Permalänk
Medlem

detta såg ju grymt ut. Har själv inte växt upp med flipperspel. Men alltid kull att någon lägger ner ett så stort arbetet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Avundsjuk och grymt imponerad :).... Har ett vanligt flipper men vill ha ett till sen. Skulle vara kul att veta vad hela bygget landade på.

Permalänk

Galet Mycket med " FRITID " Och så ballt gjort 10+ där. `=))

Visa signatur

Dell Dimension™8400 CPU 3,4GHz// 4GB RAM// +36GiB internHDD// +1TiB internHDD// +1TiB internHDD// +1TiB internHDD// +1 TiB internHDD// +2TiB internHDD// +500GiB externHDD// +500GB externHDD// +500GB externHDD// +500GB externHDD// +320GB externHDD // GeForce 7900GTX PCI-e// Fujitsu Siemens 26" TFT Amilo SL 3260W (5ms) (VGA / DVi / HDMi)+ Dell 1905FP TFT// 5.2 THX ljud//

Permalänk
Medlem

Kan inte säga något annat än en 5. Har länge velat ha ett flipperspel, nu ska jag bygga mig ett istället.

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Medlem

Fasiken vad najs det blev!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Otroligt grymt! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Hur coolt som helst. Faktum är att det är så coolt att jag bara måste bygga nåt liknande. Fast det kommer bli i en mer blygsam skala.
Ska bli kul att se det färdiga verket.

Antar att du beställt kontroll-interfacen och knappar från USA, eller har du hittat nåt närmare?

Måste bara fråga om det är nån speciell anledning till att du inte kör Future Pinball?

Permalänk
Skrivet av Roboten:

Hur coolt som helst. Faktum är att det är så coolt att jag bara måste bygga nåt liknande. Fast det kommer bli i en mer blygsam skala.
Ska bli kul att se det färdiga verket.

Antar att du beställt kontroll-interfacen och knappar från USA, eller har du hittat nåt närmare?

Måste bara fråga om det är nån speciell anledning till att du inte kör Future Pinball?

Japps, KeyWiz, LEDWiz och knappar är från groovygamegear.com
Men som kontroll för knapparna rekommenderar jag IPAC istället. Jag fick
nog av allt krångel med Keywiz:en som inte ville programmera sig som jag ville.
Den tappar nämligen minnet varje gång man startar om.
IPAC behöver man bara programmera en gång.
http://www.arcadeshop.de/ är en bra affär som har knappar och kontrollers. Dessutom inom EU (tull).

Har inte kikat på FP så mycket. Tror det bara är Visual Pinball som kör från riktiga pinball-ROMS. Dessutom finns inget stöd för LEDWiz-scripten till FP. Och det vill man ju ha.

Permalänk
Medlem

Otroligt coolt projekt en sån skulle man vilja ha hemma. En polare och jag fundera på att bygga vår egen pokermaskin, helst med samma program/spel som finns i joker poker maskinerna från ray. http://www.youtube.com/watch?v=3OtIqVSIQ28
Men tyvärr har vi inte hittat något. Hörde med PAF om de skulle ha några gamla liggandes i lager men inget svar ännu problemet är egentligen sjävla spelet, att bygga en dator och kabinett med knappar är inget problem

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Skrivet av Pexx:

Otroligt coolt projekt en sån skulle man vilja ha hemma. En polare och jag fundera på att bygga vår egen pokermaskin, helst med samma program/spel som finns i joker poker maskinerna från ray. http://www.youtube.com/watch?v=3OtIqVSIQ28
Men tyvärr har vi inte hittat något. Hörde med PAF om de skulle ha några gamla liggandes i lager men inget svar ännu problemet är egentligen sjävla spelet, att bygga en dator och kabinett med knappar är inget problem

Tjenare! Va kul projekt. Bästa vore nog att få tag i nåt gammalt trasigt.
Kolla in http://www.blocket.se/dalarna/7_st_Frukt_och_poker_maskiner_3...
Han kanske ha kvar några. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tordyvel78:

Tjenare! Va kul projekt. Bästa vore nog att få tag i nåt gammalt trasigt.
Kolla in http://www.blocket.se/dalarna/7_st_Frukt_och_poker_maskiner_3...
Han kanske ha kvar några. Lycka till!

