Windows 7 är inte äkta?

Permalänk

Windows 7 är inte äkta?

Tjenare swelockers.
I julas fick jag en dator av pappa en Inet hardcore gamer som går som korven med mosset.
Men idag fick jag ett litet problem när jag köpte datorn skulle windows 7 ingå.
Och nu vill den att jag ska aktivera produktnyckeln. Och i hörnet står det:
Windows 7
Build7600
Det här Windows-exemplaret är inte äkta.

Vet något hur jag ska fixa detta :o?
Tackar för svar!

Permalänk

Mitt råd är att ringa till inet och fråga varför nu detta har hänt när det står att windows ska följa med, kundsupporten är jättebra där

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk

Build 7600 har jag för mig är sista W7 betan innan den släpptes skarpt. Hör med Inet om det blivit något misstag

EDIT: I stand corrected.. lita på folket nedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Build 7600 har jag för mig är sista W7 betan innan den släpptes skarpt. Hör med Inet om det blivit något misstag

Version 6.1 (Build 7600) är release, först med SP1 kommer Build nummer ändras.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Som dr.pepper säger inets support är bra slå en signal till dem. Men prova det här först.
Öppna kontrollpanelen och "system". Längst ner ska du kunna "aktivera windows". Är ingen nyckel angiven ska du vara tvungen att slå in den med. Din nyckel ska sitta klistrad på din dator. Kan ju vara så att inet glömt fylla i nyckeln.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Whippoorwill:

Build 7600 har jag för mig är sista W7 betan innan den släpptes skarpt. Hör med Inet om det blivit något misstag

Skrivet av Dixon:

Version 6.1 (Build 7600) är release, först med SP1 kommer Build nummer ändras.

Build 7600 är Windows 7 RTM SP0 (Alltså inget servicepack) medans 7601 är SP1, vilket är "släppt" = läckt av zuko.

Permalänk
Hedersmedlem

Ring Microsoft produktaktivering istället. Har för mig att de svarar 24/7. De brukar kunna lösa det ganska enkelt. Telefon 020-140 00 15

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Högerklicka på Dator under startmenyn, tryck "Aktivera nu" långt ner till höger på rutan som kommer upp, kan hända du får scrolla lite. Funkar inte online-aktiveringen så prova ring automatiska telefonaktiveringen. Funkar inte det så kontakta Inet.

Permalänk
Skrivet av Lidodido:

Högerklicka på Dator under startmenyn, tryck "Aktivera nu" långt ner till höger på rutan som kommer upp, kan hända du får scrolla lite. Funkar inte online-aktiveringen så prova ring automatiska telefonaktiveringen. Funkar inte det så kontakta Inet.

Håller med. Det enda problemet är att du inte har aktiverat ditt windows

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

tack för alla svar!
Det står du en kod bakom dator och den koden innehåller 1 vilket gör att det inte går att skriva mer :s

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Licensnyckeln är antingen klistrad på sidan eller ovanpå chassit, inte på baksidan, eller så ligger den fortfarande kvar i fodralet om du fick sådant med.