Battlefield Bad Company 2: Vietnam - Expansion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rainst0rm:

Tycker fler servrar borde begränsa antalet snipers per lag.

Jo, det kan vara bra. En riktigt störande grej är ju dock att man, iaf på vissa servrar, dör direkt vid spawn om man tex valt sniper och den "kvoten" är full. Har inte hänt mig dock hände det min kompis några gånger härom dagen. Jag är inte så mycket för sniper... Det går kanske inte att lösa på något annat sätt men det jag tkr är dåligt är att man omöjligt kan veta det. Då man inte kan läsa sig till hur många som är ass, sni, med eller eng. Som det var i BF 2 där man såg på scoreboarden vad folket man spela med va för "soldat".

Sedan måste jag ändå uttrycka min besvikelse över Hastings. Då jag var ett hängivet org. Vietnam-fan så kan man kanske inte vara annat. Banan är för liten, för lite air-strider. Ge oss båda bobber-modellerna. Sen är väl flygplan ett måste på den banan. Hastings va ju en stor air-bana förut egentligen. Jag saknar de riktiga air-striderna i nya Vietnam. Sen att jag spelar hastings väldigt mycket är en annan sak, den nya versionen av banan har även sin lilla charm (=

Bara jag som saknar Operation Irving föresten? Fruktansvärt rolig bana, som med lite mer hjälp till ena laget, hade kunnat bli riktigt rolig i denna version.

/Sebastian.

Permalänk
Medlem

Sebben jag har dött när jag spelat sniper och någon annan byter till sniper när jag är död, och spawnar före mig, sen när jag spawnar finns det för många snipers så blir jag slayad.

gg på det.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebben:

Jo, det kan vara bra. En riktigt störande grej är ju dock att man, iaf på vissa servrar, dör direkt vid spawn om man tex valt sniper och den "kvoten" är full. Har inte hänt mig dock hände det min kompis några gånger härom dagen. Jag är inte så mycket för sniper... Det går kanske inte att lösa på något annat sätt men det jag tkr är dåligt är att man omöjligt kan veta det. Då man inte kan läsa sig till hur många som är ass, sni, med eller eng. Som det var i BF 2 där man såg på scoreboarden vad folket man spela med va för "soldat".

Sedan måste jag ändå uttrycka min besvikelse över Hastings. Då jag var ett hängivet org. Vietnam-fan så kan man kanske inte vara annat. Banan är för liten, för lite air-strider. Ge oss båda bobber-modellerna. Sen är väl flygplan ett måste på den banan. Hastings va ju en stor air-bana förut egentligen. Jag saknar de riktiga air-striderna i nya Vietnam. Sen att jag spelar hastings väldigt mycket är en annan sak, den nya versionen av banan har även sin lilla charm (=

Bara jag som saknar Operation Irving föresten? Fruktansvärt rolig bana, som med lite mer hjälp till ena laget, hade kunnat bli riktigt rolig i denna version.

/Sebastian.

Jag har inte heller operation irving, Vietnam var jävlar med kul, tycker bara att det är fult att det inte finns vietnamesiska Helikopter utan det finns bara en modell, och det är det förbaskade hueyn.
Konsollerna har sabbat pc versionen, man kan max vara 32 st på en server,
Rush suger när man blir base raped, slutade med 2/15 på en rush bana och jag blev jävligt arg.
Att Vietnameser kan ha M16 är bara så gay, men aja jag kan leva med det, spelet är annars bra

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

En intressant bugg eller vad man ska kalla det är att i Vietnam står det att man ska få tillgång till tyngre kulor (haha...) vid rank 14, men i BC2 så står det rank 15, kan meddela att jag blev smått irriterad när jag var på rank 14 men inte fan fick jag tillgång till mina kulor innan jag upptäckte felet. Köpte förövrigt spelen i mellandagarna så gnäll inte på min låga rank...

Permalänk

någon som varit med om båt under öarna?

snodde en plats från ett gäng lvl 50 snubbar som gjorde det. Lite overpowerd..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

någon som varit med om båt under öarna?

snodde en plats från ett gäng lvl 50 snubbar som gjorde det. Lite overpowerd..

Båt under öarna?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Båt under öarna?

Fanns en bugg förut, då det gick att få in en båt under själva banan o röja sönder allt man såg.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Det va ju en ganska rejäl glitch

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Fick hem mitt Vietnam igår. Idag när jag skulle installera det så började jag då uppdatera Bad Company som det står i instuktionerna. När jag är klar till 85-90% av uppdateringen så stannar det på File: fonts.de-00.fbrb. Efter ett par minuter kommer det upp ett felmeddelande där det står:

File not found.

There might be an internet connection problem or server is down.

Play the old version?

Har testat att göra om uppdateringen nu 2 gånger men händer samma sak båda gångerna. Någon som vet vad det kan bero på? Något fel på EAs servrar så jag inte kan uppdatera nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Fick hem mitt Vietnam igår. Idag när jag skulle installera det så började jag då uppdatera Bad Company som det står i instuktionerna. När jag är klar till 85-90% av uppdateringen så stannar det på File: fonts.de-00.fbrb. Efter ett par minuter kommer det upp ett felmeddelande där det står:

File not found.

There might be an internet connection problem or server is down.

Play the old version?

Har testat att göra om uppdateringen nu 2 gånger men händer samma sak båda gångerna. Någon som vet vad det kan bero på? Något fel på EAs servrar så jag inte kan uppdatera nu eller?

Testa att stänga av alla onödiga processorer under installationen
Gå in på msconfig
fliken startup
tryck sedan på Disable all
och därefter gå in på fliken Startup alldeles jämte startup till vänster
Tryck in Hide all my microsoft services
och sedan tryck på disable all
Kör uppdateringen.

Detta problemet brukar uppstå när man installerar spel från cd/dvd.
Brukar funka för mig men har ingen aning om bc2, prova iaf, väldigt lätt att ändra iaf.
Annars har EA skit bra support så gå in på deras hemsida, lätt att hitta.

EDIT: Det kan också vara servern, ska logga in och kolla.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreasO_:

Fick hem mitt Vietnam igår. Idag när jag skulle installera det så började jag då uppdatera Bad Company som det står i instuktionerna. När jag är klar till 85-90% av uppdateringen så stannar det på File: fonts.de-00.fbrb. Efter ett par minuter kommer det upp ett felmeddelande där det står:

File not found.

There might be an internet connection problem or server is down.

Play the old version?

Har testat att göra om uppdateringen nu 2 gånger men händer samma sak båda gångerna. Någon som vet vad det kan bero på? Något fel på EAs servrar så jag inte kan uppdatera nu eller?

Går att hämta patchen manuellt också: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Men det e inte senaste 602574 uppdateringen?

Permalänk
Medlem

någon som kan tipsa om var jag köper en nyckel till vietnam billigast?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Hämtade den patchen manuellt. Dock va inte det den senaste patchen. När jag nu installerat den du länkar till och ska uppdatera till den senaste 602574 så kommer uppdateringen 15% sen så kommer samma meddelande upp igen som jag fick:

File not found.

There might be an internet connection problem or server is down.

Play the old version?

Vad kan det vara för problem? Försökt installera denna jävla expansion sen kl 1 idag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreasO_:

Hämtade den patchen manuellt. Dock va inte det den senaste patchen

Ah. här är nästa: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Tack! Är det denna patchen där Vietnam och är med i? Hur funkar det med punkbuster, måste man uppdatera det?

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att folk håller på att whina om att folk fuskar...
Första rundan jag körde gav mig 2/18 i k/d, när jag brukar ligga ungefär jämt i k/d, brukar hamna top5 nästan varje match.
Visst betyder inte k/d allt, kom endå en bit upp då jag började köra medic efter en stund. Fast har nog mer med att jag inte kan banorna eller vapnena än!

Sen fick jag faktiskt se en kille som faktiskt fuskade, han hade 79/1 xD
Han var ju inte direkt diskret med det heller då inga admins verkade vara på servern :/

Sen så måste jag vänja mig vid ljussättningen... har väldigt svårt att se folk.
Är riktigt kul endå!

Permalänk
Medlem

Delar orginalet och expansionen poäng/progress? Inte hunnit testa, sitter och uppdaterar till någon ny patch atm (Tur man har slött internet ! oj vänta nu...). Tänkte börja med att spela orginalet först sedan avancera till expansionen

Med vänliga hälsningar
MS / Marcus

Permalänk
Skrivet av Mr.Snark:

Delar orginalet och expansionen poäng/progress? Inte hunnit testa, sitter och uppdaterar till någon ny patch atm (Tur man har slött internet ! oj vänta nu...). Tänkte börja med att spela orginalet först sedan avancera till expansionen

Med vänliga hälsningar
MS / Marcus

Den är gemensam.

Permalänk

Hej är detta ett rent MP expansion eller finns där sp uppdrag med?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej är detta ett rent MP expansion eller finns där sp uppdrag med?

Enbart multiplayer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig BF:Vietnam men är alla kartor direkt omgjorda från detta spel? Vantage Point ur Rush-synpunkt är ett misslyckande. Fruktansvärt obalanserad. Nade-fest så det skriker om det. En karta som bör lyftas dock, Hill 137, wow! I övrigt måste jag säga att jag föredrar denna expansion framför BCBC2 alla dar i veckan. Adda hemskt gärna Furious in-game, jag söker hela tiden bra teamplay och det vore trevligt att panga med lite SweC:are.

Permalänk

Har ett jävligt konstigt problem. Ungefär varannan gång jag ska in o spela, så startar jag spelet. När jag kommer in funkar inga servrar eller något så måste stänga ner spelet sen starta om. Är så i princip varannan gång jag spelar.
Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasO_:

Har ett jävligt konstigt problem. Ungefär varannan gång jag ska in o spela, så startar jag spelet. När jag kommer in funkar inga servrar eller något så måste stänga ner spelet sen starta om. Är så i princip varannan gång jag spelar.
Vad kan det bero på?

Jag har samma problem, riktigt irriterande!

Visa signatur

#framtiden