Asus Rampage Extreme III vs MSI Big Bang XPower

Permalänk
Medlem

Asus Rampage Extreme III vs MSI Big Bang XPower

Jag är på jakt efter ett bra moderkort & dessa 2 har jag fastnat för! .. men vilken av dom ska man ha & varför!? fördelar, nackdelar m.m. alla funderingar mottages

Vet inte riktigt vad min övriga combo blir, men just nu ser det ut som Intel i5 el. i7 & GTX 460 SLI .. b la

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk

med din setup spelar det ju ingen roll, välj det som plånboken tycker om eller vad du vill ha...

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

Eftersom båda moderkorten är s1366 så kan du inte ha i5. Men personligen skulle jag köra Rampage III Extreme, eller Rampage III Formula som kommer snart. Mest p.g.a. bättre erfarenheter med Asus.

Permalänk
Medlem

Ja jag har också varit inne på Rampage III men enligt dom testerna jag har läst så får Big Bang högre resultat! i överlag & därför kankse det finns andra fördelar mellan dom två!.. Big Bang har ju kretsar av högkvalite & separat THX märkt ljudkort ..

Rampage III Formula ska vad jag fattar det som bli billigare en Extreme ! är det något man bör vänta på???

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Jag var också inne på Msi Big Bang Power innan, men när jag såg att det saknade integrerat ljudkort, så tappade jag intresset direkt. Då är min fråga, när kommer Rampage III Formula? Jag tycker Rampage Extreme III kortet är lite för dyrt.

Permalänk
Medlem

Äntligen kom mitt Xtreme kort idag & det såg just ut... hoppas kunna testa det snarast!

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Kan meddela att mitt Extreme III kort inte funkade.. Googlae om problemet & tyvärr verkade det som det var fler som hade just exakt samma problem som mej! .... & Nu hoppas jag på att Dustin byter ut det felaktiga moderkortet!! ...

Faan jag gillar ASUS och hoppas att jag i fortsättningen kommer köpa deras produkter! ... men som det ser ut nu blir det ingen dator innan JUL & Nyår & det retar mej!!..... Morrrr

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte funkar? Har själv ett likadant som dock funkar som det ska men man blir ju nyfiken ändå...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet jag har är att moderbordet vid uppstart varnar för CPU fel .. en röd lysdiod lyder konstant & inget händer förutom att fläktarna startar! har provat med en annan CPU, andra minnen, kollat allt.. clear cmos m.m. men så googlade jag & märkte att fler hade samma fel!.. och att dom också testat olika felsökningar men utan att fått det att funka!!

Så något fel verkar det vara! tråkigt är det iaf. för nu vil jag ha igång min dator!

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Medlem

Känns ju som att du säkert får ett nytt men surt att behöva gå och vänta...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Känns ju som att du säkert får ett nytt men surt att behöva gå och vänta...

Nu har jag bråkat med DUSTIN Home hur länge som helst känns det som & dom vägrar att skicka RMA lappen till mej som är ägare av Moderkortet utan skickar det till den som köpte detta kort i början & som jag köpte det av nytt i kartong! ... Dom hävdar att dom inte kan ändra till min adress!! VAFAAN

Försökte ta det igenom Killen jag köpte det av men herregud vad omständigt det blev .. skicka lappen tioll honom & sedan ska han skicka det till mej osv.. & när jag fick lappen hade RMA nr gått ut!!

Dustin Suger pung! & nu kommer jag beställa ett nytt kort från Alina & Aldrig mer handla från DUSTIN HOME !! Fyfaan vilket skit företag!

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten