Bra Gratis MMO:s, för er som söker nåt annat än WoW

Permalänk
Medlem

Lagt till de senaste förslagen och även Maestia som går på reklamen

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Glöm inte Fiesta (:

Från och med 31 mars 2009 kom en ip-block för alla europeiska spelare.

Brorsan försökte spela, det gick inte.

Permalänk
Medlem

World Of Tanks har inte tagits upp. Spelet är i open-beta stadiet just nu men kommer vara free2play när det släpps, med möjligheter att spendera pengar för guld (som kan användas till premium account och andra grejer). Tråd om spelet finns här i forumet.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Från och med 31 mars 2009 kom en ip-block för alla europeiska spelare.

Brorsan försökte spela, det gick inte.

Det kan inte stämma, för jag sitter och spelar just nu och har spelat sedan februari '08. (fiesta.outspark.com)

Vet flera av mina vänner som spelar och alla är från sverige.

Vem är brorsan, någon man kanske vet? (:

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Skrivet av dbxxx:

Det kan inte stämma, för jag sitter och spelar just nu och har spelat sedan februari '08. (fiesta.outspark.com)

Vet flera av mina vänner som spelar och alla är från sverige.

Vem är brorsan, någon man kanske vet? (:

Accounts som är gjorda före det datumet fungerar. Dem som är gjorda efter funkar inte

Jävla gamigo som köpte upp det.
Det var dock ett väldigt roligt spel, spelade det i ungefär ett halvår '08.

Permalänk
Medlem

Fan va gött & se att det är fler än jag som håller på med MMO:s ^^

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Fan va gött & se att det är fler än jag som håller på med MMO:s ^^

Letat länge efter något bra och några att spela med. Testade champions online nu å det är väll okey Bra initiativ alla fall

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Accounts som är gjorda före det datumet fungerar. Dem som är gjorda efter funkar inte

Jävla gamigo som köpte upp det.
Det var dock ett väldigt roligt spel, spelade det i ungefär ett halvår '08.

aha, visste jag inte :/

Men gamingo köpte inte upp det, då fiesta är skapat av onson soft. Men sedan finns det flera företag som driver det, tex. outspark och Gamingo som håller uppe sina egna servrar. Så jag har förstått det iaf.

Grymt roligt spel, hade ett break från början av '09 men är tillbaka nu sen en månad

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Forsaken World closed beta phase 4 börjar på Måndag. Har ni beta key kommer ni in utan urval... alla som har en key kan lira. 23 mars öppnas open beta!

http://fw.perfectworld.com/

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Vindictus och TERA såg grymt ut

Någon som vet om dessa släps snart i europa? tjejen vill lira mmo igen
Wow sluta vi med, To much time, its like a job, not a game

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Vindictus finns bara i USA än så länge. Finns en sketen teaser site dock som inte uppdaterats sen november...

TERA kommer nog i höst, det är precis släppt i korea.

Listan ser bra ut, har nog testat dem flesta.

Forsaken World gillade jag, MEN spelmotorn är sjukt dålig ;_; Får knappt 30fps, jämför med Aika, Allods, Iris där jag ligger i 50-80fps
Perfect World motorn kör effekterna på CPU eller nått sånt skit.

Personligen kan jag rekommendera Allods, Leauge Of Legends, Lord Of The Rings, Aika, Atlantica Online, Iris Online (bästa anime-inspirerat imo)

Prius Online ser även rätt okej ut
http://prius.gpotato.com/

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Vindictus finns bara i USA än så länge. Finns en sketen teaser site dock som inte uppdaterats sen november...

TERA kommer nog i höst, det är precis släppt i korea.

Listan ser bra ut, har nog testat dem flesta.

Forsaken World gillade jag, MEN spelmotorn är sjukt dålig ;_; Får knappt 30fps, jämför med Aika, Allods, Iris där jag ligger i 50-80fps
Perfect World motorn kör effekterna på CPU eller nått sånt skit.

