Permalänk
Medlem

Bara att hålla med resten: grymt imponerande!

Som förslag skulle du kunna använda de 2 sista vippknapparna till att sätta på/stänga av Shuffle och Repeat?

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Skrivet av asphyxie:

Bara att hålla med resten: grymt imponerande!

Som förslag skulle du kunna använda de 2 sista vippknapparna till att sätta på/stänga av Shuffle och Repeat?

Mjo, en av dem kontrollerar shuffle, men repeat var en bra idé, kan jag lägga till! Tackar

Permalänk
Hjälpsam

Otroligt fint och genomkört bygge. Särskild kudos till allt du lärde dig på vägen för att lösa problemen allteftersom de uppstod.

Tänkte föreslå shuffel/repeat, men såg att andra hunnit före

Vacker modernisering av radion!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Helt otroligt välgjort. Känns som betygsättningen i det här fallet inte blir så svårt.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Awesomeness! Svårt att ge detta nåt annat än en 5a

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Imponerande! 5p är inte nog

Permalänk
Medlem

Bland det vackraste jag sett.
Sitter helt tagen och stirrar på bilderna.
Ett stort Grattis och tack för det suveräna arbetet.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Hedersmedlem

Grymt projekt och bra galleri 5p även massa creed till AMD_Rulez, viktigt att vi som delar ett intresse även hjälper varandra vidare Det enda jag saknar lite är ett Nightshoot på hur den ser ut när det är lite mer mörkt.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Så sjukt nice! Riktigt snyggt. Vilket tålamod.

Permalänk
Proffsmoddare

Ännu en fempoängare ifrån mig! Sådant här som banar vägen för framtida byggen också! Verkligen kul bygge.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Detta är ju sjukt snyggt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Mer mer

Skönt fint ljus i detta bygge, mer mer!

Visa signatur

Win 7 Ultimate--Asus Z97-Pro Wi-Fi AC-i7-4790--Node 605--W700/Peppermint 10

Permalänk
Medlem

Jävlar va snyggt bygge. 5p helt klart.

Permalänk
Medlem

Imponerande - hur många timmar är nedlagt på projektet?

Permalänk
Skrivet av czan:

Imponerande - hur många timmar är nedlagt på projektet?

Haha. Du jag vågar knappt gissa! Asså bara mjukvaran ligger nog på minst 80 timmar exkl att lära mig Python... det måste vara minst 400-500 timmar iaf, om inte mer... Men det har ju varit rätt mycket att försöka lära mig olika saker så det är ju inte direkt effektiv byggtid

Permalänk
Medlem

Snyggaste bygget på sweclockers hittils, fantastiskt bra jobbat!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat med projektet! Verkligen, grymt bra att det finns folk som lägger ner tid på att allt ska bli bra.

Inte för att det kanske spelar någon roll vid radio/2.0/2.1, men jag tror att högtalarna står tvärtemot hur de ska stå? Höger är vänster och vice versa.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Riktigt bra bygge! Underbart när folk gör något gediget och från grunden. Har själv funderat på något liknande, men det ligger några år framåt i tiden. Nu vet jag iaf vilka jag ska fråga

5p för : retro, viljan att lära sig programmera/löda/elektronik och lägga ned all denna energi på projektet!

Permalänk
Skrivet av bnr:

Riktigt bra jobbat med projektet! Verkligen, grymt bra att det finns folk som lägger ner tid på att allt ska bli bra.

Inte för att det kanske spelar någon roll vid radio/2.0/2.1, men jag tror att högtalarna står tvärtemot hur de ska stå? Höger är vänster och vice versa.

Mjo, men vill ha on/off och volym på den vänstra. Sen är den ju ikopplad via RCA så jag har bara vänt på de kontakterna, så allt blir bra.

Permalänk
Medlem

Full poäng! Bra och stilrent bygge med genomtänkta funktioner, fint utfört hantverk och inte minst bra dokumenterat. Jag är imponerad.

Permalänk

Imponerande. Punkt.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk

Riktigt snyggt bygge, lite fler funktioner än originalet...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Om du någon gång ska sälja den så säg till. Ser riktigt bra ut

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Skrivet av Flonta:

Om du någon gång ska sälja den så säg till. Ser riktigt bra ut

hehe, just nu skulle jag fan inte sälja den om jag så fick 100 000kr för den =P
det är ju rätt mycket affektionsvärde liksom...

Permalänk

fyfaaan 10p av mig!!! helt fantastiskt!!!!

Permalänk
Medlem

Om nu inte någon redan nämnt det... Du borde skaffa Carlsson-högtalare, passar som hand i handske ihop me din fina Retrostereo!
Här har du alla Carlsson-modeller: http://www.carlssonplanet.com/speakers.php

Själv tycker jag OA51 är den häftigaste modellen, har även ett par egentillverkade själv: http://www.google.se/images?num=20&hl=sv&safe=off&client=fire...

Visa signatur

All generalisering är dålig!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt att du inte bara som så många före dig byggde in en dator i ett stereochassi, utan dessutom integrerade den med dess kontroller! Och som lycklig ägare av ett par Carlsson OA-14 i teakfanér instämmer jag till fullo det högtalarförslaget

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Skrivet av Robbe:

Om nu inte någon redan nämnt det... Du borde skaffa Carlsson-högtalare, passar som hand i handske ihop me din fina Retrostereo!
Här har du alla Carlsson-modeller: http://www.carlssonplanet.com/speakers.php

Själv tycker jag OA51 är den häftigaste modellen, har även ett par egentillverkade själv: http://www.google.se/images?num=20&hl=sv&safe=off&client=fire...

Är så jäkla intresserad av alla äldre Carlsson och Sonab-högtalare, men jag har aldrig fått äran att lyssna på något par Hur skulle du beskriva ljudet ur dina egentillverkade? Har du ritningar eller specifikationer eller nånting?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Vilket tålamod du har....för att inte tala om din sambo;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Galet bra gjort!
Önskar att jag var lika driftig som dig:P