Tackar mailade honom direkt. Såg på nån av dina bilder på detta album att din arkadmaskin såg klar ut, men ingen update på det albumet?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3, Intel E5200@3.33GHz ,Kingston 2x2GB 800Mhz, Gigabyte HD4850,Club3d HD4850OC, Corsair VX550 ,SEA 500GB, WD 500GB, WD 600GB, Antec 300(moddad), Nexus CPU cooler, Zalman fan controller, Nexus Ram kylflänsar, 5 chassi fläktar, neon. Samsung 23,5" http://www.sweclockers.com/galleri/6599-pexxs-antec-300

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

En LCD är inga problem att ha liggande men inget som rekomenderas

Varför inte? Alla bärbara har man ju stängda till stor del = liggande. Finns också många mobiltelefoner med lcd, och de ligger mig veterligen ned. Och ipad, även den har man väl oftast liggande det? Så varför inte rekommenderat?

Permalänk

GRYMT JOBBAT!

Permalänk
Medlem

Extrem snyggt gjort! Well done!

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem

Så jäkla nice!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kanon!
Grattis till ett lyckat koncept.Bygger själv på ett eget flipper men använder en smalare låda och en 40" LED-skärm som spelplan.

Funkar riktigt bra och känslan är grym!

Bilder:
http://s1127.photobucket.com/albums/l624/rednalyn1/

Permalänk
Medlem

Vad är det för nötter som gett dig fyror?!? ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Varför inte? Alla bärbara har man ju stängda till stor del = liggande. Finns också många mobiltelefoner med lcd, och de ligger mig veterligen ned. Och ipad, även den har man väl oftast liggande det? Så varför inte rekommenderat?

Han tänker nog på plasma.
LCD är inga problem alls.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Pexx:

Tackar mailade honom direkt. Såg på nån av dina bilder på detta album att din arkadmaskin såg klar ut, men ingen update på det albumet?

Tjena! Hoppas det går bra. Arkadmaskinen är klar funtionsmässigt.. bara resten av Airbrushen kvar. Målaren har blivit pappa så tiden tog slut Hoppas han får nån minut över snart.

Skrivet av rednalyn:

Kanon!
Grattis till ett lyckat koncept.Bygger själv på ett eget flipper men använder en smalare låda och en 40" LED-skärm som spelplan.

Funkar riktigt bra och känslan är grym!

Bilder:
http://s1127.photobucket.com/albums/l624/rednalyn1/

Smidigt med en färdig låda och snyggt som tusan med custom sideart. Är det vinyl med klister? Vart har du skrivit ut?
Planerar du för något "force feedback"? T.ex solonoider, shaker, knocker m.m..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tordyvel78:

Tjena! Hoppas det går bra. Arkadmaskinen är klar funtionsmässigt.. bara resten av Airbrushen kvar. Målaren har blivit pappa så tiden tog slut Hoppas han får nån minut över snart.

Smidigt med en färdig låda och snyggt som tusan med custom sideart. Är det vinyl med klister? Vart har du skrivit ut?
Planerar du för något "force feedback"? T.ex solonoider, shaker, knocker m.m..

