom riktigt!

Ja en sån här produkt borde inte få säljas men nu har jag fått nog av skräp och beställde molex orginalverktyget från MDPC-X

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Dyrt skräp de där verktygen alltså. Tur man var för snål för att köpa det tidigare da

Personligen så kör jag med 2st Häftklammrar. Räta ut ena benet så fungerar det utomordentligt. Är det lite tight är det bara att tryck till med en tång.

Ska bli riktigt kul att se hur detta bygge artar sig
Lycka till !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10632479']idag anlände detta stycket med totalt j**la skräp lyckades inte få loss ett enda stift i 24 kontakten och efter ca 10min försök brast verktyget

http://img156.imageshack.us/img156/8964/toolsv.jpg

Vad var det jag sa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10632479']idag anlände detta stycket med totalt j**la skräp lyckades inte få loss ett enda stift i 24 kontakten och efter ca 10min försök brast verktyget

http://img156.imageshack.us/img156/8964/toolsv.jpg

Har själv sådana fast från sunbeam. Fungerar men inte mer, iallafall 4-pin molex grejen och fläkt grejen. atx/eps grejen fungerar halvdant och känns som aluminiumpapper, ena sidan är till och med för lång så man kan sitta och klicka in den hela tiden och den popar ut igen(svårt att förklara).
Chilledpc säljer ju en Chilled PC, Water Cooling, Modding - One stop shop for all your Watercooling and PC Modding men nu har du redan köpt en, någon på forumet sa att den var super kvalitet men minns inte topic.

Lycka till med projektet, följer det i det tysta ^^

Permalänk
Proffsmoddare

Fått lite mer gjort

Lackerat I/O plåtarna och bakstyckena till grafikkorten

Sen var det lite testmonteringar

Nu ska bara kylsystemen och nätaggen dyka upp.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt läckert det såg ut bakifrån!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

ser bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Riktigt läckert det såg ut bakifrån!

Ha-ha! Lät riktigt fel det där!

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av david311:

Ha-ha! Lät riktigt fel det där!

Ehm.. ok.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare

Änne ett par bitar i pusslet anlände nyss

och lite senare i eftermiddag anländer kylsystemen

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Då börjar mina favoritsekvenser, sleeving + vattenkylning. :drool:

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Underbart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

FAN vad awesome

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att lacka något riktigt snyggt själv? Går det ens göra med burkar eller behöver man lite riktigt maskineri. Varje gång jag har försökt så blir det en riktigt ömtålig ytan som dessutom är skrovlig. Dålig färg och fel teknik?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Hur gör man för att lacka något riktigt snyggt själv? Går det ens göra med burkar eller behöver man lite riktigt maskineri. Varje gång jag har försökt så blir det en riktigt ömtålig ytan som dessutom är skrovlig. Dålig färg och fel teknik?

När jag lackar brukar ytan bli ok fast färgen lossnar så fort man slår i lite lätt med något. Skulle gissa på att om man vill att det ska hålla bättre är det fel teknik jag/du använder.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vet inte hur man gör det men tror att du måste slipa ytan lite först sedan primar du och lägger färgen som du ska använda

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare

YES YES YES!!! THe EK has landed!!!

Nu kan arbetet börja på allvar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

ojoj detta kommer bli galet

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Mums Finns ingen vackrare syn.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Hedersmedlem

E det bara jag eller ser ni andra också dubbelt
Inga dåliga grejer här inte.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.