OCZ Z-Drive R3 lovar en gigabyte per sekund

Permalänk
Medlem

Mean machine det där!
Vill ha !!!

Visa signatur

Citera för svar |Blog

Permalänk

Det största i med denna produkt är att den tycks kunna ge Trim över Raidade diskar.
Det måste väl ändå vara ett rätt stort framsteg?

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Fler nollor lär det nog bli på prislappen. Prestanda som as men SSD's i OK storlek är ju fortfarande svindyra.

Om det bara står nollor på prislappen får dom skriva ut hur många som helst!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Avstängd

Denna står högst upp på önskelistan och petar ner Quadro 6000 till en andraplats.

Permalänk
Avstängd

Vad kan priset rimligen hamna på? 6000? 10000?

Visa signatur
Permalänk

Vad är det för något som gör att denna hårdvara blir så dyr egentligen?
Patent? Tillverkningsprocessen i fabrik? Skulle vara intressant att veta

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Det blir dyrt för att det finns ingen konkurrent som erbjuder något liknande.

Sen tror jag inte heller att denna produkten görs för att vara en bästsäljare utan mer av PR-skäl. Nu vet hela Sweclockers att OCZ har den i särklass bästa ssd produkten!

Permalänk
Medlem

Skulle inte säga nej till en sådan, that's for sure!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Avstängd

http://www.prisjakt.nu/search.php?s=z-drive

Där har vi föregångarens priser.. 9408 spänn för den billigaste 256 gb versionen.

Visa signatur
Permalänk

Sinnessjukt längre fram än sata konkurrenterna

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Om 2-5år kommer vi skratta åt "dagens" ssd

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom släpper en revodrive3 oxå med liknande prestanda & trim är mer intressant för oss vanliga konsumenter(eller datanördar med för den delen) sen kan man ju alltid slänga in en intel g3 för dom spel man prioriterar oxå (för snabb laddning då) då borde det bli ganska bra

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk

Om någon OCZ representative mot förmodan läser detta skulle jag jävligt gärna se en backplate på dessa kort.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Känner ett stort ha begär, det där är en värdig ersättare till mina Corsair force

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-H | Coffee lake i7 - 8700k | NZXT Kraken 2x140 Vattenkylning | Corsair LPX DDR4 32GB 3000MHZ | MSI RTX 2070 8gb | Corsair MP600 M2 2TB SSD | Corsair RM750X | Fractal Design Define S |

Permalänk

Z-Drive R3 stöder TRIM, SMART, NCQ, TCQ och har inbyggd kryptering.
Brutalt

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Hjälplös:

Jag undrar om man ska ta och ordna ett banklån när den kommer.

Varför banklån när det finns bankrån-.-

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Kör W7 TRIM automatiskt idag?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Kör W7 TRIM automatiskt idag?

JA!

Vill ha faktorn är maxad!

Permalänk
Medlem

Det märks onekligen att OCZ släpper DRAM och maxar forskning/utvecking på sina SSD. 1,2TB med intern raid0, trim, 1GBps, löjligt ju, hade ju nästan kunnat ge häften av sina kulor för en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crakso:

Det märks onekligen att OCZ släpper DRAM och maxar forskning/utvecking på sina SSD. 1,2TB med intern raid0, trim, 1GBps, löjligt ju, hade ju nästan kunnat ge häften av sina kulor för en sådan.

Det är ju standardkomponenter från andra tillverkare. Så det är knappast OCZ som står för "forskningen".

Permalänk
Avstängd

Tänk dig den här i fullhöjd 2400GB Boota på 4-5s med UIEF mobo? Starta alla program på datorn på 10s? och om man lägger typ 4 såna här i RAID-0 går det isf OMG vilken prestanda!! 4GB/s läs

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

OCZ sopar mattan O.O Deras SSD satsning kommer nog slå väl ut! Vill ha!... Måste nog se till att skrapa några trislotter först och se till att ha lite tur bara.

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

E detta en revolution inom hårddiskbranschen med andra ord?

Av folks kommentarer så verkar den vara nåt i stil med "jag släpptes, jag köptes och alla andra märken gick i konkurs :p".

9400kr för den billigaste Z-Drive som finns IDAG är HELT vansinnigt bara det så jag vågar inte tänka på hur grymma dessa kommer bli :s

Men helt ärligt, hur många kommer köpa dessa..? Den stora massan vill ju inte ens ge ut 3000kr på en bra skärm så hur i hela fridens namn ska folk ge ut 9000kr+ för en sån här..?

....Min Raptor börjar kännas riktigt gammal nu....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Siffran 10Mh MTBF kan bli mycket svår att motbevisa. Men ändå svår att tro på. Mer än 1100 år

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem

Köpsugen blir man ju, men visst r2'ans 10k för 256 MB är lite svettiga priser.
Å andra sidan gav man ju 5k för 1GB 10k scsi för dryga 10 år sen (eller var dom tom uppe i 5 GB?) ......
får väl byta pizzan och fin-grogg mot radhusbiff och lättöl i vår/sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Vad kan priset rimligen hamna på? 6000? 10000?

R2 1TB kostar ju över 40k så det lär nog bli ett liknande pris på den här

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

Siffran 10Mh MTBF kan bli mycket svår att motbevisa. Men ändå svår att tro på. Mer än 1100 år

Jag tänkte också på det där.. man kanske ska tolka det som: I genomsnitt var 1100:e enhet går sönder inom ett år, typ.

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem

vilken hype de vart över en lite snabbare ssd

alla verkar så hypade över denna men de finns redan snabbare ju.. stödjer dock inte trim men det kommer nog.

https://www.photofast.com.tw/HardWareOrder/GM-PowerDrive-LSI-...

Permalänk
Skrivet av Rhino:

Jag tänkte också på det där.. man kanske ska tolka det som: I genomsnitt var 1100:e enhet går sönder inom ett år, typ.

Helt rätt! Men vem kan kolla upp tillräckligt många enheter för att verifiera siffran? Kommer inte att hända.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Avstängd

ska nog köpa en, då bli min dator glad