Personligen kan jag rekommendera Allods, Leauge Of Legends, Lord Of The Rings, Aika, Atlantica Online, Iris Online (bästa anime-inspirerat imo)

Prius Online ser även rätt okej ut
http://prius.gpotato.com/

Stämmer. Motorn o FW är gammal återvunnen skit från deras flaggskepp PWI. Hade de bara lagt ner lite på den eller licensierat typ unreal eller cryengine så hade nog folk flödat dit och deras cashshop hade inte behövt vara dyr. Ju fler som lirar och köper lite grejer desto lägre priser kan de hålla.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Finns inga bra gratis mmorpg, face it.

Permalänk
Medlem

League of Legends är det bästa gratisspelet just nu såklart. Vet dock inte om det räknas som ett MMO. Det är lite som dota.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Skrivet av bsk!:

League of Legends är det bästa gratisspelet just nu såklart. Vet dock inte om det räknas som ett MMO. Det är lite som dota.

Det är absolut inget mmo, men visst, det är ett okay spel för att vara gratis.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

3 nya releaser:

http://mmohuts.com/review/global-agenda

http://mmohuts.com/review/argo-online

http://mmohuts.com/review/forsaken-world

Alla värda att kolla in. Dock bygger forsaken world på en gammal grafikmotor så även om man har en bra dator kan det lagga. Utvecklarna vet om detta... Global Agenda var ett buy-to-play men de har nu släppt det som free-to-play med ingame cashshop.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Skulle också vara intressant att notera vilka OS och platformar spelet stödjer "native" då samt pris om det inte är gratis.

Citat:

EVE - Online [Incursion]
www.EvEOnline.com
Trailer 1
Trailer 2

  • Gratis expansioner och patchar

  • Går spela gratis pga GTC trading är tillåtet med ingame money

  • ca 130kr/mån

  • Grafisk underbart.

Windows, Mac, Linux(Wine)

Citat:

Vendetta Online
www.vendetta-online.com
Trailer

  • ca 100kr/mån billigare om man köper bulk

Windows, Mac, Linux, Android

Citat:

Jumpgate Evolution
http://www.jumpgateevolution.com
Trailer

  • Ej ute ännu dock går att signa för att beta testa.

Windows

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite på "Black prophecy" sedan innan, jag har suktat efter ett spel som "Space cowboy" enda sedan det la ner, (vet att det går under annat namn och andra servers). Är riktigt peppad på det ärligt talat.

Allods kan jag rekommendera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Jag har kollat lite på "Black prophecy" sedan innan, jag har suktat efter ett spel som "Space cowboy" enda sedan det la ner, (vet att det går under annat namn och andra servers). Är riktigt peppad på det ärligt talat.

Allods kan jag rekommendera!

Space cowboys finns fortfarande i form av Ace Online. Du kanske kan titta på Pirate Galaxy? Väldigt linjärt men ändå roligt tidsfördriv.

Black Prophecy har gått in i Open Beta.

Observera att tråden inte dött, däremot är det få nyheter som kommit. Ett litet tillskott är att Global Agenda blivit F2P. Har inte hunnit testa själv. Utöver detta spel har det bara kommit några små obetydliga releaser av lir som inte ens är värda att nämna.

Forsaken World var, enligt mig, en enda stor flopp. Dock är det fortfarande Beta men motorn är så dåligt optimerad att ju bättre dator du har ju sämre fungerar spelet. -.-

Fallout Online har jag inte hört mer om sedan varumärkeskonflikten. Någon som kan fylla i?

/Rörmockar'n

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Blade & Soul, den är dock ännu i closed beta fas.

Continenth of the Ninth som är open beta om jag minns rätt, dock bara på koreanska än så länge men jag tror du kan köra ändå om du lyckas regga dig osv och vad jag hört ska det vara ett f2p

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Blade & Soul, den är dock ännu i closed beta fas.
http://www.youtube.com/watch?v=Uuy0l-lTSMQ

Continenth of the Ninth som är open beta om jag minns rätt, dock bara på koreanska än så länge men jag tror du kan köra ändå om du lyckas regga dig osv och vad jag hört ska det vara ett f2p

2 spel jag håller ett litet öga på ja. Det finns mycket intressant på G men det är ju just bara på G. Många besvikelser än så länge (för min del) framförallt forsaken world som jag faktiskt såg fram emot.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

2 spel jag håller ett litet öga på ja. Det finns mycket intressant på G men det är ju just bara på G. Många besvikelser än så länge (för min del) framförallt forsaken world som jag faktiskt såg fram emot.

