Permalänk
Medlem

Firefox 4 beta

Vad tycker ni om den nya betaversionen av Firefox?

Är det någon som vet om 4.0b1 eller 4.0b2pre är nyare? Jag hittar i alla fall inte var man kan ladda ner 4.0b2pre.

Om någon vill ladda ner betan finns den här: Firefox 4 Beta

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Du kan hitta nyaste här; Firefox Nightly Builds

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Du kan hitta nyaste här; Firefox Nightly Builds

Åhh, tack! Jag hade varit där tidigare och letat, men inte förstått att jag hade hittat rätt. xD

EDIT: Är det någon som vet vad de har ändrat eller om det finns någon change logg? Det jag ser nu är i alla fall att de t står Minefield istället dör Firefox på knappen och att de tagit bort feedbackknappen av någon konstig anledning. Sen har de ju självklart fixat en hel del buggar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Klicka hjälp -> versionsfakta så får man veta vad som är nytt/ändrat.

Permalänk
Medlem

tycker inte det är direkt snyggt med den där orange knappen uppe i vänstra hörnet!!

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Skrivet av Wishy:

tycker inte det är direkt snyggt med den där orange knappen uppe i vänstra hörnet!!

Den går ju att ta bort

Finns guider på internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Klicka hjälp -> versionsfakta så får man veta vad som är nytt/ändrat.

Det fanns tydligen ingen ändringslogg, men tack ändå.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellomannen:

Den går ju att ta bort

Finns guider på internet

Haha ja det var ju bra det fast hur dom som designat den i första början tänkte förstår då inte jag. Programmet har ju inte ens dom klassiska minimera, förminska och stäng knapparna i högra hörnet. Typ dom vill att det ska bli lite extra krångligt att stänga av firefox

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Skrivet av Wishy:

Haha ja det var ju bra det fast hur dom som designat den i första början tänkte förstår då inte jag. Programmet har ju inte ens dom klassiska minimera, förminska och stäng knapparna i högra hörnet. Typ dom vill att det ska bli lite extra krångligt att stänga av firefox

Lol, min har standardknappar

Men jag håller med, den är grymt ful, och förstör hela grejen med "Tabs-on-Top". Man ska bara slänga upp musen över musmattan och klicka högst upp, ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Haha ja det var ju bra det fast hur dom som designat den i första början tänkte förstår då inte jag. Programmet har ju inte ens dom klassiska minimera, förminska och stäng knapparna i högra hörnet. Typ dom vill att det ska bli lite extra krångligt att stänga av firefox

Det är bara att sötta på menu baren så blir det som vanligt, då försvinner knappen. Angående minimera, förstora och stäng så har jag hört att det är endel personas som täcker dem, men de finns där. Testa ta bort ditt persona för att se om det börjar fungera igen.

Sälv gillar jag den nya layouten riktigt bra. Jag har bytt så att tabbarna är där nere istället. Det jag tycker saknas är att ha menu baren. Alltså File, Edit, View osv när man trycker på den oragna knappen. Annars funkar det ju bra att trycka på Alt-knappen, men det ore smidigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

sätter man på menu baren så ser det ut som gamla vanliga firefox 3. Skulle uppskatta om man kunde få det att se ut som chrome när det gäller ui. Gillar chromes minimaliska design! Men skulle ändå gärna använda firefox.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Jag hittade just denna sida:
Customer Feedback for Mozilla Firefox

Här kan man föreslå, leta bland och vota upp förslag på saker som skulle kunna göra FF 4 bättre.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Testar firefox4 och upptäcker att tagit bort den obligatoriska nedåt pilen, vid bakåt/framåt pilarna som jag anser är oslagbar. Den listar nämligen det senaste sidorna så att man kan snabbt gå fler sidor bakåt. Varför har det tagit bort den? Hur får man till baks den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Testar firefox4 och upptäcker att tagit bort den obligatoriska nedåt pilen, vid bakåt/framåt pilarna som jag anser är oslagbar. Den listar nämligen det senaste sidorna så att man kan snabbt gå fler sidor bakåt. Varför har det tagit bort den? Hur får man till baks den?

vet inte hur man får tillbaka den (går säkert med nån addon), men högerklick på bakåtpilen ger samma lista.

Permalänk
Medlem

Haha tack Borde man sj kunnat listat ut dock.

Permalänk

Jag har nu testat Firefox betan och tycker allt ser snyggt & trevligt ut. Jag stör mig bara på att jag inte har mitt "favoritfält" där uppe bland alla tabbar & allt. Finns det något alternativ för att få tillbaka den?

Visa signatur

Sandy Bridge i7 2600K | Asus P8P67 PRO | Corsair Vengance 8Gb @ 1600 Mhz CL8 | ASUS ROG GeForce Matrix GTX Platinum 580 | Intel 510 120GB | Corsair AX850 | Corsair H70 | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Firefox 4 tar bort allt jag älskar med Firefox, är nog dags att byta webbläsare. Den använder inte längre Im feeling lucky i adress fältet, vilket var min absolut favorit grej. Sen är inte länkar som man redan klickat på fortfarande markerade som klickade, nästa gång man går in på sidan. Sen att inte har separerad adress ruta och sökfält är bara idioti, massa utrymme som inte används istället..

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Firefox 4 tar bort allt jag älskar med Firefox, är nog dags att byta webbläsare. Den använder inte längre Im feeling lucky i adress fältet, vilket var min absolut favorit grej. Sen är inte länkar som man redan klickat på fortfarande markerade som klickade, nästa gång man går in på sidan. Sen att inte har separerad adress ruta och sökfält är bara idioti, massa utrymme som inte används istället..

1. Du kan få " Im feeling lucky" genom att skriva "about:config" i adress fältet, använd filtret för att få fram "keyword.URL" dubbel klicka på och skriv "

". BTW jag hatar Im feeling lucky funktionen!

2. Vet ej

3. Bara att lägga till sökfältet via anpassnings menyn...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Firefox 4 tar bort allt jag älskar med Firefox, är nog dags att byta webbläsare. Den använder inte längre Im feeling lucky i adress fältet, vilket var min absolut favorit grej. Sen är inte länkar som man redan klickat på fortfarande markerade som klickade, nästa gång man går in på sidan. Sen att inte har separerad adress ruta och sökfält är bara idioti, massa utrymme som inte används istället..

På både min Windows-dator och Ubuntu-dator är adressfält och sökfält separerade. Om du har en äldre version av firefox ska du ta och avinstallera den innan, annars blir det konstigt. I alla fall på windows, där använder de samma mapp för att läsa/skriva data.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.