Sandy-bridge Speldator ca 15-16 tusen.

Permalänk
Medlem

Sandy-bridge Speldator ca 15-16 tusen.

Hejsan, jag hade tänkt att köpa en speldator, och det här är vad jag har plockat ihop hittils: http://www.inet.se/kundvagn/visa/97480/2011-01-09

Det jag funderar lite på är huruvida 8 GB minne är nödvändigt för spel eller om jag kommer undan med 4 GB: http://www.inet.se/artikel/5305673/corsair-4gb-2x2048mb-1600m...

Jag undrar även om chassit är bra, saken är den att jag HATAR ljus, med tanke på att den ska stå i sovrummet, och den lilla lampan på detta Fractal chassi borde man ju kunna tejpa över eller rycka ur, men om ni har ett bättre förslag så lyssnar jag gärna.

Så, generella förslag etc vore trevligt.

Ha de gött!

Permalänk
Medlem

8 GB är måttligt "overkill" för spel i mina ögon iallfall. Men smaken är som baken ^^

Ang chassit så kan du göra som jag, skita i att koppla i power-LEDen, riktigt störande att ha den igång och ligga i sängen & kika på film ;s

Tänkte klaga på val av CPU (K = upplåst multipel). Kanske ondöigt om man inte ska klocka, men skiljde bara 100 kr så kan va värt att få experimentera

Övrigt tycker jag (med mitt otränade öga) att det ser bra ut! Har funderat på liknande build så
Nyfiken bara, varför just XL versionen? Har du många diskar hemma redan eller blir det fler diskar senare?

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Hur får du fram fraktfritt genom Sweclockers?

Visa signatur

| BenQ xl2411t | Samsung SSD 840 EVO 250GB ATA | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Intel Core i5 2500 3,3GHz | Geforce GTX 760 | Corsair TX 650W 80+ | MSI P67A-GD65 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Razer Deathadder Re-Spawn Infrared Sensor | Cooler Master 690 II Advanced | Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard | Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aowen:

Hur får du fram fraktfritt genom Sweclockers?

Prova kolla;
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Står klart och tydligt
annarS; http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nysaan:

8 GB är måttligt "overkill" för spel i mina ögon iallfall. Men smaken är som baken ^^
Tänkte klaga på val av CPU (K = upplåst multipel). Kanske ondöigt om man inte ska klocka, men skiljde bara 100 kr så kan va värt att få experimentera

Nyfiken bara, varför just XL versionen? Har du många diskar hemma redan eller blir det fler diskar senare?

Jo, jag tänkte nog byta ut dom mot 4 gb i 1600MHz.

Och vad menar du att du tänkte klaga? Det va ju K som jag hade valt?

Och XL versionen valde jag mest för att jag såg att många hade problem med luftflöde i R3:an, medans i recenssionen på XL så sa Sweclockers att luftflödet var bra, många diskar har jag inte, lite därför jag hoppades på tipps på bra chassin.

Permalänk
Medlem

Har sett folk skriva att en i5 2500K skulle bli en flaskhals ifall man väljer ett GTX 580. Stämmer det?

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

Det tvivlar jag starkt på, kanske tvärt om däremot. Tyckte inte man såg skymten av nån flaskhals i Sweclockers test dock.

Permalänk

Ser mycket bra ut
Funderar du på SLI i framtiden? vill du kunna klocka din ev. SLI rigg? Du skulle jag satsa på ett ännu kraftigare nätagg tex AX1200. Du kommer att klara dig med SLI och en måttlig överklock på CPU med ett 850w agg men ska du klocka grafikkorten så kommer du stöta på patrull

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Grafikkorten kommer jag nog inte överklocka, utan isf antingen köpa ett nytt, eller ett till 580 för sli. Processorn tänkte jag överklocka när det behövs helt enkelt, så tror inte jag orkar slänga mer pengar på ett nätagg just nu iaf