Intel anställer rapstjärna från Black Eyed Peas

Permalänk

LOL nu kommer Intel gå i konkurs!

Permalänk
Medlem

Långt ifrån tillräckligt med anledning att välja AMD i stället för Intel, men det är helt klart ett steg i fel riktning. "Rapstjärnor" har inget att komma med, om man nu inte är intresserad av att köpa droger.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hmmkk:

Långt ifrån tillräckligt med anledning att välja AMD i stället för Intel, men det är helt klart ett steg i fel riktning. "Rapstjärnor" har inget att komma med, om man nu inte är intresserad av att köpa droger.

Haha va fan var det för fördom?:P Men detta var ju bara pinsamt när han stod och försökte låta smart, när det lyste igenom så klart att han inte hade en susning om vad han snackade om.

Men det är sånt här intel tjänar på. De SYNS, medans amd som mest står i en liten mörk dammig hörna på en del mässor, i skuggan av intels stora lysande monter..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är detta ett tidigt aprilskämt? Vad har dom tänkt att han skall tillföra företaget är för mig svårt att förstå.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Är detta ett tidigt aprilskämt? Vad har dom tänkt att han skall tillföra företaget är för mig svårt att förstå.

Ett ansikte utåt. Det här är (som jag redan sagt) enbart marknadsföring.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

De är rätt starka redan som det är, men frågan kan också ställas om det här är inledningen på något annat? Om intel skulle släppa sin egna surfplatta/mobiltelefon/mediasystem, då skulle denna investeringen i ett känt musikansikte göra stor nytta i ett brett mainstream-prespektiv.

När de ska marknadsföra produkten ja, men det finns säkert folk som är mindre kända som kan tillföra mer till skapandet av en musiksurfplattemediasystemgrunka än will.i.am kan, men han kanske är något supergeni på detta, är inte insatt i deras musik så mycket:P

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

När de ska marknadsföra produkten ja, men det finns säkert folk som är mindre kända som kan tillföra mer till skapandet av en musiksurfplattemediasystemgrunka än will.i.am kan, men han kanske är något supergeni på detta, är inte insatt i deras musik så mycket:P

Jag tror du totalt missöfrstod vad jag menade.

Jag tror knappast han kommer vara med och utveckla produkter (i.e. denna produkten kommer bli så mycket bättre om vi har dessa kretsar här).
Snarare kommer han antagligen få en roll i att hjälpa dem med vad för produkter de ska lansera, vilka funktioner och hur (i.e. om ni tar denna produkten, gör det möjligt för den att kanske spela musik/spela in ljud på detta sättet och marknadsför den på följande sätt kommer det bli en storsäljare).
Då spelar det inte roll hur duktig som musiker/elektronikexpert han är, snarare spelar det stor roll att han är musiker med en mycket känd profil (och jag hoppas jag inte behöver peka ut att jag inte menar profilen på hans huvud, även om den kanske är rätt känd med) och han vet vad maintream-massa söker efter (och låt mig då påpeka att mainstream-massa tycker mp3 har en mycket bra ljudbild, och ger dumma frågor ibland som varför man inte kan få ut 1080p ur analoga signaler).

Då kan Al Jurgensen eller Trent Raznor vara mycket bättre musiker, så länge de inte följer KLFs gamla riktlinjer och därför kan bli älsklingar till MTV/skvalradio på samma sätt så spelar det inte någon roll när ett företag vill synas.
Det vore som att ett företag skulle använda Sir Steve Redgrave för marknasföring av sportprodukter i Sverige, han må ha en av världens största samlingar av OS-medaljer i en av de mest fysiskt och tekniskt krävande OS-idrotter som finns där minsta i laget individuella misstag oftast är skillnaden mellan vinst och förlust (rodd), men Zlatan skulle ändå sälja mer.

Permalänk
Medlem

Nu kommer AMD anställa MR-T!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm