Hur är spelet Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanssonGBG:

sägs att det kommer mer banor om nån vecka

Operations Hastings?

Var har du hört det?

Visa signatur

Gillar du dubstep? Kolla då min musik-blogg, på engelska. Dela gärna med dig kommentarer hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Helt klart så är flamethrower det nya smoke/knife! Grymmt kul.

Sen själva expansionen känns lite innehållsfattig kan jag tycka.... hitils! Får väl se. Balanseringar kan jag inte säga så mycket om hitils förutom att båten på nån bana är på tok för accurate.

Båtarna är helt perfekta som dom är nu! Du ska frukta 2st kulsprutor, inte som i BC2 där 40mm suger så hårt på båtarna. "Oj en båt, vem fan bryr sig". Mer fint som det är nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanssonGBG:

sägs att det kommer mer banor om nån vecka

banor tar ca 5 månar att göra eller mer. för en bana ska vara fin och bra och inga buggar.
det är ju inte lätt att göra en fin bana och inga buggar på "nån vecka".
om du har prova sandbox på crysis då ser du att det inte är lätt att göra en bra på "nån vecka" .

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är värt de 99 kronorna jag betalade för det ! Schysst känsla, och bra banor. Har inte hunnit köra så mycket ännu men det lilla jag spelat (3 timmar på sin höjd) har varit kul.
Det får 7/10 av mig än så länge.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

banor tar ca 5 månar att göra eller mer. för en bana ska vara fin och bra och inga buggar.
det är ju inte lätt att göra en fin bana och inga buggar på "nån vecka".
om du har prova sandbox på crysis då ser du att det inte är lätt att göra en bra på "nån vecka" .

Är förvisso helt övertygad om att Battle for hastings redan är klar
Vi skall bara fixa 69miljoner lagpoäng sen så släpps den, borde bara ta ett par dagar till om vi alla är duktiga och lagspelar lite

Battlefield: Bad Company 2 Vietnam -- Join the Battle for Hastings on December 21! - Electronic Arts UK Community

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

jag är riktigt nöjd med spelet, roliga banor, dock alldeles för få. Hitboxen är bättre, mycket lättare att träffa fienden nu när den funkar som den ska.
sen så tycker jag spelet flyter betydligt bättre, om det nu beror på optimering eller att banorna i sig inte har krävande miljöer.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristerj:

Är förvisso helt övertygad om att Battle for hastings redan är klar
Vi skall bara fixa 69miljoner lagpoäng sen så släpps den, borde bara ta ett par dagar till om vi alla är duktiga och lagspelar lite

Battlefield: Bad Company 2 Vietnam -- Join the Battle for Hastings on December 21! - Electronic Arts UK Community

jag har prova spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

banor tar ca 5 månar att göra eller mer. för en bana ska vara fin och bra och inga buggar.
det är ju inte lätt att göra en fin bana och inga buggar på "nån vecka".
om du har prova sandbox på crysis då ser du att det inte är lätt att göra en bra på "nån vecka" .

Ja och då har du suttit och byggt banan själv, det är inte en person som bygger banorna.
Sen är inte BC2 - Vietnam Crysis heller för den delen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Båtarna är helt perfekta som dom är nu! Du ska frukta 2st kulsprutor, inte som i BC2 där 40mm suger så hårt på båtarna. "Oj en båt, vem fan bryr sig". Mer fint som det är nu

Mm för det är ju tur att det finns båtar åt alla så alla kan fightas på samma vilkor och inte bara nån som har tur att nå en båt först ska verka "bäst" !

Och kom inte och säg att det ska vara så i krig för det är inte det..det är nämligen ett spel

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Mm för det är ju tur att det finns båtar åt alla så alla kan fightas på samma vilkor och inte bara nån som har tur att nå en båt först ska verka "bäst" !

Och kom inte och säg att det ska vara så i krig för det är inte det..det är nämligen ett spel

Dra en RPG på den bara så är den ju borta.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

banor tar ca 5 månar att göra eller mer. för en bana ska vara fin och bra och inga buggar.
det är ju inte lätt att göra en fin bana och inga buggar på "nån vecka".
om du har prova sandbox på crysis då ser du att det inte är lätt att göra en bra på "nån vecka" .

