Missljud med Logitech z-5500. Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Missljud med Logitech z-5500. Hjälp uppskattas!

Hej kära sweclockers!

Jag har lite problem med mitt ljudsystem. Strax innan jul köpte jag Logitechs finfina system z-5500. I början fungerade det utmärkt, inga problem alls. Sen efter ett tag började jag få missljud från systemet. I början funderade jag på om det var min 3,5mm-plugg som trilskades, men mitt headset fungerade fortfarande finemang. Jag testade med en annan kabel från ljudsystemet, men samma problem uppstod. Systemet funkar för övrigt finemang när jag kopplar från TV:n via HDMI.

Sedan dess har jag spelat musik från mobilen via Spotify, och det fungerar bra. Det fungerar även bra med min kompis mobil.

Till slut ledsnade jag och köpte ett externt ljudkort från Steelseries med förhoppningen att det skulle lösa sig. Men även nu kommer det missljud från systemet.

Är det någon som kan tänka sig vad problemet är? Jag tänkte att det är här man kan få tag på personer med kunskap inom området!:)

Mvh//Peter

Permalänk
Skrivet av p3ter0:

Hej kära sweclockers!

Jag har lite problem med mitt ljudsystem. Strax innan jul köpte jag Logitechs finfina system z-5500. I början fungerade det utmärkt, inga problem alls. Sen efter ett tag började jag få missljud från systemet. I början funderade jag på om det var min 3,5mm-plugg som trilskades, men mitt headset fungerade fortfarande finemang. Jag testade med en annan kabel från ljudsystemet, men samma problem uppstod. Systemet funkar för övrigt finemang när jag kopplar från TV:n via HDMI.

Sedan dess har jag spelat musik från mobilen via Spotify, och det fungerar bra. Det fungerar även bra med min kompis mobil.

Till slut ledsnade jag och köpte ett externt ljudkort från Steelseries med förhoppningen att det skulle lösa sig. Men även nu kommer det missljud från systemet.

Är det någon som kan tänka sig vad problemet är? Jag tänkte att det är här man kan få tag på personer med kunskap inom området!:)

Mvh//Peter

Lägg upp ljudet på lämplig uppladdningssajt så man får lyssna.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Så där lät det för mig med på mitt klockade 975 chipset, det var något problem med magnetfält som skapades i burken har jag för mig.
Prova ställa alla inställningar på default i bios och se om det blir tyst.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem

Och exakt vad betyder det? Är inte superhaj på datorer!

Permalänk
Medlem

Har ingen lösning på problemet dock känner jag personen som laddade upp videon för 2 år sedan hahah xd, kommer dock ej ihåg hur han löste det, ska kolla med honom och återkommer om han har något svar.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av p3ter0:

Och exakt vad betyder det? Är inte superhaj på datorer!

Då måste du börja med att lära dig vad BIOS är för något. Google är din vän.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem

Vad har du för operativsystem ?
Nyligt bytt till win 7 64bit eller nått sånt, där har de haft massa problem med ljuddrivrutiner etc.

Visa signatur

En crap HP!

Permalänk
Medlem

@ Alfa-Omega: Tack för hjälpen!

@ eproz: Jag har Windows 7, så det kan kanske vara problemet:S

Permalänk
Medlem

Hur mycket minne har du i ?
Om det är så att du har 4gb så är det ett känt fel och ibland kan detta avhjälpas med att:

1. Gå in i kör -> msconfig
2. Systemstart - > Avancerade inställningar
3. Kryssa i högsta mängd minne, och ändra från 4096 till typ 4090 (funkade för mig vissa har dock fått det först att funka när de gått till 3999)
4. Starta om datorn och skrapljudet bör vara borta!

PS Funkar det inte ställ tillbaka den på 4096mb

Lycka till

Visa signatur

En crap HP!