Permalänk
Medlem

Är detta möjligt hos inet?

Hej!
Jag hade tänkt beställa en ny dator med montering från inet. Jag har en ny Corsair SSD 60gb hemma som jag gärna har mitt OS på, även den köpt via inet. Då undrar jag förstås, är det möjligt för mig att skicka denna hårddisk till dom i samband med monteringen? Om inte detta är möjligt, är det svårt för mig att själv installera OS på den hårddisken istället i efterhand utan strul?

Har skickat mail men det ska ta 48h vardagar för svar.

Permalänk
Medlem

Ring dom och fråga så svarar dom snabbt.

Annars så är det ju inte särskilt svårt att bara sätta in en hårddisk i burken, och Windows 7 är ju ingen utmaning att installera: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seake:

.. är det möjligt för mig att skicka denna hårddisk till dom i samband med monteringen? Om inte detta är möjligt, är det svårt för mig att själv installera OS på den hårddisken istället i efterhand utan strul?

Jag tvivlar starkt på att de gör något sådant. Det borde inte vara något problem för dig att bara plugga i SSDn, sätta i skivan och installera. Men man kan ju sällan förutse strul.

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem

Sätt in hårddisken koppla in 2 kablar starta datorn stoppa in win7 skiva följ instruktioner välj ssd, installera sen klart.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Håller med föregående talare.

Du kan ju dock ringa dem och be dem sätta in en 3.5"->2.25" converter så det blir enklare för dig att montera

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Håller med föregående talare.

Du kan ju dock ringa dem och be dem sätta in en 3.5"->2.25" converter så det blir enklare för dig att montera

Hur ser en sådan ut? för det finns ju strömsladdar från Corsair TX 650W 80+ på min brors dator som passar perfekt in i hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seake:

Hur ser en sådan ut? för det finns ju strömsladdar från Corsair TX 650W 80+ på min brors dator som passar perfekt in i hårddisken.

Det är ingen kabel-konverter. Det är en fyisisk konverter som gör att den mindre SSD:n får plats i en 3,5 (vanlig hdd)'s plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seake:

Hur ser en sådan ut? för det finns ju strömsladdar från Corsair TX 650W 80+ på min brors dator som passar perfekt in i hårddisken.

De ''redrider'' menade va fästanordninen i ditt chassi.