fast dom som gör banor till bc2 är ju inte ensamma? dom är kanske 20 pers som jobbar med en bana.
och deras program är väll en aning mer avancerade än sandbox i crysis.
bara att klicka ut husen ju göra vägar osv. säger inte att det är lätt men jobbar man med det och är flera personer då går det snabbt.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nfskillen:

fast dom som gör banor till bc2 är ju inte ensamma? dom är kanske 20 pers som jobbar med en bana.
och deras program är väll en aning mer avancerade än sandbox i crysis.
bara att klicka ut husen ju göra vägar osv. säger inte att det är lätt men jobbar man med det och är flera personer då går det snabbt.

banor ska bli bra då får det inte vara för många buggar, den ska vara kul att vara på,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Everwhite:

Jaha, och vad är problemet? Är väll inte direkt några buggar på banorna i Vietnam? Sluta trolla nu för fan, du har redan haft ditt "roliga" tillräckligt länge på detta forumet.

hur vet du om det inte är buggar på Vietnam ? jag har det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

hur vet du om det inte är buggar på Vietnam ? jag har det spelet.

Tala om buggarna istället då? Jag har väll också spelet? Faller du igenom ett träd eller?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag har nu nött spelet en del (10 ranks, startade en ny karaktär vid releasen - Schwarzenegger style!) och kan summera lite vad jag tycker om spelet.

Först var jag faktiskt lite besviken. Med tanke på hur bra orginalet var satt jag i början bara och anmärkte alla saker som saknades. T.ex. tunnlar, tunnel-spawnen för NVA, flera banor med Hueys, flera banor över huvud taget, ingen radio i bilarna, dåliga låtar (inga från orginalet) etc. Vissa av dessa saker tror jag kommer att lösas med tiden. Vietnam (orginalet) var inte perfekt i början utan krävde en del patchar. Jag hoppas att DICE lyssnar och ger oss det vi saknar.

Trotts allt detta har jag märkt att spelvärdet i nya Vietnam är enormt stort. Miljön är helt enkelt grymt för denna typ av spel. Buskar överallt så att inte snipers får ett sånt grymt övertag. Hyddor som ger visuellt skydd men som man enkelt kan peppra igenom för att skjuta ned hydd-campers. Vapnen känns bra, de gör skada och inget vapen är direkt mycket bättre än ett annat. Det är relativt välbalanserat och jag tycker att alla roller har sin plats och fungerar både som solo men exceptionellt bra i squad sammanhang.
Får man bara ett bra team-play och lite bra motstånd så är detta spel helt fantastiskt.

Men, de måste fixa till banorna, och gärna lägga till ett par fler. På vissa banor finns det inte någon alternativ väg att gå och då blir det lätt "base-rape" eller "clusterfucks" som det så vacker heter. Vantage Point steg 1 är ett bra exempel (där vi tom tagit bort kartan från våra playlists) och Cao San Temple sista steget (steg 3). Helt omöjligt att ta sig förbi om man inte out-skillar det andra laget, på jämna villkor släpps inget förbi. En enkel lösning är att öppna upp banorna lite mer och göra flera vägar fram till målet. Då kan man "fejka" och sen pusha på en annan väg och komma igenom.
Sen om de bara köper in rättigheterna till lite sköna sånger och ger oss ett par fler banor med lite mer Hueys och tanks så kommer det vara en fullträff i min mening. Gärna en stadsbana också eftersom infanteri only är så sjukt kul och populärt.

Det var lite mer än mina 2 cent.

God Jul alla och in på Webhallens servrar nu och hjälp oss förbättra dem. Vi behöver Er hjälp för att få servrar som är fuskfria och har bra stämmning samt bra nivå på spelet. Utan era förslag kommer vi (alltså vi spelare) inte framåt. Det är dags att sammanföra den svenska spelscenen och ställa lite krav! Komigen nu, är ni svenskar eller är ni gotlänningar/norrmän?

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Avstängd

har bra ping på webhallens server bra mycket bättre än gotlands.

BC2:V stämningen är klockren.
ljud, film och bild.
bättre optimerat än BC2.

men,
dice sucky sycky 10 dollar balle.
arkad spel utan rena skills, helt plötsligt måste man gömma sig för att det inte går att anfalla då vilken noob som helst kan döda folk utan skills.
rent ut sagt urförbannad på dice och deras epic fail gällande speldynamiken i spelet, varför anställer de noobs?
deras kontor skulle behöva någon som en annan så spelet kunde göras rätt.

Men kul att äga noobsen igen på bc2 vietnam.
polaren köpte det åt mig annars hade det fått vara helt.

sucky sucky 10 dollars dice?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

5 dollah, or no deal!

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket granat fest på vissa banor.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?