Original-lådan var en grymt bra start på projektet, men det blev samtidigt svårare att anpassa skärmar efter redan färdiga mått.Hittade en 40" Sharp LED som stämde sånär som på 2mm.Målet var att få ett spel som var så likvärdigt ett original som möjligt.Därav originallådan.Sidearten är i vinyl.Egen design med min företagslogga inlindad tillsammans med spelteman från the good old days.
Fick den tryckt till rätt storlek av en lokal reklambyrå.
Jag har testat med kvicksilverbryare, men det var svårt att få den "riktiga" känslan.Byttes snabbt ut mot en gammal MS Sidewinder-handkontroll och ett styrprogram som heter Xpadder.Nu funkar i allafall vertikal stötfunktion klockrent.Höger/vänster är svårare att simulera, men inte lika viktig.Så småningom blir det shaker och LEDs.Knocker är inköpt men inte monterad.Däremot sitter det Siemens-kontaktorer för forcefeedback vid knapparna.

Har laddat upp senaste bilderna från helgen:

Permalänk
Skrivet av rednalyn:

Jag har testat med kvicksilverbryare, men det var svårt att få den "riktiga" känslan.Byttes snabbt ut mot en gammal MS Sidewinder-handkontroll och ett styrprogram som heter Xpadder

Hmm, MS Sidewinder. Intressant.. finns det nån slags skaksensor i den eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tordyvel78:

Hmm, MS Sidewinder. Intressant.. finns det nån slags skaksensor i den eller?

En slaktad "MS Sidewinder Freestyle" fixar biffen!
Såg en på Blocket för 1 minut sen:
http://www.blocket.se/orebro/Microsoft_Sidewinder_freestyle_P...

Den har en inbyggd tiltsensor som gör att den reagerar på alla rörelser.Du tar bort allt onödigt krafs som plast och knappar.Montera in den i kabinettet (under lockdownbaren..typ) och installera xpadderprogrammet som du hittar på nätet (troligen får du köpa en licens för en hundring).Sen trimmar du känsligheten efter egen känsla

Gött!

Permalänk
Medlem

Pinball Dreams och fantasy går ganska bra att köra i emulatorn WinUAE. Det fanns en MS-DOS version oxå och den sparkar väl säkert igån i DosBox.

Visa signatur

Alcohol, the cause and solution to all the
worlds problems.
- Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Ser riktigt bra ut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av rednalyn:

Den har en inbyggd tiltsensor som gör att den reagerar på alla rörelser

Det ska jag tänka på om kvicksilverbrytarna får lämna in...

Skrivet av Tommix:

Pinball Dreams och fantasy går ganska bra att köra i emulatorn WinUAE. Det fanns en MS-DOS version oxå och den sparkar väl säkert igån i DosBox.

Ska göra ett försök sen. Pysslade lite med WinUAE i arkadmaskinen.. iiissssch. Minns att jag hade problem med upplösningen i Pinball Dreams/Fantasies/Illusion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Varför inte? Alla bärbara har man ju stängda till stor del = liggande. Finns också många mobiltelefoner med lcd, och de ligger mig veterligen ned. Och ipad, även den har man väl oftast liggande det? Så varför inte rekommenderat?

Problemet är att skärmarna inte är vridstyva nog att transporteras liggande.Det finns inga tekniska problem med liggande apparater, men när bildskärmen blir större än 32" så är risken överhängande att du får diagonala sprickor i glas/panel om du har den liggande.I spelet ligger skärmen ner, men är vadderad med gummilister.

Permalänk
Medlem

så jävla kungligt haha, extra fin inlevelse med bra ljud kan jag tänka mig!!

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Fy sjutton, så najs!! Grymt jobbat!! Vilken häftig idé! =D Hurpass ensam är du om ett DIY bygge i denna klass?

Visa signatur

Corsair AX850 | Asus M4A89TD PRO | AMD Phenom X6 1055T | ATI Firepro V5800 | 4GB Corsair Dominator GT DDR3 | 2WD Black 3gbps, RAID 0 & Hitachi HDD | Iskall och mycket tyst |
Part engineer, part student, part inventor, part crazy and very creative.

Permalänk
Medlem

Det här är det grymmaste jag sett här såå häftigt.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt! 3D nästa?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra