Hur aktiverar man windows när man är fast i felsäker inloggning?

Permalänk
Medlem

Hur aktiverar man windows när man är fast i felsäker inloggning?

Ja!!!!! Blir galen har googlat som en tok men hittar ingen lösning.
Skulle starta om datorn i felsäkert läge,så kryssade i safe mode i msconfig, startade om datorn,

och har nu fastnat på login skärmen,kan varken logga in som admin eller vanliga kontot.......
kommer upp felmeddelande att jag måste aktivera windows ,och att ja måste starta om datorn i vanligt läge för att göra det. Och om ja trycker f8 och väljer starta win normalt så startas den automatiskt i felsäkert läge igen.

!!!OBS JA HAR EN RIKTIG OEM- CD-NYCKEL KLISTRAD PÅ BURKEN!!!

fick datorn i detta tillstånd av en kompis så vet inte om han har installerat en pirat version förr,men som sagt har cd nyckel,vill skriva in den, men hur kommer jag ifrån denna loop ?????? KAN MAN få bort safe mode startup på nå vis??

TACK!!!!!

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Verkar som en piratversion är installerad..

Du måste starta datorn normalt för att få upp aktiveringsrutan, om du nu inte kan starta datorn i felsäkert läge med nätverk..

Permalänk
Medlem

Jo jag kan ju starta datorn i felsäkert läge,och med nätverk,men jag kommer inte längre än till inloggningsskärmen!! där felmeddelandet kommer "you need to activate windows to log in, restart in normal mode" och INGET mer ,ingen ruta "Yes i want to activate now" eller så..ja vill ju aktivera skiten

och som jag skrev,kan inte starta datorn i normal läge heller pga ja kommer automatiskt till safe mode!!!!!!! Hjälp nån annan tack !! VÄGRAR Formatera!!! Viktiga filer !!!

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Medlem

Sätt in hårddisken i en annan dator->rädda filerna du vill spara och formatera och installera om med äkta vara.

Hade en kompis som råkade ut för detta just pga att han körde fulversion av win. ovanstående sätt var enda sättet att komma till rätta med problemet.

Permalänk
Medlem

meeeeeeen saaataaaaaaaaaan................någon som kan konfirmera att detta är den enda utvägen?..

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Deeeeeeeeeeeeeeeeeet vvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrkaraaar vara enda utvägen.

På svenska: Det verkar vara enda utvägen. En piratversion verkar vara installera och således är det lika bra att du tar det du vill ha och ominstallerar.

Permalänk
Medlem

fick jag inte dra ut på orden för att visa hur besviken ja blev eller? och jag stavade inte fel heller som du gjorde

IAF, Tack Jycken för svaret,får väl bli så då..

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille_m:

fick jag inte dra ut på orden för att visa hur besviken ja blev eller? och jag stavade inte fel heller som du gjorde

IAF, Tack Jycken för svaret,får väl bli så då..

Stavade jag fel på din mening? Det gjorde jag säkert.

Jo klart du får det:)

Permalänk
Medlem

Mm sluta snacka skit och svara på det relevanta istället.
Du hade inte behövt upprepa det Jycken skrev i tidigare inlägg heller.

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vart snackar jag skit?
Får inte jag rekommendera det nån annan rekommenderar åt en trådskapare?

Permalänk
Medlem

TS vill ha fler utlåtanden, tcntad svarar med sitt utlåtande som liknade Jyckens, tcntad får skäll för det... Ungefär som att fråga någon vad klocka är och få två snarlika svar... man skäller inte på någon för det...
Men då säger jag, kan du inte ändra i registret eller någon konfigurationsfil så att din dator startar i normalt läge så är det väl bara att installera om datorn, fråga inte mig om hur man gör, jag fick bara en idé som kan hjälpa.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Permalänk
Medlem

crille_m:
Du är så konstig. Det var du som bad någon att bekräfta att jycken inlägg stämde. tcntad gjorde EXAKT det. Läs dina egna inlägg crille_m så ser du själv.

tcntad:
Ahh. Nu såg jag var det stod i länken.

Så vissa gjorde så i msconfig för att F8 på vissa datorer också är genväg till boot listan. Inga problem säger jag. Trycker man F8 och får upp boot listan istället så går man ur de/vidare och fortsätter att pumpa F8 så kommer man till den vanliga felsäkert läge menyn som vanligt.