Permalänk
Medlem

Dvd laser pekare?

Hej alla sweclockare!

Har lite fråger angående "Dvd laser pekare"
Kollat runt lite nu och sett att man kan göra enkla laser pekare som är otroligt starka med bara en dvd brännare, ska tydligen finnas 200mW i en dvd brännare.
har för mig att man måste ha skyddsglasögon när man använder "bränn lasrar?" stämmer detta?

*Länk bort*
I denna guide förklarar han exakt hur man gör för att göra en laserpekare av en dvd spelare och då använder han sig av en mini megalite ficklampa, är det en led eller en vanlig lampa som är standard i den då?

Såg på clasohlson en sådan http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=157136380
men när jag var där i dag så fanns det i led och i vanlig lampa.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Well, skyddsglasögon är väll ändå att föredra om man ska hantera alla sorters laser egentligen.

Permalänk
Medlem

Inget måste? har inte tänkt att lysa på någon människa ändå..

Permalänk
Medlem

Klart det inte är något lagkrav då man bara får ha en laser på 1 mW utan tillstånd från länsstyrelsen. Även om dessa kanske inte gör en blind direkt så är de skadliga.

Permalänk
Medlem

Det är 5mW.
Är det ingen som kommer hjälpa mig för att man inte får använda denna typ av laser i svergie?

Permalänk
Medlem

Var det 5mW, förlåt hade för mig det var 1mW. Vill du ha en stark laser köp en från nätet, smidigast så.

Permalänk
Medlem

Haha, fett grymt. Samma kille har ju gjort med blå laser då han tänder cigg, grym video.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

"Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning."
- från våra regler.