Dator, skärm, mus och tangentbord startar inte! Hjälp mig! NY DATOR!

Permalänk
Medlem

Dator, skärm, mus och tangentbord startar inte! Hjälp mig! NY DATOR!

Fick problem med min förra dator som slutade fungera. Musen och tangentbordet fick ingen ström, inget lös. Skärmen är helt svart, bara lampan som lyser gult.
Testade alla saker och dem fungerade (ram, hårddisk, nätaggregat, skärm, mus och tangentbord). Då återstod bara moderkortet och processorn. Så jag bestämde mig för att köpa ny dator.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/154938/2011-01-26
Har nu byggd ihop min dator och även jämfört med gamla datorn (Har fungerat i antal år) att alla sladdar sitter korrekt. Och nu får jag samma problem igen!

Nätagg, moderkort, grafikkort och processor drar igång och lyser men inte musen, tangentbordet och skärmen.

Vad är felet nu?
ÄR någon sladd felsat?
Fel på hårdvara
Känns förjävligt att att kanske köpa en ny dator i onödan...

Svara om ni kan, behöver eran hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rekiz:

Fick problem med min förra dator som slutade fungera. Musen och tangentbordet fick ingen ström, inget lös. Skärmen är helt svart, bara lampan som lyser gult.
Testade alla saker och dem fungerade (ram, hårddisk, nätaggregat, skärm, mus och tangentbord). Då återstod bara moderkortet och processorn. Så jag bestämde mig för att köpa ny dator.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/154938/2011-01-26
Har nu byggd ihop min dator och även jämfört med gamla datorn (Har fungerat i antal år) att alla sladdar sitter korrekt. Och nu får jag samma problem igen!

Nätagg, moderkort, grafikkort och processor drar igång och lyser men inte musen, tangentbordet och skärmen.

Vad är felet nu?
ÄR någon sladd felsat?
Fel på hårdvara
Känns förjävligt att att kanske köpa en ny dator i onödan...

Svara om ni kan, behöver eran hjälp!

Testat med annat nätagg ?
Kopplat i 4/8 pins kabeln till moderkortet ?
Kopplat strömkabeln/erna till grafikkortet ?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du ska alltid berätta hur du löste det så att andra vet vad de ska göra när de har samma fel.

Permalänk
Medlem

Processorn hade var sönder.

Som utbyte nu vill jag ha svar på: Vad behövs att ändra mer än att Enable "Core unlocker"? Moderkort: MSI 870A-G54 AM3

Permalänk
Medlem

Tja.
Nollställa bios nu när du har en ny.
Sätt på USB stödet för tangentbord, mus.

Permalänk
Medlem

Hejsan, har exakt samma fel med att skärm, tangentbord och mus inte lyser.
kan det vara prollen som gått och lagt sig? fick nämnligen denna datorn av en kompis.
den har funkat så länge han har haft den sen har den stått ett litet tag, och när jag kommer hem så fungerade inte dessa sakerna, har testat med att byta nätagg till ett större, kopplat bort ramminnen tagit ut batteriet ett tag och satt in igen, även testat med ett ps/2 tangentbord. fläktarna går igång men datorn startar inte upp just tangentbordet skärmen och musen

Tacksam för svar

Permalänk

Hej!

Jag har en ett år gammal gamingdator som kostade cirka 11k och som är väldigt bra vet jag. Problemet är att i somras hade jag samma problem tre gånger, datorn var fullt påsatt men mus+skärm+tagentbord fungerade inte. Detta fixade sig ett tu tre efter ett dygn/ någon timma.

Nu har jag precis kommit hem efter en middag och skulle sätta mig vid datorn. Jag satte på den klockan 12 men inte hunnit sätta mig vid den än. När jag kom hem nu fungerade skärm - men inte mus eller tagentbord... Jag rsade men nu fungerar ingenting.. Vad gör jag? Vad spökar?