Permalänk
Medlem

Några chromefrågor

Tja jag provar Chrome. Gillar det, men undrar om man kan få bukt på följande?

1. Den frågar inte om jag vill spara anv/pass på olika sidor trots att det är inställt
2. Restore session, går det att aktivera? Så tabbarna inte stängs permanent när jag stänger webläsaren.
3. Snabbokmärken som ligger under/ovanför adressfältet, går de att ordna?
4. Snabbgoogle till höger om adressfältet?

Permalänk
Medlem

2: För "Restore session": tryck på skiftnyckeln > alternativ > Vid start > öppna de senast öppnade sidorna igen > stäng

3: Ja, det går åtminstone att ha bokmärken under adressfältet. (Har aldrig undersökt om det går att ha bokmärken ovanför) Gör så här: Markera adressen du vill bokmärka, dra och släpp i fältet under. Har du inget sådant fält, tryck på stjärnan längst till höger i adressfältet, välj att spara i mappen som heter bokmärkesfältet och tryck på Klart!

4: Den önskade "Snabbgoogle"-funktionen fylls av det befintliga adressfältet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ampoas:

2: För "Restore session": tryck på skiftnyckeln > alternativ > Vid start > öppna de senast öppnade sidorna igen > stäng

3: Ja, det går åtminstone att ha bokmärken under adressfältet. (Har aldrig undersökt om det går att ha bokmärken ovanför) Gör så här: Markera adressen du vill bokmärka, dra och släpp i fältet under. Har du inget sådant fält, tryck på stjärnan längst till höger i adressfältet, välj att spara i mappen som heter bokmärkesfältet och tryck på Klart!

4: Den önskade "Snabbgoogle"-funktionen fylls av det befintliga adressfältet

Tack så mkt!

När jag öppnar en ny flik så finns fältet där med snabbokmärkena, men såfort jag går in på nån hemsida så försvinner den baren.. Jag skulle vilja ha den där hela tiden liksom, som i Firefox. Går det att ordna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Tack så mkt!

När jag öppnar en ny flik så finns fältet där med snabbokmärkena, men såfort jag går in på nån hemsida så försvinner den baren.. Jag skulle vilja ha den där hela tiden liksom, som i Firefox. Går det att ordna?

Är inte helt med på hur du menar men prova skiftnyckeln > verktyg > visa alltid bokmärkesfältet

Permalänk
Medlem

Och 1

Den frågar alltid
Uppe under adressbaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ampoas:

Är inte helt med på hur du menar men prova skiftnyckeln > verktyg > visa alltid bokmärkesfältet

Awesomeness