Permalänk
Medlem

Död laptop - acer

Hej min laptop Acer Aspire z- ngt är på jobbet, själva 'stickan' laddaren skall in i har förmodligen gått sönder då den är lös och rör på sig jag antar att den bör sitta fast. I vilket fall laptopen går inte att starta eller ladda, finns det ngt jag kan göra.

Ursäkta min bristfälliga information är lite stressad.

MVH Lindson

Permalänk
Medlem

jag vet precis vad du menar, har lagat ett flertal sådana. Antigen så limmar du fast plastbiten som är laddarhålet, eller så köper du en ny sådan plastbit (finns på datorbutiker som gör reparationer) och löder fast den. alternativt lämnar in den till tidigare beskriven firma.

Ursäkta den korta beskrivningen men tvättiden går ut strax, vill du veta mer skriv ett pm

Permalänk
Medlem

Är det delen som sitter i datorn du menar ? den sitter isåfall fast på moderkortet och såvida du inte är väldigt duktigt på att löda så är det moderkortsbyte som gäller.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Okej var väl som jag befarade, får väl slita ut hårddisken då. Om inte min farsa som är elektriker i grunden kan detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Är det delen som sitter i datorn du menar ? den sitter isåfall fast på moderkortet och såvida du inte är väldigt duktigt på att löda så är det moderkortsbyte som gäller.

Lite plastbit som är fastlöd på moderkortet på (om jag minns rätt) 6 punkter, man behöver inte vara proffs för att göra det. ingen smått eller pilligt direkt.

Permalänk
Medlem

Det fixar man lätt.
Har jobbat med det där, vi fixade 2-8 st per vecka.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]