Ta bort IDLE från grafikkortet

Permalänk
Medlem

Ta bort IDLE från grafikkortet

Finns det något sätt (förutom Rivatuner) som kan göra så att mitt HD5770 aldrig blir IDLE, d.v.s. ha 0% Activity men ändå ligga på 900/1200 ist för 400/1200

Permalänk

vad gör det om grafikkortet klockar ner sig när di inte använder det?

Visa signatur

/ Antec Ninehunderd Two / GA-MA790x-UD3P / 1090T @ 4ghz / XMS2 4GB / XFX HD6870 / WD 250GB WD 1TB / XFX 750W / Antec Kühler H2O 620 /

Permalänk
Medlem

Du kan folda på det

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillenlillen2:

vad gör det om grafikkortet klockar ner sig när di inte använder det?

För att jag vill ha det på max hela tiden, buggar ibland och blir idle midgame så jag får FPS drop och på olika saker som inte har skiten så den går ur idle så det laggar lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandrop:

För att jag vill ha det på max hela tiden, buggar ibland och blir idle midgame så jag får FPS drop och på olika saker som inte har skiten så den går ur idle så det laggar lite.

Det är väl aldrig i Killing Floor den klockar ner sig?

Annars är det nog bara köra med riva tuner eller MSI Afterburner å profiler. Om det nu inte finns nåt bios utan idle clocks, men då måste du ta risken att flasha om bios på kortet(som sagt OM det finns nån sån bios ingen aning).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ladda ner ATi tray tools.

Väl installerat, gör följande:
- Högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet
- Hardware -> Overclocking settings
- Välj original-klocken (står i toppen av fönstret under "BIOS GPU"/"BIOS MEM")
- Spara en profil med denna
- Kryssa i Load Selected profile at startup (se till att profilen du precis gjorde är den som är vald)
- Klar

För säkerhets skull, kolla under "Hardware -> Auto overclocking" så "Enable auto 2D/3D overclocking" INTE är ikryssad.

Tror man väljer under installationen av ATT om man vill att den ska starta med datorn eller ej, men du kan fixa detta under "Tools & Options -> General options".

Permalänk
Medlem

Har för mig att det räcker att gå inaktivera ati hotkey poller via start->kör->services.msc för att det ska gå på stock klock. (Om man inte vill installera ati tray tools)