DustinHomes julklappsutdelning 2010 (fusk, trolleri och osportslighet beivras)

Permalänk
Medlem

jaja Var ju bra att man inte hade sett filmen iaf^^ USB-minnet kommer nog att komma till användning det också så det är ju fint. Men lite väl klena julklappar detta året tycker jag. Vet inte om det är värt att lägga en timme på riktigt^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag hade 0,2 kg och fick snabba cash + usb-minnet. Det var inte värt 2,5 timme på julafton! Men bättre än att sitta 2,5 timme och inte får något alls! =P

Permalänk
Skrivet av VlaXioZ:

Vikt 0.30Kg --- USB 4GB , DVD FILM
http://imup.se/t/mYp749DK3p.jpg

Samma här !

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Då behöver man inte stressa sig till bensinmacken

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av VlaXioZ:

Vikt 0.30Kg --- USB 4GB , DVD FILM
http://imup.se/t/mYp749DK3p.jpg

Samma här.

Skrivet av Jiiniasu:

Mitt paket vägde på 0.4kg och innehöll en DVD (Snabba Cash, som övriga. =P) samt ett stycke "Intel Speaker Kit". Vilket är en form av fodral med inbyggd högtalare (se bild).
http://iamsin.net/dump/intelspeaker.jpg

Jag skulle nog hellre velat ha usbminnet faktiskt. =P
Men, men, gratis är gott.

Tillägger att denna klapp togs 13:07

Får man fråga vad ett fodral med inbyggd högtalare har för funktion? Skriker den Intel-slogans om man trycker på en knapp?

Skrivet av ch75:

Va det inte Elgiganten eller MediaMarkt som sålde Snabba Cash DVDn för 5kr för någon vecka sedan?
Mitt paket ligger också på 0.4 så man vet ju nästan vad som väntar ^^

Det var Elgiganten som gjorde det, 9kr tror jag Snabba Cash kostade där. De hade huuur många som helst, antagligen har väl distributören gjort en riktig miss och överskattat efterfrågan eller sluntit på tangentbordet vid beställningen.

Flash-minnet är lite fräckt men det är så litet att jag redan tappart bort det en gång och jag har bara haft det i min ägo i en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

[...]
Får man fråga vad ett fodral med inbyggd högtalare har för funktion? Skriker den Intel-slogans om man trycker på en knapp?
[...]

Tanken är väl att man ska ha sin mediaspelare i fodralet och koppla den direkt via den interna 3.5/2.5mm-kontakten.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Medlem

0,3kg (togs i första omgången)
Blev film och usb-minne även här. Usb-minnet lär komma väl till pass, helt klart mer användbart än mössan från förra året

Permalänk

Jag fick också usb-minne och film. Aja, minnet lär jag ju använda

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiiniasu:

Tanken är väl att man ska ha sin mediaspelare i fodralet och koppla den direkt via den interna 3.5/2.5mm-kontakten.

Aha det låter lite mer användbart än min tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Aha det låter lite mer användbart än min tanke

Men jag kan meddela att det inte låter speciellt vackert.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk

Undra vad de som fick 1,1 kg paketen fick.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar inte vara några rejäla julklappar i år, hittills har iaf två fått något dyrare, snabba cash dvdn verkar följa med i alla. Hoppas själv isf på att få USB minnet än högtalaren. Det lär jag nog se imorgon.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Skrivet av 286:

0,3kg (togs i första omgången)
Blev film och usb-minne även här. Usb-minnet lär komma väl till pass, helt klart mer användbart än mössan från förra året

Föredrar nog en mössa över Snabba Cash och ett fjuttigt USB minne.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

1.1kg Samsung HMX- H203 och snabba cash

Permalänk
Medlem

0,4kg och från första släppet gav mig en högtalarväska

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Mitt paket vägde 0,4 kg och jag fick Snabba Cash och ett Dustin usb minne på hela 4 gb
Trodde jag skulle få en Intel Speaker Kit också för de vägde 0,4 kg men de fick jag inte.

Snabba Cash hade jag tänkt köpa innan men andra filmer jag ville ha till min samling kom före.
USB minnet är alltid bra att ha.

Tack Dustin för den fina julklappen

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

snacka om att skicka ut skit till sina kunder,, detta är ju bara pinsamt, USB minnet är ju bra, men en totalt värdelös högtalare som är ren promo från intel och en totalt värdelös film? hade tagit ett presentkort på värdet av varorna samt frakten hällre.

Tycker det är du som är pinsam.
De skickar ut prylarna helt gratis.
Vad begär du, en iPad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tycker det är du som är pinsam.
De skickar ut prylarna helt gratis.
Vad begär du, en iPad?

Man kan väl tycka att det är lite pinsamt hur hypat detta är på SweClockers och att folk spenderar hela julaftonen framför datorn på dustinhome.se när det är vad man "vinner", om inte annat.

En DVD-film som elgiganten kastade bort för 9 kr och rena reklamprylar som väl ska skänkas bort snarare än tävlas om.

EDIT:
Men visst, några verkar ju haft tur och påstår sig iaf ha fått något dyrare grejer. Men då kan de lika gärna anordna julkalenderstävlingar i den stil Komplett har.

Men självklart är ju det här en rolig grej iaf, men det här är min objektiva åsikt

EDIT2:
Men vi ska ju framför allt inte glömma att det här är VÄLDIGT billig reklam för Dustin

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Det är inget arbete vi pratar om.
Bara för att vissa sitter och klickar i 9 timmar så innebär det
inte att man skall få någon timlön.

Men det är likadant varenda år.
Bortskämda gnäller som vanligt.

Gratis film och USB minne, tack för det Dustin.
Kunde varit värre, en pingvinstång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är inget arbete vi pratar om.
Bara för att vissa sitter och klickar i 9 timmar så innebär det
inte att man skall få någon timlön.

Men det är likadant varenda år.
Bortskämda gnäller som vanligt.

Gratis film och USB minne, tack för det Dustin.
Kunde varit värre, en pingvinstång.

Man är inte svensk om man inte gnäller om andra har fått bättre prylar än sig själv
det är ju ändå lite skillnad på en filmkamera/kamera & ett usbminne & en film till detta som man kan få gratis via internet/nästan gratis i butik sen att man offrar julafton gör ju att det hela känns väldigt ovärt
sen Intel borde inte satsa på att göra högtalare med tanke på att ljudet i denna är sämre än tex Marks/Uniteds märken
ja jag är avundsjuk på alla som har fått bättre prylar än mig själv men så är jag ju även svensk åsså.

Visa signatur

[Cooler Master Stacker 831 Silver | ATX, Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2 | Silver Power PSU, 600W | AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz | Samsung SpinPoint T166 500GB |
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 | Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB |
| Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional | Windows vista home premium]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är inget arbete vi pratar om.
Bara för att vissa sitter och klickar i 9 timmar så innebär det
inte att man skall få någon timlön.

Men det är likadant varenda år.
Bortskämda gnäller som vanligt.

Gratis film och USB minne, tack för det Dustin.
Kunde varit värre, en pingvinstång.

Lika härlig julstämning i den här tråden varje år

Gnällandet (från båda håll ) hör till.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Denna otacksamhet. Usch.

Gratis är gott.

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem

Jag fick i mitt GIGANTISKA 1,9 kg paket... ( det vägde dock ingenting, så de kör väl på volymvikt).

TADA: En film (Snabba Cash) och intels promohögtalare...

Min far fick precis samma saker i sitt 0,4 kg paket.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är inget arbete vi pratar om.
Bara för att vissa sitter och klickar i 9 timmar så innebär det
inte att man skall få någon timlön.

Men det är likadant varenda år.
Bortskämda gnäller som vanligt.

Gratis film och USB minne, tack för det Dustin.
Kunde varit värre, en pingvinstång.

Jag är övertygad om att så länge det finns olika vinster kommer vissa personer ständigt att gnälla och vara avundsjuka på andra (och/eller Dustin).

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag fick i mitt GIGANTISKA 1,9 kg paket... ( det vägde dock ingenting, så de kör väl på volymvikt).

TADA: En film (Snabba Cash) och intels promohögtalare...

Min far fick precis samma saker i sitt 0,4 kg paket.

Synd, hoppades på att du skulle få något bra med den vikten.
Är du i Vänersborg ibland nu för tiden, eller har du inte ändrat info?

Hämtar ut min 0,4:a på fredag troligen, inte så värst bråttom.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Skrivet av zyberzero:

Jag fick i mitt GIGANTISKA 1,9 kg paket... ( det vägde dock ingenting, så de kör väl på volymvikt).

TADA: En film (Snabba Cash) och intels promohögtalare...

Min far fick precis samma saker i sitt 0,4 kg paket.

Vad roligt med två som vunnit, i samma familj också. Vilken jultur du och din pappa har. Tänk om det finns de som sitter och trycker på F5 hela julaftonen och vinner två eller fler åt sig själv i olika namn och sen får likadana saker. Ganska komiskt.

Är riktigt glad över att Dustin skickar mig en julklapp, hos andra butiker där jag också är kund har jag inte fått ett smack.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Är det bara jag inte som fått mitt paket än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkhell:

Man är inte svensk om man inte gnäller om andra har fått bättre prylar än sig själv
det är ju ändå lite skillnad på en filmkamera/kamera & ett usbminne & en film till detta som man kan få gratis via internet/nästan gratis i butik sen att man offrar julafton gör ju att det hela känns väldigt ovärt
sen Intel borde inte satsa på att göra högtalare med tanke på att ljudet i denna är sämre än tex Marks/Uniteds märken
ja jag är avundsjuk på alla som har fått bättre prylar än mig själv men så är jag ju även svensk åsså.

Vem fan tror du att du som kan bestämma vad som är svensk och inte?

Permalänk
Medlem

De som vann e dyrare sakerna har de varit kunder och handlat av Dustin under året? Själv har jag bara handlat lite småskit så de tycker väl itne att jag har varit en bra kund så jag fick då också liote skit av demi julklapp;) Hur är det med er som handlat en del där under året?

Försöker såklart hitta ett samband. Är ju inte så att de inte kan premiera sina goda kunder lite extra i ett sånt här lotteri!:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b