bu eller bä, köpa nu eller ändra?

Permalänk
Medlem

bu eller bä, köpa nu eller ändra?

tjabba alla glada!

vad säger ni, beställ eller icke?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/182466/2011-02-06
chassit är ett antec fusion och en blueray, vad säger ni?

svara gärna NU =D (jag vet problemen med sandy bridge och moderkorten, därför kommer jag bara använda mig av 6gbits anslutningen)

Permalänk

Du har inget grafikkort och en Ecogreen hårddisk är lite seg att ha OS på.

Permalänk
Medlem

grafikkort har jag skippat pga processorn, intels nya processor har fungerande grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bente:

tjabba alla glada!

vad säger ni, beställ eller icke?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/182466/2011-02-06
chassit är ett antec fusion och en blueray, vad säger ni?

svara gärna NU =D (jag vet problemen med sandy bridge och moderkorten, därför kommer jag bara använda mig av 6gbits anslutningen)

H67 moderkort är ej clockningsbart utan du skall ha ett P67 moderkort för det eller så byter du ut CPU till den utan K på slutet. Bytter du till P67 moderkort så får du lägga till ett grafikort också.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha datorn till? Ska du spela så lägg till ett grafikkort dirr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

H67 moderkort är ej clockningsbart utan du skall ha ett P67 moderkort för det eller så byter du ut CPU till den utan K på slutet. Bytter du till P67 moderkort så får du lägga till ett grafikort också.

fungerar inte CPU med K:et på ett H67?

spel kommer att ske, en gång varannan månad, där finns inga höga krav alls!

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med datorn?

Edit: Glöm spela med den grafiken..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

användas mest för vanligt bruk och som en HTPC, alltså film/musik men spel, som jag skrev, en gång varannan månad (då jag är riktigt uttråkad)

(köper grafikkort vid senare tillfälle om jag känner att det kommer behövas, dom pengarna finns inte nu)

Permalänk
Medlem

processor med K fungerar men eftersom man inte kan överklocka med H67 känns det dumt med 200 extra, tror det var så NightFred menade

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

processor med K fungerar men eftersom man inte kan överklocka med H67 känns det dumt med 200 extra, tror det var så NightFred menade

200:- hade jag råd med, så det blev den setupen, nu får vi se om jag lyckas bygga allt, har nämligen aldrig gjort det förut =D

Permalänk

K har bättre grafikdel än icke-k

Permalänk
Medlem
Skrivet av bente:

200:- hade jag råd med, så det blev den setupen, nu får vi se om jag lyckas bygga allt, har nämligen aldrig gjort det förut =D

Det är lätt, första gången fór mig var i helgen

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye