Permalänk
Medlem

okej bra o veta vart väl en 50meter sleeve totalt sen krympslang o lite nya kontakter till fläktarna oså.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Det kom som rekommenderat brev till utlämningsstället. 50m sleeve å lite annats småjox.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

idag kom sleeven äntligen hem till mig dock ska man nog byta nätagg längre fram så det blir inte så mkt sleevande just nu. möjligt på fläktarna lite sånt bara till att börja med.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att sleeva men alltså ... kan ni övertala mig att göra det då jag inte är helt säker än...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Just do it!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nytt nätagg hemma..dock sitter det i datorn nu. så man har inte orkat sleevat 24 och 8an. bara gjort graffets strömsladd so far..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

tänkte slänga iväg en beställning hos nils snart
e detta overkill för att sleeva ett hx750?

ska sleeva atx,8pin Cpu, 2st PCIE, några fläktar , Sata kabel till + sata ström kabel till diskarna. sata + ström till en DVD, kablar till neon rör , on knapp etc.

Permalänk
Medlem

Det är kanske lite overkill men hellre för mycket än för lite!!! Finns så mycket kul grejjer man kan sleeva så jag tycker inte man kan få för mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså det va ju helt sjukt mycket sleeve. hur mycket behöver man? jag tänkte använda adapter till 24 pins. jag tänkte ha 2 färger en 10 meters av varje, sen 5 meter sata. det borde väl räcka?

Permalänk
Medlem

mät sladdarna. inte så svårt..mät en av dom 24tex så vet du ju att dom andra 23 ska vara lika långa så...och när du räknat ut hur mkt du behöver så lägg till några extra meter..för det blir fel ibland osv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

hehe det hade jag inte ens tänkt på...tack! ska beställa från nils idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

mät sladdarna. inte så svårt..mät en av dom 24tex så vet du ju att dom andra 23 ska vara lika långa så...och när du räknat ut hur mkt du behöver så lägg till några extra meter..för det blir fel ibland osv.

skulle va nice med en lista ändå. hur många merter som går åt till vilket nätagg osv.

någon som vet hur mkt tullavgift det brukar bli?

Mvh!

Permalänk
Medlem

Ingen tull eftersom det är inom EU. Fick mitt paket på under en vecka : )

Permalänk
Medlem

http://images.hardwarecanucks.com/image//skymtl/PSU_review/HX...

denna använde jag när jag skulle beställa

har inte kontroll mätt men den borde ju stämma

väntar på att jag ska kunna använda kortet med paypal sen ska jag beställa

Permalänk

Någon som har någon susning om någon svensk ÅF till sleeves som tar postförskott? Skulle vara guld värt då mitt paypal blivet limited.
Har kollat på indomo men det är helt oklart hur mycket sleeves man får till. Jag tänkte sleeva hela paketet och då krävs väl en 50 meter antar jag.

Permalänk
Medlem

det som finns att välja på är antingen tyskland mdpc-x elr tradera och djungelapa /djungelfoto. den sista är svensk, dock vet jag inte vad han tar för betalning. andra sidor som säljer sleeve är dåliga..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vilken färg är du ute efter?
Är jag som säljer sleeves (www.djungelapa.se), webbshopen är klar inom en snar framtid men tills dess går det bra att skicka beställning via PM eller till info@djungelapa.se
Payson/bankgiro/banköverföring går finfint.

Finns även på Tradera men eftersom jag sålt slut på nästan allt och fått in ny leverans idag så har jag inte hunnit slänga upp allt igen...

/Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Vilken färg är du ute efter?
Är jag som säljer sleeves (www.djungelapa.se), webbshopen är klar inom en snar framtid men tills dess går det bra att skicka beställning via PM eller till info@djungelapa.se
Payson/bankgiro/banköverföring går finfint.

Finns även på Tradera men eftersom jag sålt slut på nästan allt och fått in ny leverans idag så har jag inte hunnit slänga upp allt igen...

/Stefan

Några planer eller möjligheter till strumpor i även större storlekar? Och vad är det för storlek på de du har hemma nu? Hittade inga mått på tradera.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1M3R:

Några planer eller möjligheter till strumpor i även större storlekar? Och vad är det för storlek på de du har hemma nu? Hittade inga mått på tradera.

Hmm i dagsläget försöker jag bara få upp lagersaldona & fixa bra utbud av färger, men det kan nog bli tal om större diameter på sleeven i framtiden!

Vanliga sleeven jag har är ca 4mm bred, sata-sleeven 10mm bred.

Permalänk
Medlem

lånar denna tråd.

är det svårt att klämma egna strömsladdar med MDPC-X grejerna? och hur gör man om man har modulärt nätagg. funkar det?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Det är mycket enklare med modulärt agg eftersom du inte behöver trycka in lika många kablar i hålet. Å andra sidan är hålet mindre också... Jag menar alltså hålet i nätagget.

Har aldrig använt mdpc-x verktygen då jag anser att man klarar sig ypperligt utan, men de är säkert bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde precis av Djungelapa, sjukt trevlig kille, både snabb och enkel att ha att göra med! Tackar så hemskt för ett grymt bemötande!

Permalänk
Medlem

la en beställning hos nils i fredags.

lite synd dock att tyska går in så seriöst för halloween, hela posten har tydligen tagit ledigt på måndag.

"This Monday, the post in Germany is closed due to a holiday, so the pack will depart on Tuesday."

fast paketet är redan skickat så hoppas att jag får det till veckan

Permalänk
Medlem

börjar bli ett par trådar om sleeve. bra om folk får se den här tråden också då den innehåller bra saker

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Sleevade min första kabel nu, tänkte komma med lite problem som jag hade. Ha i åtanke att jag endast sleevat en kabel, det tog mig ca. två timmar. Kanske kan dessa tips underlätta för folk, så man slipper göra stora misstag i början.

Sleeve: MDPC-X
Verktyg: http://en.mdpc-x.com/mdpc-sleeve/sleeve-kits-+-tools/sleeve-tools/pin-remover-by-molex-the-original.htm
Nätagg: Corsair AX 750

Problem 1
Få ur pinsen, detta tog mig ca. en timma innan jag fick ur den första.

Lösning
Corsairs nätagg kräver lite kraft när man drar i kabeln. Verktyget går hela vägen in och kommer inte längre. Se till att dra kabeln rakt ut, våga ta i lite (inte för mycket) Tryck inte hårt på verktyget, hemligheten ligger i att våga dra tillräckligt i kabeln. Jag hittade en bra teknik genom att vira kabeln runt fingret. Se till att dra kabeln rakt ut bara så är allt lungt.

Problem 2
Rätt längd på sleeven, det gäller att vara försiktig när man väl trätt på sleeven. Eftersom man ska sträcka kabeln när man sedan drar på heatshrinksen gäller det få kabeln att vara exakt lagom lång när den är utsträckt.

Lösning
Markera med penna när pinsen sitter i, exakt på det stället där kabeln går in i plastgrejen innan du lossar på dem. Klipp sedan till en bit av sleeven som är längre än kabeln och trä den över. Lägg an på ena sidan vid märket som du ritade och "sträck" sedan sleeven. Klipp av en bit av sleeven på sidan där den blir för lång. Sträck igen, klipp av, repetera detta tills dess att sleeven är så lång/kort att när man sträcker den så når den exakt till de sträck du ritade. Mät sleeven osträckt och spara som referens till övriga kablar.

Dessa problem var de två jag hade mest problem med, att shrinka osv är ganska enkelt att göra om om det skulle bli fel. Dessa metoder fungerade bra för mig, inte säkert att det gör det för just dig, men förhoppningsvis har man sparat lite frustration hos någon.

Lycka till!

Visa signatur

SilverStone fortress FT02B-W | i7 2600K @ stock | Corsair H70 | 8GB 1,6 GHz VENGEANCE 8-8-8-24 | Corsair Force 120GB | Gainward GTX 570 |
Gigabyte GA-P67A-UD4 | Corsair AX 750W | Samsung 2233RZ + Samsung T220 | Steelseries XAI | Steelseries 6G | Sennheiser PC 360 | Nvidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

Hur många meter behövs för att sleeva ett Corsair HX 1000w, 9 fläktar, pump, 4 sata sladdar?
Är medveten om att jag kan mäta sladdarna och sedan lägga till några meter för lite misslyckande. Men eftersom jag inte har beställt agget ännu blir det lite svårt att mäta.

Tänkte ha ett svart/orange tema med 70 % svart, 30% orange från mdpc.
Lite extra sata krympslang behövs eftersom alla fläktar är 3 pin. Blir ju även lite extra av den lilla krympslangen då HX är ett modulärt agg, som behöver sleeva båda sidorna.

Visa signatur

2500k @ 5Ghz [Vattenkyld] - ASUS Maximus IV Extreme - 4x4GB G.Skill ripjaws peformance 1600Mhz - Tri Crossfire Powercolor Radeon HD5870 @ 1050/1200 [Vattenkyld] - Corsair AX1200 - Corsair Force 120

Permalänk
Medlem

Hur sleevar man en kabel som är serie kopplad med 4 stycken MOLEX kontakter ?

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk

Har lite frågor om Sleeving. Vilka saker är det man måste ha? Har sett i den här tråden att typ alla köper de där MDPC Sleeve kit, måste man ha det? Jag ska köpa nytt nätaggregat men har nog tänkt o köpa ett Corsair HX 750W hur mycket Sleeve och Heatsink behöver jag Köpa?

Permalänk
Medlem

nej idag kan du köpa från djungelapa oxå om du är osäker just pga utomlandshandel..köp nättagget. sen tar du o planerar vad du vill sleeva. sen mäter du kontakterna på 24pinnaren behöver du ju bara mäta en..sen har du ju 23st till som är lika långa..sen när du beställer lägger du till ett par meter extra ifall du gör fel tex. om inte så kanske du hittar nått annat o sleeva med det som blir över heatsink behövs inte lika mkt av iaf. exakt hur mkt vet jag inte.nån meter elr två kanske, se till o beställa i samma färg som sleeven . tex vit heatshrink till vit sleeve osv

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa hemmagjorda verktyget?
Vanligt gem och lite kontrollerat våld?

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD