Permalänk
Medlem

XFX HD5770 - Skärmen är helt svart.

Har kört på mitt integrerade grafikkort ett tag nu. Köpte idag ett XFX HD5770. Jag tryckte in det i datorn och satte i nätaggregatets 6 pin sladd i grafikkortet(kortet har endast ett utag). Startade nu datorn men skärmen är helt svart och lampan är gul och inte grön. Bytade tillbaka till det integrerade igen som fungerar bra. Har laddat ner de senaste drivrutinerna på ATI's hemsida. Skivan som jag fick med mig kan jag jag inte köra innan datorn hittar någon "XFX produkt".

Vad är felet?

Är PCI-E sloten sönder i moderkortet?
Har testat med mitt gamla grafikkort men får samma resultat, dock vet jag inte om det har bränt eller inte.

Har ett nytt nätaggregat av märket Fractal Design (500W).
Moderkortet är ett AM2/AM2+ moderkort med PCI-E 2.0 x16 slot. (MSI k9n6pgm2-v)
AMD Athlon x2 6000+

Tacksam för svar, vill kunna börja spela!

Permalänk
Medlem

kan du prova kortet i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Kan vi vänta med detta ett tag för jag har ingen möjlighet just nu. Vill utesluta alla andra fel sålänge.

Permalänk
Avstängd

Du måste disable det intregrerade grafikkortet för att få skärmen att fungera, När det är gjort ska det fungera galant. Alternativt så gör du en ClearCMOS(nollställer BIOS)

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Så du menar att bara för att jag använde det integrerade grafikkortet för första gången har bios ställt in så att man inte kan använda grafikkortet? Har kunnat använda mitt grafikkort förut...
Om jag tar disable på det integrerade och inget utav det fungerar, ska jag då ändra jumpern osv så det fungerar med det integrerade igen?

I Device Manager på datorn hittar man endast det integrerade men om man kollar i CPU-Z står det HD 5770...bara det programmet som hittar kortet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rekiz:

Så du menar att bara för att jag använde det integrerade grafikkortet för första gången har bios ställt in så att man inte kan använda grafikkortet? Har kunnat använda mitt grafikkort förut...
Om jag tar disable på det integrerade och inget utav det fungerar, ska jag då ändra jumpern osv så det fungerar med det integrerade igen?

I Device Manager på datorn hittar man endast det integrerade men om man kollar i CPU-Z står det HD 5770...bara det programmet som hittar kortet

Ja på samtliga frågor

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Löste det genom att starta datorn utan skärmsladd, då hittade vista grafikkortet