HP's nya webOS-telefoner (Pre3 & Veer)

Permalänk
Medlem

HP's nya webOS-telefoner (Pre3 & Veer)

HP presenterade idag två nya telefoner med operativsystemet webOS.

Veer är med sin 2,6" skärm mindre än dagens Pre/Pre+/Pre2 medan Pre3 är något större med 3,6". Samtliga har fysiska tangentbord (utdragbart).

HP Pre3
3,6" 480x800 24-bitars skärm
1,4Ghz Qualcomm MSM8x55 CPU
512Mb RAM
8/16Gb lagringsutrymme
Kameror - VGA för videosamtal och 5 Mpx kamera med LED-blixt, auto-fokus, anti-skak för foto och HD-video.
111x64x16mm 156gram

HP Veer
2,6" 320x400
800 Mzh Qualcomm 7230 (snapdragon) CPU
8Gb lagringsutrymme
5 Mpx kamera utan auto-fokus
84x54x15mm 103gram

Telefonerna går även att synka med HP's nya surfplatta, TouchPad. Bara att lägga telefonen mot TouchPad så kan man få mejl, SMS/MMS m.m. att synka ifrån telefon till plattan eller tvärtom.

Permalänk
Medlem

Tycker att HP kommer med inget nytt. Ingen tegra-2 liknande processor, ingen monster upplösning, ingen 64gb internt minne... Tycker tyvärr att HP inte bidrar med något åt utveckligen. Blir Android fortfarande för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XBox360:

Tycker att HP kommer med inget nytt. Ingen tegra-2 liknande processor, ingen monster upplösning, ingen 64gb internt minne... Tycker tyvärr att HP inte bidrar med något åt utveckligen. Blir Android fortfarande för mig.

Palm Pre var inte särskilt snabb när den kom för 18 månader sedan. Den faceliftade versionen Pre2 med 1Ghz CPU är tydligen snabbare än iPhone 4 så en Pre3 med 1.4Ghz och bättre CPU än Pre2 är nog fullt tillräckligt.

Inbyggd minneskortläsare hade dock inte suttit fel så där håller jag med.

Klart att det alltid är trevligt med värsta hårdvaran men frågan är om man behöver vara värst hårdvarumässig när man sitter med ett operativsystem som webOS, jag tror inte det. Det är mjukvarumässigt man har chansen att vara speciell och HP fixar nog till en lösning där alla möjliga produkter samverkar.