Jo precis dem är bara på G, har väl väntat 1-2 år redan på B&S, lär väl kanske ta ett år till kanske och det är väl det enda spelet jag har några förväntningar på..

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Jo precis dem är bara på G, har väl väntat 1-2 år redan på B&S, lär väl kanske ta ett år till kanske och det är väl det enda spelet jag har några förväntningar på..

Finns faktiskt några titlar till som är värda att titta på

Dragon nest
Stellar Dawn
The Agency
Project E:st
R2: Reign of Revolution
Continent if the Ninth, som du nämnt
Vindictus EU
Core Blaze
Firefall
Mythos, har gått in i open beta
prius
Taikodom

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

jag spelar just nu:
World of Tanks (bra spel som är roligt om man går med i en clan och kör tävlingar/clan wars med)
Runes of Magic (mycket grinding då man har 2 classer att levla upp. blir som att levla 2 gubbar från andra MMOs fast det bara är 1 och om man inte gör det så blir du rätt så rejält underpowered)
Global Agenda (roligt spel med DX10 grafik, dock ganska upprepande)
Pirates of the Burning Sea (snabb leveling sedan är det mest att pvp:a)
Mythos (inte spelat så mycke man ganska linjärt)
Black Prophecy (har ej kommit förbi tutorialen/förhistorien då den är väldigt svårt emot slutet, skalar inte med leveln riktigt bra)
Forsaken World (jag tyckte den var rätt underhållande och gick snabbt att bli runt lvl 20.)

har tetstat det mesta. om ni vill ha mer reviews så gå till youtube och sök på mmohut eller kolla mmohut.com, han kör 15min/spel och ger kommentarer.
ska nu gå och testa All Points Bulletin APB som har open beta just nu.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

jag spelar just nu:
World of Tanks (bra spel som är roligt om man går med i en clan och kör tävlingar/clan wars med)
Runes of Magic (mycket grinding då man har 2 classer att levla upp. blir som att levla 2 gubbar från andra MMOs fast det bara är 1 och om man inte gör det så blir du rätt så rejält underpowered)
Global Agenda (roligt spel med DX10 grafik, dock ganska upprepande)
Pirates of the Burning Sea (snabb leveling sedan är det mest att pvp:a)
Mythos (inte spelat så mycke man ganska linjärt)
Black Prophecy (har ej kommit förbi tutorialen/förhistorien då den är väldigt svårt emot slutet, skalar inte med leveln riktigt bra)
Forsaken World (jag tyckte den var rätt underhållande och gick snabbt att bli runt lvl 20.)

har tetstat det mesta. om ni vill ha mer reviews så gå till youtube och sök på mmohut eller kolla mmohut.com, han kör 15min/spel och ger kommentarer.
ska nu gå och testa All Points Bulletin APB som har open beta just nu.

Spelar du fortfarande Pirates of the burning sea? Server? Nation?

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Lord of the rings online är f2p

Snart är Age of conan det med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Det jag lirar mest är EvE, Navyfield, League Of Legends, fiesta (har ett acc sen tidigare) och PW.
EvE farmar jag cash ingame så jag betalar ingen månadsavgift. Det går att göra relativt enkelt om man har lite kött på benen.
Det finns en 30 dagars trial från winrar och på den tidan hinner man spara ihop 380 mille, vilket är vad en PLEX kostar ungefär.
LoL är jävligt najs. Navyfield har jag lirat ett bra tag och har en KM sub nu som är riktigt kul att lira med.

EvE, LoL och Navyfield är alla stabila.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Spelade Hero online förut. Det var ganska kul tills jag vart för beroende samt uttråkad. fråga mig inte hur det går till men jag kan inte spela mmo spel det tar för lång tid

Permalänk
Medlem

mmo borde bli klassad som en drog :I livsfarligá att spela

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb